Peugeot 106 - запознаване с модела


Назад към 106



Peugeot 106 - запознаване с модела

Мнениеот So » Пон Фев 11, 2013 2:22 am

Peugeot 106 е супермини, произвеждано от PSA Peugeot Citroën от 1991 до 2003 година. Моделът е представен пред публика през есента на 1991. Идеята е да заеме място в сегмента под 205, но всъщност става негов заместник. 106 представлява доразвиване на платформата на Citroën AX с цел тя да стане по-стабилна и безопасна. Малкото лъвче е пряк конкурент на Renault Clio, което е пуснато в продажба година по-рано, както и модерна алтернатива на малко по-големият и супер успешен брат 205. 106 печели признания за модерния си дизайн, приятна и удобна возия, отлично управление и евтина поддръжка. Единственото, което може да се причисли към минусите му е тесният интериор и нискокачествената пластмаса на салона.
Първоначално вгражданите моторизации са карбураторните 1.0, 1.1 и 1.4, 1.1 и 1.4 моноинжекциони, както и 1.4 литровия дизел, който е спрян в края на 1994 година и заменен с по-мощен и икономичен 1.5 литров двигател. През 1994 година на пазара излизат по-наточения модел XSi с 1.6-литров и Rallye версията с 1.3-литров многоточкови / пълни / инжекциони.
Нивата на оборудване на стандартните модели са XN – базов, XR – средно ниво, високо ниво – XT, а на спортните - XSi и Rallye, като при последния екстрите са сведени до минимум с цел максимално намаляне на собственото тегло на автомобила. При Rallye варианта от първа фаза люк и ABS са единствените възможни избори, предлагани от завода, без да броим фаровете за мъгла и спойлерите от XSi модела. Тази модификация е предназначена за водачи с по-спортни наклонности, които не държат на удобства като хидравлика на волана, елстъкла, огледала и климатик, за сметка на агресивното поведение на автомобила. Предлаганите в каталога цветове са само три - бял, черен и червен. В Португалия е пусната специална партида от 50 броя Rallye, наречено R2, което включва обширно ползване на спортни материали, разработени от състезателната дивизия Peugeot Talbot Sport. Техните инженери отиват още по-далеч, развивайки екстремната натура на Rallye, като променят окачването, спирачките, оборудват модела с 14 инчови алуминиеви джанти, състезателни колани и чрез подобрения на двигателя и изпускателната система напомпват R2 до 108 к.с.

В началото на 1996 година платформата на Peugeot 106 формира базата на почти идентичния Citroën Saxo, като в същото време усърдно се работи по фейслифта на първа фаза, включващ ред интериорни и екстериорни промени, както и разширяване на гамата на предлаганите мотори. Нивото на екстрите се повишава. XSi слиза от производство, за да отстъпи място на новия GTi 1.6 16v.
През Октомври 1996 втората фаза на Peugeot 106 стъпва на пазара. Рестила включва нови фарове, стопове, брони, преден капак и калници. Променена е емблемата на предната маска, както и формата на фаровете за мъгла. Леки козметични промени има и в интериора на малкия французин. Добавени като възможна екстра са въздушна възглавница и за пасажера, както и предпазни колани с пиропатрони за притягане при удар. Нивата на оборудване на стандартните модели са XN, XL, XR, XT, а на спортните - Sport, XS и GTi. Във Франция се предлага и версия с 5 врати на XS и GTi.
При двигателите моноинжекционите 1.1 както и многоточковите инжекциони 1.4 и 1.6 претърпяват модернизации във връзка с повишаване на изискванията на екологичните норми, а моноинжекционният 1.4 отпада. Напълно новият двигател в гамата е вентилираният 1.6 TU5J4, който със своите 118 конски сили превръща 106 GTi в една от най-бързите в класа си коли по улиците в онези години.
В края на 1997 година излиза и втората фаза на 106 Rallye, която съчетава пъргавото шаси на Rallye фаза 1 и 1.6-литровия TU5J2 в едно с подобрен външен вид и обезопасеност на купето. Допълнителни екстри при него са сервоуправление, въздушни възглавници и люк.

След тринадесет години на производство, последното Pug 106 слиза от конвейера на завода в Мюлюз през Януари 2004 година. На негово място се появява заместникът му 107, чиито продажби стартират през 2005 година. До момента, в който производството е спряно, Peugeot 106 е най-дълго произвежданият автомобил в Европа, който все още е силно популярен, особено в родната си Франция. Въпреки, че вече е задминат от доста по-модерни автомобили с далеч по-добро качество, се счита, че това е един от най-успешните модели в историята на Европейският пазар за миниавтомобили.


Бензинови двигатели


Двигател Тип
двигател
Код
двигател
Цилиндри
клапани
Мощност
kW
Мощност
к.с.
При
обороти
Години на
влагане
1.0 TU9K C1A 4/8 33 45 5200 1991 - 1993
1.0 TU9MZ CDY 4/8 33 45 6000 1993 - 1996
1.0 TU9MZ CDZ 4/8 37 50 6000 1993 - 1996
1.1 TU1K H1A 4/8 44 60 5200 1991 - 1993
1.1 TU1MZ HDZ 4/8 44 60 6200 1993 - 1996
1.1 TU1MZ HDZ 4/8 44 60 5800 1991 - 1997
1.1 TU1M+ HDY 4/8 40 54 6200 1997 - 1999
1.1 TU1M+ HDZ 4/8 44 60 6200 1997 - 2003
1.1 TU1JP HFX 4/8 44 60 5500 2000 - 2003
1.3 TU2J2LZ MFZ 4/8 72 98 7200 1994 - 1997
1.4 TU3,2K K2D 4/8 55 75 5800 1991 - 1993
1.4 TU3FJ2 K6B 4/8 72 98 6800 1991 - 1993
1.4 TU3FJ2 KFZ 4/8 69 94 6800 1991 - 1996
1.4 TU3MZ KDY 4/8 55 75 6200 1991 - 1993
1.4 TU3M KDX 4/8 55 75 5800 1993 - 1996
1.4 TU3JP KFX 4/8 55 75 5500 1997 - 2003
1.4 TU3JP KFW 4/8 55 75 5500 2000 - 2003
1.6 TU5JP NFZ 4/8 65 88 5600 1997 - 2001
1.6 TU5J2 NFY/W 4/8 74 100 6200 1994 - 2003
1.6 TU5J4 NFX 4/16 87 118 6600 1997 - 2003


Дизелови двигатели

Двигател Тип
двигател
Код
двигател
Цилиндри
клапани
Мощност
kW
Мощност
к.с.
При
обороти
Години на
влагане
1.4 D TUD3Y KDY 4/8 37 50 5000 1992 - 1994
1.4 D TUD3L1 K9B 4/8 37 50 5000 1994 - 1995
1.5 D TUD5YL3 VJY 4/8 40 55 5000 1994 - 1997
1.5 D TUD5LYL3 VJZ 4/8 42 58 5000 1994 - 1997
1.5 D TUD5B VJX 4/8 42 58 5000 1999 - 2003



Окачване
106 притежава окачване MacPherson и стабилизираща щанга / липсваща при моторизация 1.0 / на предния мост и торсионно окачване със стабилизираща щанга на задния.

Оборудване
Въпреки, че интериора изглежда елегантен, моделите от ниските класове имат зони с видим метал на вратите. Някои от ранните малолитражни версии са оборудвани с четиристепенни ръчни скоростни кутии, докато останалите модели се предлагат с петстепенни ръчни или тристепенни автоматични скоростни кутии.
Голяма част от моделите имат само базово оборудване. В някои единствената екстра е радиото, като например 106 'Kid'. По–високите нива на оборудване разполагат с електрически прозорци, електрически огледала, ръчен климатик, централно заключване, ръчен повдигащ се люк (плъзгащият се електрически е много рядка екстра), радио касетофон или радио CD и задна чистачка. Въздушна възглавница за пасажера е въведена във втора фаза като избираема екстра.
Моделът GTi след 1998 година е с черна кожена тапицерия (при по-ранните модели с плюш), 14 цолови лети джанти Raptor, body kit, и дискови спирачки. Кожата е основната причина за повишаването на цената спрямо идентичния Citroën Saxo VTS. По това време GTi е смятано за една от най-бързите шосейни „ежедневки”, благодарение на мощният си двигател, изключително прецизното си управление и добре пресметната скоростна кутия с бързо ускорение на 2-ра и 3-та предавка. GTi след 2000 година са оборудвани със странични въздушни възглавници в кожените седалки с цел безопасност на водача и пасажера.
Много от автомобилите, продадени във Великобритания са специални серии, носещи имена като Graduate, Inca, Aztec и Independence. Те често са базирани върху XN моделите като ниво на оборудване, но с добавени промени по купето носещи името на серията и няколко други екстри като плъзгащ се люк.
При Pug 106 първа фаза няма автомобили с десен волан и хидравлично управление, тъй като няма място за помпата на хидравликата. Това е поправено при втора фаза, където хидравликата е налична в модели с по-високо ниво на оборудване или като вариант при моделите от ниския клас. Както и при Saxo климатика никога не е бил опция при 106 с десен волан, тъй като компресора по принцип се монтира на преградата на страната на водача. В резултат на това няма достатъчно място за монтиране на изпарителя. Въпреки, че е наличен комплект за следпродажбен монтаж, който да поправи този пропуск, резултатът е загуба на налягане в системата, правещо я шумна и неефективна.

Електрическа версия
През 1995 година PSA пуска електрическа версия на 106, наречена 106 Electrique. То се предлага в голяма част от Европейските държави, включително Франция, Белгия, Холандия, Норвегия и Обединеното Кралство. Електромотора е разработен от френската инженерна компания Heuliez. Автомобила използва никел-кадмиева батерия, произведена от Saft Groupe S.A, има максимална скорост от 90 км/ч. и официален обхват от 100 километра. Въпреки високата цена на колата PSA очаква търсене от порядъка на 15 000 до 20 000 броя 106 Electriques всяка година, с краен брой на продажбите около 100 000 автомобила. В крайна сметка само 6 400 броя са продадени между 1995 и 2003 година, като основният купувач е френската държавна администрация.

По материали от Интернет
Аватар

So

 
Мнения: 22780
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Peugeot 106 - запознаване с модела

Мнениеот arabia » Пон Фев 11, 2013 8:37 am

Браво Со, перфектно си го написал... :z-smilie05:
Аватар

arabia
 
Мнения: 75
Регистриран на: Пон Фев 04, 2013 6:37 am
Град: Димитровград
Кара: Пежо 806 1.9 td , както и сладурчето 106 , 1.0 ...
Пол: мъж

Re: Peugeot 106 - запознаване с модела

Мнениеот satnet » Нед Сеп 07, 2014 9:44 pm

Благодарим, много полезна информация.

satnet
 
Мнения: 5
Регистриран на: Нед Фев 09, 2014 11:09 pm
Град: Карлово
Кара: 106 1.1 хдз мотор
Пол: мъж

Re: Peugeot 106 - запознаване с модела

Мнениеот RallyeOnMe » Пон Авг 31, 2015 10:50 am

Здравейте,нужен ми е Service Manual за 106 ,ако някой има да праща ,благодаря :)

RallyeOnMe
 
Мнения: 4
Регистриран на: Сря Авг 19, 2015 9:01 am
Град: София
Кара: 106 Rallye 1.6 8v 1998
Пол: мъж

Re: Peugeot 106 - запознаване с модела

Мнениеот Sharo » Сря Фев 03, 2016 2:51 pm

А каква е разликата между 1.1 54к.с и 1.1 60 к.с?В смисъл в какво се дължи тази разлика на конете?

Sharo
 
Мнения: 67
Регистриран на: Нед Окт 26, 2014 11:43 am
Град: Pernik
Кара: peugeot 106 1.1 99
Пол: muj


Re: Peugeot 106 - запознаване с модела

Мнениеот Sharo » Чет Фев 04, 2016 11:52 am

Ясно,мерси!В блока няма разлика предполагам и главите са съвместими ?

Sharo
 
Мнения: 67
Регистриран на: Нед Окт 26, 2014 11:43 am
Град: Pernik
Кара: peugeot 106 1.1 99
Пол: muj


Re: Peugeot 106 - запознаване с модела

Мнениеот Sharo » Чет Фев 04, 2016 4:55 pm

Могат ли да се различат по нещо видно,номер и т.н?Искам да разбера моята глава каква е.

Sharo
 
Мнения: 67
Регистриран на: Нед Окт 26, 2014 11:43 am
Град: Pernik
Кара: peugeot 106 1.1 99
Пол: muj


Re: Peugeot 106 - запознаване с модела

Мнениеот Sharo » Пет Фев 05, 2016 1:44 pm

Доообре.

Sharo
 
Мнения: 67
Регистриран на: Нед Окт 26, 2014 11:43 am
Град: Pernik
Кара: peugeot 106 1.1 99
Пол: muj

Re: Peugeot 106 - запознаване с модела

Мнениеот Sharo » Чет Фев 11, 2016 1:54 pm

Провери ли колега?

Sharo
 
Мнения: 67
Регистриран на: Нед Окт 26, 2014 11:43 am
Град: Pernik
Кара: peugeot 106 1.1 99
Пол: muj


Назад към 106

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта