Как да обезвъздушим водната система на колата (TU двигатели)


Назад към 306



Как да обезвъздушим водната система на колата (TU двигатели)

Мнениеот cToeB » Съб Фев 02, 2013 10:01 pm

Едно бързо показно как да обезвъздушим двигателя и парното на колата.
Първо си набавете известно количество антифриз и вода (ако антифриза е концентрат).
Оставате двигателя да изстине максимално, за да не ви пари.
Развийте всички пробки на системата и махнете капачката на казанчето за доливане (на самия радиатор е).
И така след като сте развили всички пробки долейте казанчето до горе. Как процедирам аз - надувам с уста през казанчето. По-лесен начин е да си направите приспособление за обезвъздушаване на самотек - външна част от капак и в нея набит плътно какъв да е пластмасов съд, отворен в горния край.
Първо се обезвъздушава радиатора. Когато струята се изчисти от мехурчета затворете пробката (намира се в срещуположния на капачката край на радиатора).
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Може да долеете течност в казанчето/приспособлението на капачката отново до горе.
Следва обезвздушаване на блока на двигателя. Надуваме отново, докато през пробката, докато не тръгне плътна струя течност - пробката се намира на тялото на термостата в лявата част на двигателя, точно до щеката за маслото. Стягаме пробката.
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Когато приключите с блока, остава да се изкара въздуха и от системата на парното на купето.
Първо долейте отново казанчето. Надувате отново през капачката на радиатора, докато не потече чиста, плътна струя течност от пробката на тръбите на праното. Затваряте пробката.
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
След като направите всички стъпки до тук долейте отново на положение max на казанчето.
За да избегнете операцията с надуването с уста в казанчето си намерете следния прибор. От едната страна изтърбушена капачка за радиатор - по-добре метална с гумен уплътнителен пръстен отдолу. Направете отвор в капачката колкото гърловината на пластмасово шише и набийте шишето. Уплътнете отвора в подходящ материал, за да не тече. Отрежете дъното на шишето, за да може да налеете течност в него. Идеята на приспособлението е флуида в него да остане по-високо от най-високата точка на системата от скачени съдове. Оставете физиката сама да свърши работата, като следите да излиза плътна струя течност от пробките и ги затваряйте една по една.
Запалете двигателя и оставете да поработи няколко минути на празен ход. Когато температурата на двигателя (следете стрелката на таблото) започне да се повишава, пуснете вентилатора за парното и клапата на горещ въздух. Без да повишавате оборотите на двигателя сложете на ръка на някоя духалка на парното - трябва да се усеща топъл до горещ въздух в зависимост от работната температура на двигателя. Ако продължава да духа студено, значи все още има въздух в системата :( Повторете упражнението докато усетите топъл/горещ въздух на духалките :)
Загасете двигателя, поставете капачката на радиатор. Готови сте.
Аватар

cToeB
ВЛЮБЕН
 
Мнения: 4257
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 10:08 pm
Местоположение: В мислите си до любимата
Град: София
Кара: Все 306-и
1.4i XR KDX 1993г ЕВ3237АН
2.0 HDi RHY 2001г ЕВ3237АС
2.0 XSi RFX 1993г ЕВ5057АТ
Пол: Мъж
Skype: martin_hybrid
My status
    Гараж

Re: Как да обезвъздушим водната сисмета на колата (TU двигат

Мнениеот Стойнев » Пон Мар 25, 2013 12:46 pm

Само едно допълнение към тематана Марто. Ако колата е с газова уредба след като се обезвъздуши термостата, се сваля долния маркуч за водата на изпарителя
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Изчаква се да потече добре антифриз и вкарва обратно в изпарителя.
След това се продължава по описания начин. :)
Това което не ни убива ни прави по-силни
Аватар

Стойнев
 
Мнения: 593
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 12:18 pm
Местоположение: София, Овча купел
Град: София, Овча купел
Кара: Пежо 306, 1.4mi, 1995
Пол: мъж
Skype: stoinev_stefan
My status
    Гараж

Re: Как да обезвъздушим водната сисмета на колата (TU двигат

Мнениеот panochita » Пон Мар 25, 2013 2:46 pm

За това е хубаво изпарителя да е сложен по-ниско от най-високата точка, а именно тази на парното и се действа по описания начин.
Аватар

panochita
 
Мнения: 157
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 8:59 pm
Град: Варна/ГО
Кара: Astra G X16XEL, Peugeot 306, 1.4 XT - KDX
Пол: мъж
    Гараж

Re: Как да обезвъздушим водната сисмета на колата (TU двигат

Мнениеот Стойнев » Пон Мар 25, 2013 4:06 pm

При мене по-ниско,но пак се образува възглавница в него. Затова го обезвъздушавам :)
Това което не ни убива ни прави по-силни
Аватар

Стойнев
 
Мнения: 593
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 12:18 pm
Местоположение: София, Овча купел
Град: София, Овча купел
Кара: Пежо 306, 1.4mi, 1995
Пол: мъж
Skype: stoinev_stefan
My status
    Гараж

Re: Как да обезвъздушим водната сисмета на колата (TU двигат

Мнениеот SanDRo » Сря Мар 27, 2013 4:13 pm

Моята е XU ама по друг начин я обезвъздушавам - дали съм в грешка? Аз тази пробка на двигателя, дето се развива изобщо не я барам, само я пускам да загрее колата (да отвори термостата) като отвивам леко пробката на парното, както и тази на самия радиатор, после наливам течност докато почне да тече от пробките и ги завивам обратно докато излиза вода от тях. Това е моята процедура, а скоро сменях антифриза и засега не съм имал проблеми, явно съм извадил късмет или пък и така става :)
Аватар

SanDRo
 
Мнения: 191
Регистриран на: Вто Фев 05, 2013 8:10 pm
Местоположение: България
Град: Стара Загора
Кара: 306 Rallye
Пол: мъж
Skype: kalinstanchev
My status

Re: Как да обезвъздушим водната сисмета на колата (TU двигат

Мнениеот panochita » Пон Апр 01, 2013 3:48 pm

Става, аз лично на студен затапвам капачката с длан и през маркучето надувам. Първо отварям пробката до термостата, после до парното.
Аватар

panochita
 
Мнения: 157
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 8:59 pm
Град: Варна/ГО
Кара: Astra G X16XEL, Peugeot 306, 1.4 XT - KDX
Пол: мъж
    Гараж

Re: Как да обезвъздушим водната система на колата (TU двигат

Мнениеот Visitor » Съб Авг 03, 2013 9:40 pm

Здравейте,имам следния проблем, ако някой може да помогне ще съм ви много благодарен.Колата ми загряваше мн и нямаше парно (двата маркуча които влизат в него бяха горещи),смених радиаторчето на парното и всичко се оправи,след около 2 седмици колата пак започна да загрява и парното се изгуби,но входящия маркуч е студен като отвия пробката хвърля антифриз,но всеки път има мехурчета даже някой път неизлиза антифриз.Пробвах да обезвъздушавам 10 пъти поне,преди малко малко пробвах и номера със шишето отгоре,имаше около полвин литър вода в шишето, когато колата загря 95-100 градуда започна да ври водата в шишето (и ме поизгори малко :) ) и изведъж засмука цялата вода.Утре ще търся нещо по голямо да мога да поддържам 2 литра.Бях пробвал да изолирам парното,но колата пак заграва кат види малък баир,стрелката постояно играе от 90 до 95,на по голям баир ще ги мине.Ходих при трима майстори и те ми казват гарнитура на главата,на ми се иска да нее от нея...
Аватар

Visitor
 
Мнения: 50
Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 8:47 pm
Град: Габрово
Кара: Peugeot 307 SW 2.0 HDI 110
Пол: мъж

Re: Как да обезвъздушим водната система на колата (TU двигат

Мнениеот So » Съб Авг 03, 2013 10:12 pm

Това, че входящия маркуч на радиатора на парното е студен показва, че там има въздушна "тапа", сиреч системата не е добре обезвъздушена. Прочети пак написаното в първия пост и направи стъпките. Аз лично с надуване с уста не се занимавам. Ако искаш хвърли едно око и на тази тема:
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Стъпките и идеята са същите при TU и XU двигатели.
Аватар

So

 
Мнения: 23055
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Как да обезвъздушим водната система на колата (TU двигат

Мнениеот Visitor » Съб Авг 03, 2013 10:41 pm

точно от нея гледах,използвах една фуния, в която имаше около полвин литър(до горния ръб беше нямаше как да сложа повече) когато колата пусна перките водата във фунията започна да ври и да прелива и изведнъж я засмука цялата,утре ще пробвам с нещо по голямо.
Аватар

Visitor
 
Мнения: 50
Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 8:47 pm
Град: Габрово
Кара: Peugeot 307 SW 2.0 HDI 110
Пол: мъж

Re: Как да обезвъздушим водната система на колата (TU двигат

Мнениеот Стойнев » Съб Авг 03, 2013 11:53 pm

Това, че водата започва да ври и след това нивото и пада, мен лично ме навежда на мисълта че термостата късно отваря. Сиреч водата първо достига градуси при който се разширява и чак след това термостата отваря големия кръг и водата изчезва.
Това което не ни убива ни прави по-силни
Аватар

Стойнев
 
Мнения: 593
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 12:18 pm
Местоположение: София, Овча купел
Град: София, Овча купел
Кара: Пежо 306, 1.4mi, 1995
Пол: мъж
Skype: stoinev_stefan
My status
    Гараж


Re: Как да обезвъздушим водната система на колата (TU двигат

Мнениеот Visitor » Нед Авг 04, 2013 5:54 pm

Днес пробвах с по голямо шише 3л в което поддържах около 1 л вода ,но пак започна да ври и шишето преля и спрях.Термостата ми е наред защото като загря колата на 90 градуса и започна да се загрява и радиатора.Днес като карах колата пак загряваше и нямаше парно ,след 10 км температурата се стабилизира на 90-92 и парното тръгна,но след 5 км пак парното изчезна и започна да загрява,спрях да я обезвъздуша от пробката на парното,но пипнах маркуча който влиза от термостата към радиатора и беше твърд...
Аватар

Visitor
 
Мнения: 50
Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 8:47 pm
Град: Габрово
Кара: Peugeot 307 SW 2.0 HDI 110
Пол: мъж

Re: Как да обезвъздушим водната система на колата (TU двигат

Мнениеот Стойнев » Нед Авг 04, 2013 6:45 pm

Колега, това с ту има ту нема парно, логично е показател за въздушна тапа. Колата имали АГУ, ако да, то провери изпарителя дали е топъл в задната му част. Казваш, че маркуча към радиатора е бил твърд. Колко твърд. Имайки впредвид, че малко преди да се вклюцат перките, е нормално да е по твърд, и при включване да омекне маркуча. Провери и капачката на радиатора, ако не е сменяна е добре да го направиш, тъй като и в нея има клапан, който отваря при 1,4 бара. Ако имаш възмозност я обезвъздушавай, като няколко пъти отваряш последователно пропките. След което, ако обезвъздушаваш с шише, запали колата. Провери дали загряват мъркучите на парното. След като отвори термостата, виж радиатора дали е топъл навсякъде. Може и да стиснеш маркуча на радиатора, за да видиш дали излизат въздух. Ако навсякъде маркучите са топли, имаш парно, но пак върне водата, вариантите са, или износени лопатки на водната помпа, или е гранитура на глава. Като за второто може да се провери с тест за газове в охл. система.
Това което не ни убива ни прави по-силни
Аватар

Стойнев
 
Мнения: 593
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 12:18 pm
Местоположение: София, Овча купел
Град: София, Овча купел
Кара: Пежо 306, 1.4mi, 1995
Пол: мъж
Skype: stoinev_stefan
My status
    Гараж

Re: Как да обезвъздушим водната система на колата (TU двигат

Мнениеот Visitor » Нед Авг 04, 2013 7:20 pm

колата има газова,но бях откачил маркучите да пробвам без нея и няма промяна пак си загрява,капачката несъм я сменял,обезвъздушавам я през 5 км ,но пак си загрява,сменял съм водна помпа преди 2 месеца,остава да намеря къде в Габрово могат да ми направят този тест.Нормално ли е по щеката за масло да има конденз вчера като я извадих имаше,днес нямаше.Всеки ми казва гарнитура на главата ,но искам да съм сигорен... че не са малко пари
Аватар

Visitor
 
Мнения: 50
Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 8:47 pm
Град: Габрово
Кара: Peugeot 307 SW 2.0 HDI 110
Пол: мъж

Re: Как да обезвъздушим водната система на колата (TU двигат

Мнениеот Стойнев » Нед Авг 04, 2013 7:31 pm

това, че има конденз на щеката не е добре. Това, че я обезвъздушаваш толкова често също не е на добре. Ако имаш къде да направиш теста ще е добре. Но и аз вече клоня към гарнитура, щом и помпата и термостата са ОК.
Това което не ни убива ни прави по-силни
Аватар

Стойнев
 
Мнения: 593
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 12:18 pm
Местоположение: София, Овча купел
Град: София, Овча купел
Кара: Пежо 306, 1.4mi, 1995
Пол: мъж
Skype: stoinev_stefan
My status
    Гараж

Re: Как да обезвъздушим водната система на колата (TU двигат

Мнениеот So » Нед Авг 04, 2013 7:32 pm

Малко е топло времето за конденз по щеката. Нещата май наистина отиват към духнала гарнитура на главата. Потърси сервиз, в който да ти направят тест за изгорели газове в охладителната система, както каза Стефчо.
Аватар

So

 
Мнения: 23055
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Как да обезвъздушим водната система на колата (TU двигат

Мнениеот Visitor » Нед Авг 04, 2013 8:10 pm

това ще направя ,но първо ще сменя капачката,ейся ходих до колата като помпя маркуча от термостата до радиатора през 7-8 напомпвания се чува едно сустене от капачка,това на незапален двигател,дали е нормално..
Аватар

Visitor
 
Мнения: 50
Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 8:47 pm
Град: Габрово
Кара: Peugeot 307 SW 2.0 HDI 110
Пол: мъж


Re: Как да обезвъздушим водната система на колата (TU двигат

Мнениеот Visitor » Нед Авг 04, 2013 8:24 pm

Мерси,утре ще търся някаде да си направя тест за изгорели газове в антифриза .
Аватар

Visitor
 
Мнения: 50
Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 8:47 pm
Град: Габрово
Кара: Peugeot 307 SW 2.0 HDI 110
Пол: мъж

Re: Как да обезвъздушим водната система на колата (TU двигат

Мнениеот Стойнев » Нед Авг 04, 2013 8:25 pm

Тук ще си позволя да не се съглася със Со. Не би трябвало да се чува съскане. Освен, ако клапанчето не е постоянно отворено. Което не е добре.
Това което не ни убива ни прави по-силни
Аватар

Стойнев
 
Мнения: 593
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 12:18 pm
Местоположение: София, Овча купел
Град: София, Овча купел
Кара: Пежо 306, 1.4mi, 1995
Пол: мъж
Skype: stoinev_stefan
My status
    Гараж

Следваща

Назад към 306

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта