Съвместимост на компютър Saxo 1.4


Назад към 106



Съвместимост на компютър Saxo 1.4

Мнениеот chokov » Чет Фев 25, 2016 6:11 pm

Здравейте колеги, преди няколко месеца станах собственик на едно саксофонче 1.4, 99-ти набор. Количката ме превърна във бивш заклет голфаджия. :tancii: Доставя ми голямо удоволствие, но от както я подкарах колата има един доста дразнещ за мен проблем. Надявам се няма проблем да питам във вашия форум, все пак са братчета с 106-чката...
Проблема е, че при отпускане на педала на газта се получава много гаден удар, същото е и при леко подаване на газ. Все едно някой рита колата. Опитвам се да изчистя проблема, защото вече два пъти сменям болта на десния тампон под компютъра. От тласъците на мотора се къса болта. На диагностика нищо не показва, може би защото никой не я прави в движение, но това е друг въпрос. Реших сам да подема инициативата и смених стъпков мотор, тпс, свещи, регулиране на клапаните,почистване на дросела и колектора, но уви проблема си остава. Проведох някои наблюдения и установих, че при форсиране оборотите падат много рязко до 1500 където се задържат, падат плавно до около 700 за момент и се нормализират до 900. При спускане на скорост без газ, когато оборотите наближат 1500 започва да гърми в генерацията. При леко ускорение колата върви на тласъци, като стар руски автомобил. При откачване на акумулатора за известно време, всичките тези проблеми изчезват за 10 км и после пак по старо му. Това ме води на мисълта, че има нещо гнило в компа и не може да регулира смесите и времето за отваряне на дюзите.
Таа на въпроса, кои компютри са съвместими с моя. От 1.6 8в става ли или трябва да търся комп от 1.4 задължително? Годината на производство на донора има ли значение? При смяната на компа как се действа с имобилайзера? Примерно мога ли да взема транспондера на донора и да го поставя в моя ключ?
Прикачвам снимка със стикера на моя комп:
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Благодаря предварително! :oops:

chokov
 
Мнения: 5
Регистриран на: Съб Яну 09, 2016 7:37 pm
Град: Смолян/София
Кара: Saxo 1.4vts99
Пол: мъж

Re: Съвместимост на компютър Saxo 1.4

Мнениеот So » Чет Фев 25, 2016 7:53 pm

Здравей. Дай номер на рама.
Чипа можеш да го прехвърлиш от донора , да. Другия вариант е да си "отключиш" компютъра за около 60 лева.
Аватар

So

 
Мнения: 23056
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Съвместимост на компютър Saxo 1.4

Мнениеот chokov » Чет Фев 25, 2016 8:20 pm

VF7S0KFXF56947537
Имам възможност да взема комп директно с ключ от 1.6 8в, но незнам дали ще стане. Проблема е, че колата донор е далече и ще мога да се добера до нея едва другата седмица за да видя номера на нейния комп. Единственото което знам е, че тя е след 2000 година, сиреч фаза 2. Иначе страхотно че може да се разменят транспондерите, така няма смисъл да се премахва имобилайзера.
От прочетеното до сега по форуми разбрах, че въпроса е серията на компютрите да съвпада а именно IAW 1AP, а дали ще е .81 или .41 няма значение, били съвместими.

chokov
 
Мнения: 5
Регистриран на: Съб Яну 09, 2016 7:37 pm
Град: Смолян/София
Кара: Saxo 1.4vts99
Пол: мъж

Re: Съвместимост на компютър Saxo 1.4

Мнениеот So » Чет Фев 25, 2016 10:19 pm

TU5J2 / 1.6 8v / е с ECU Magneti Marelli 8P.16, сиреч не е това, което търсиш.
Аватар

So

 
Мнения: 23056
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Съвместимост на компютър Saxo 1.4

Мнениеот chokov » Пон Апр 04, 2016 7:50 pm

Такаа, малко развитие по темата. Пробвах с комп без имо и същата работа. Върви си по същия начин. Изолирах щуцера на колектора която идва от електромагнитния клапан на горивото, защото имах съмнение да не дърпа въздух от там и промяна няма. Прегледах и тръбичката за вакуума на спирачките и видимо няма проблем освен че на едно място се е нацепил горния гумиран слой. При последната диагностика със софт на делфи две неща ме озадачиха. Първото е, че при натискане на педала на газта дава невалидна стойност за ТПС. При пуснат си дава, че е на празен ход. Второто е, че при дърпане на буксата на датчика на коляновия вал, колата изгасна, но не записа никаква грешка. Вече се ошашках и започвам да си мисля, че проблема е вътре в мотора. Някой клапан нагорял или нещо подобно. Ако не е зацепена правилно, примерно зъб напред или назад, може ли да има подобни симптоми?

chokov
 
Мнения: 5
Регистриран на: Съб Яну 09, 2016 7:37 pm
Град: Смолян/София
Кара: Saxo 1.4vts99
Пол: мъж

Re: Съвместимост на компютър Saxo 1.4

Мнениеот So » Пон Апр 04, 2016 9:44 pm

Ами не, че не може да е това причината, но по-скоро не е там проблема. Виж първо какво е положението с TPS-а.
Аватар

So

 
Мнения: 23056
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Съвместимост на компютър Saxo 1.4

Мнениеот chokov » Пон Апр 04, 2016 9:49 pm

Тпс-а го смених, пак без разлика. Дори и да му дръпна буксата, колата върви по същия начин, само се бъзика празния ход. Щом дава невалидна стойност може би има прекъснато кабелче, ама тогава колата едва ли щеше да се оправя за известно време след откачане на аку-то.

chokov
 
Мнения: 5
Регистриран на: Съб Яну 09, 2016 7:37 pm
Град: Смолян/София
Кара: Saxo 1.4vts99
Пол: мъж

Re: Съвместимост на компютър Saxo 1.4

Мнениеот chokov » Сря Дек 14, 2016 10:57 pm

Колеги, здравейте. Отново съм тук този път с нов проблем. Така или иначе стария не реших, но свикнах с него. Сега има нещо по-дразнещо и то е, че колата започна да тресе и гасне когато е студена. Всичко това започна преди два месеца, като проблема беше, че ако не я изчакам поне минута/две да поработи, когато подам газ за да потегля и тя направо загасваше (не съм усетил спад на мощност при студен мотор). Странното е, че проблема изчезна когато времето застудя и така до миналата сряда когато пак се появи, но в друга форма. Сутрин никакви проблеми, паля и държи 1200 оборота докато загрее и не прекъсва. Но когато не е изстинала на цяло. Примерно не е карана два/три часа клати оборотите около 1000, двигателя тресе като на 3 цилиндъра и гасне. Набелязах темп. датчик и го откачих (зелена букса), но промяна няма, а и незнам дали този тест е достоверен. Началото на този проблем съвпада с монтажа на ГИ, та се питах дали не е възможно тя да е проблема. Принципно след първите 600км. на газ се наложи настройка на газовата, защото изгасваше по светофарите и ми светкаше чека. Чудя се дали тая газ не ми ошашка нещо компа и на бенз. Възможно ли е? Другото което ме тормози е дали ламбда сондата участва в образуването на смесите при студен мотор и дали тя играе някаква роля при ГИ или е само за бензина?

chokov
 
Мнения: 5
Регистриран на: Съб Яну 09, 2016 7:37 pm
Град: Смолян/София
Кара: Saxo 1.4vts99
Пол: мъж


Назад към 106

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта