Calendar      Calendar     SFA      SFA     

Що е ДРАГ,правила и др...

Щях да падна под 12 секунди, но изтървах зелената вълна, мамка му и висок бордюр - замина шенкела и други размисли от типа.

Назад към Драг и дрифт за полупрофесионалисти



Що е ДРАГ,правила и др...

Мнениеот lubo_franko » Пон Фев 04, 2013 7:32 pm

Като любител на дадената дисциплина реших да си позволя да постна малко информация за нея с цел да се запознаем по добре и да не се червим наляво надясно като спорим за дадени неща :)

инфото е от Българска федерация по драг рейсинг

Какво е драг
400 метра състезанието (1/4 миля) е особено популярно във америка. то и NASCAR общо взето са едни от любимите спортове на провинциална америка. американците са фенове на скучните спортове (с изключение на баскетбола, футбола и хокея) и затова логично е автомобилни състезания при които се завива само на ляво или се върви направо да са на особена почит

състезанията на 1/4 миля имат много версии:

наи-популярната е "test 'en tune" - обикновено петък вечер и събота цял ден пистата (dragstrip)-a са отворени за посещение. плащаш си $15-$20 за вход, инспектират ти колата за спирачки, шлем и тн. основни неща. ако колата ти е 11.х секундна също проверяват дали имаш rollcage (клетка) и ако имаш отделен резервоар в багажника (fuelcell) дали е правилно закрепен. ако имаш 9.99 или по-бърза кола също проверяват дали имаш противопожарна уредба (почти не го правят защото трябва да си луд да нямаш). също 5-точковите колани за задължителни.

при професионалнистите колите са разделени на класове: няма да се впускам във кои какъв е- които иска може да си ги прочете тука:

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

видовете състезания общо са 2:

1. едновременен старт- и по-бързия побеждава. това е ясно. светва зеленото и този които пресече първи финала побеждава. стават добри състезания за коли със много подобни параматри. трудно осъществимо при аматьорите- затова виж следващия тип:

2. интервално състезание (bracket racing)- наи-популярното. всеки си казва какво е наи-бързото време което мисли че може да даде. в зависимост от това време по-бързите коли се пускат със закъснение което се смята от компютъра на "christmas tree"-то (светофарите). пак- които пресече финала първи е победител. някои ще каже- ааа ама аз мога да кажа че колата ми е 18 сек. кола, ще ме пуснат със някои камион и аз ще го скъсам. да- ама ако кажеш че си 18 сек. кола и го вземеш за 17.99 - губиш автоматично. ако другия също мине под времето което е задал, губи този които е "лъгал" със повече. тези правила позволяват да се изравнят много бързи със много бавни коли и се създава конкуренция. може да се случи да видиш 2000 коня драгстер срещу някое хюндайче и то да бие целта е да си максимално близо до това което ше заявиш като време, но да си над-него (по-бавен)- за това трябва да можеш да караш много "еднакво" всеки път. автоматичната трансмисия е твои приятел във този случаи. времето което си заявил се пише със бяла боя за обувки на стъклото- да виждат всички.

замервания:

1/4 миля състезанията се характеризират със 3 основни замервания (и едно по- неизвестно, но не по-малко важно):
време:
повечето нормални нови коли са във диапазона от 18 до 15 секунди. тези със спортен дух са от 13 до 14.5 примерно. хубавите спортни коли са от 12 до 13.х; 11.х и надолу е запазено за тунинг. общо взето няма нормална сериина кола която да дава 11.х.. с много малко изключения... едно порше гт2 което е една от най-бързите коли както и да го погледнеш е 12.0 кола. или поне така викат немците. аз мисля че във нея има 11.х, но задното предаване и пречи да тръгне както трябва. а 966 турбо което е същото но със 4х4 пък има по-малко коне та и то е 12.х кола.. та така не може всичко накуп

терминална скорост:
кои с колко излиза от 1/4- нормалните коли постигат 75-85 мили. тези със спортен дух са от 85 до 100 мили. хубавите спортни коли са от 100 нагоре до към 118. от там нагоре са екзотиките. от 130 нагоре е запазаено за луд тунинг. 135+ е територия на модерните литрови мотоциклети. 140+ е за хайабуси и zx-12 (1200+ кубика мотори, но виж по-надолу за големите мотори и колите които могат да им се опънат). ако нещо излезе от 1/4 със 200 мили то е само top fueller

време за първите 60 фута (20тина метра без малко):
това е времето за което колата минава първите 20 метра. характеристика е на въртящ момент, сцепление и гевреко-педалния механизъм . нормалните коли дават 2.4- 2.8 сек. време. спортничките може да дадат от 2.4 до 1.8 (ако е 4х4). спортните коли дават от 1.4 нагоре (особено 4х4). време от 1.6 надолу е само 4х4 или задно със хубави сликове. трябва да се отбележи че понеже това време е критерии за много неща които не са чисто характеристики на колите- затова то е от значение само във група със другите замервания- това ще го обясня по-долу.

време за реакция:
това е времето от светването на зеления сигнал до времето когато предницата на колата мине стартовата линия. няма да изпадам в детайли, но време от 0.500 секунди е перфектното. този критерии е стриктно за гевреко-педалния механизъм

как са свързани тези характеристики:

тука става интересно. кажи ми времето на 1/4 и терминалната скорост и ще ти кажа характеристиките на колата. кажи ми марката и модела на колата, 0-20 метра времето и времето за реакция и ще ти кажа за човека зад волана общо казано времето на 1/4 миля е критерии за коне/въртящ момент/0-20 метра докато терминалната скорост е критерии предимно и само за конски сили/тегло (като "теглото" на теглото на колата намалява експоненцялно със скороста).

да вземеме 2 коли:

кола А: 14.4/100 (време за 1/4 миля и терминална скорост във мили)
кола Б: 14.4/103

от това се вижда че 2те коли са пресекли финала едновременно. но, кола Б е почнала да задминава кола А. от това може да си направиме извода че кола Б има повече коне и ако е имала още 100-200 метра е щяла да дръпне кола А.

друг пример:

А: 14.4/102
Б: 13.0/100

какво ни говори това? говори ни че шофьора на А не може да кара ИЛИ че кола Б тръгва страшно (4х4)? при този случай 0-20 метра времето може да ни каже какво е станало. гледаме:

А: 2.0 сек
Б: 1.6 сек.

така. значи на кола А всичко си е наред (което можеше да се види и от време/скорост съотношението, но за това по-надолу). просто кола Б тръгва страшно (всяко тръгване под 1.8 е много добро). а между другото за 14.4 време, 102 мили терминална скорост е много добра (ако 0-20 метра не куца щото тогава просто значи че колата е силна ама шофьора не го бива на старт или двигателя е "биполарен"- долу ниско ниаа нищо, горе високо е лудница (виж по-долу за това).

понеже хората се състезават на 400 метра от доста отдавна, прието е горе-долу следните съотношения да са "нормални"

14.х - 95-102
13.х - 102-108
12.х - 109-119
11.х - 119-129
10.х - 130+

всяко отклонение от тези числа има определена причина за него която може лесно да се види ако се знае и 0-20 метра времето.

общо взето трябва да се помни следното:

добро време/ ниска терминална скорост = добро тръгване, но след това колата "пада по лице". особено характерно е за коли със малко коне (особено 4х4). 0-20 метра е добро- под 2 обикновено. добрите шофьори със слаби коли попадат тука

лошо време/ висока терминална скорост = лошо тръгване, но много коне и колата след това добре се набира. 0-20 може да е над 2.0 сек. лоши шофьори със силни коли попадат тука. също е типично за много форсирани турбо коли които поради пиковия характер на двигателя си нямат сила да тръгнат, но после .."пай се" типичен пример за това са тойота супра със единична турбо конверсия правеща 750+ ксзг и постигаща 11.х със 140+ терминална скорост. както виждаме от табличката по-горе, 140+ терминална скорост трябва да даде 10.х че и по-добро време. да, ама не с 2 думи- този сценарий е типичен за коли със малки двигатели но много коне (винаги за сметка на въртящия момент).

(малко отклонение): между другото ако една кола излиза от 400те метра със 140-150+ мили в час (само луд тунинг може да я докара до там), тя има достатъчно характеристики да ходи да се гони на магистралата със хипер-мотоциклетите. правено е, документирано е- знае се така че като някои "разбиращ" ви каже че кола не може да се опъне на мотор от 100км нагоре (под 100км е общо взето вярно ако ездача го бива) - кажете му че не е точно така. проста сметка показва че в зависимост от колата 600-850 коня са достатъчни да излезе от 400те метра със скорост подобна на тази на моторите ( знам знам, няаа много такива коли, но важно е знанието проблема е че въпросните мотори когато са добре карани изкарват 9.х сек. време със терминална скорост 140-150 мили в час. а една кола, дори със 800 коня трудно ще ги "сложи" на земята ефикасно, затова и от място моторите са непобедими освен ако колата няма сликове със 20 цолово сечение които да засепят както трябва. но както казахме- ако терминалната скорост на колата е близо до тази на мотора то на летящ старт нещата могат да са интересни. което ни довежда до още един начин на виждане на време за 400 метра и терминална скорост- времето е характеристика за това как колата тръгва и се набира до 120-140км. от място. терминалната скорост е критерии за това като я хванеш тая кола на магистралата как ще се набира от 120-140 нагоре...

друго: колите със много въртящ момент, но малко коне (камиони примерно) тръгват добре, но след това увяхват веднаж като оборотите се качат над 5000 оборота (защо 5000 точно? това е друга тема. ша пиша ако ми доде музата) от там- ако имат добро сцепление, на 400 метра те дават добро време (добро 0-20 метра) но със ниска терминална скорост. и обратното- коли със много коне, но малко въртящ момент дават слабо 0-20 метра, по-слабо време, но по-висока терминална скорост. това е защото тръгването почти винаги е със под 5000 оборота (освен ако не е 4х4 и не вдигнеш 6000 оборота и просто си отместиш крака от съединителя . от там и слабото 0-20, лошото тръгване, но високата скорост.

важно е да се запомни, че състезанието е на 400 метра е "оразмерено" отвсякъде. по нета си има калкулатори които ако знаеш коне и тегло ще ти кажат 400 метра време и обратното- ако знаеш време и тегло, ще ти кажат конете. примерно се знае че една кола 1500 кг. със 300 ксзг дава 13.5 време (със 102-108 мили терминална скорост)...

Правила за Драг рейсинг

Клас "А"-колите трябва да имат обем на мотора до 2000 кб/см,като НЕ е разрешено принудителното пълнене,тоест турбо и нитро-системи.НЕ е разрешена употребата на тръбна или изчасти тръбна конструкция.

Клас "Б"-колите са с обем от 2000 до 3500 кб/см атмосферно пълнене, като употребата на нитро-системи е разрешена.И до 1850 кб/см с принудително пълнене(турбо), също с разрешена нитро-система.Разрешена е изчасти тръбната конструкция.

Клас "Престиж"-в него участват спортни коли, които са НЕ модифицирани.Забранена е употребата на нитро-системи или тръбни конструкции.

Клас"Стриит"-в него участват модифицирани спортни коли, с право за движение по улиците(регистрация и т.н.). Забранена е употребата на нитро-системи и всякакъв вид тръбни конструкции.

П.П Има лека промяна в правилника но скоро ще пусна поправките

надявам се темата да е полезна

Клас"Ц"-в него могат да участват всякакъв вид автомобили с различни двигатели.Разрешена е употребата на нитро-системи и изцяло тръбни конструкции.

Всички коли, които нямат салони в купето(седалки,стъкла и т.н.) ,трябва да са оборудвани с ролкейдж(тръби вътре в купето с цел укрепване и усилване на купето). За всички автомобили е разрешена употребата на стриит сликове,полусликове или драг сликове.
Последна промяна lubo_franko на Пон Фев 04, 2013 7:38 pm, променена общо 1 път
12,5 сек / 184км/ч - 402м
Аватар

lubo_franko
 
Мнения: 8
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:49 pm
Град: София
Кара: 205GTI-6
Пол: мъж

Re: Що е ДРАГ,правила и др...

Мнениеот transformer205 » Пон Фев 04, 2013 7:36 pm

Айде полудяхмеееее
Истинските ценности в живота са скрити дълбоко в нас,покрити с алчност завист и злоба
Аватар

transformer205
 
Мнения: 17
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 12:49 am
Местоположение: София
Град: Софийско мръсно поле
Кара: 205T16+205CTI..+CTI донор
Пол: мАж
Skype: zalojnata1
My status

Re: Що е ДРАГ,правила и др...

Мнениеот different » Пон Фев 04, 2013 7:37 pm

Красимире вади звяра
НОРМАЛНИТЕ НЕ ОЦЕЛЯВАТ, ЛУДИТЕ СМЕ НА ПРИВЪРШВАНЕ
Аватар

different
Чревоугодник

 
Мнения: 1754
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 10:12 pm
Местоположение: кв. Стоян Заимов 58
Град: Сливен
Кара: Пежо 306 СН4645НН
Пол: мъж
Skype: razli4en_men
My status
    Гараж

Re: Що е ДРАГ,правила и др...

Мнениеот lubo_franko » Пон Фев 04, 2013 7:39 pm

на Краската му е хвърлена ръкавицата :D
12,5 сек / 184км/ч - 402м
Аватар

lubo_franko
 
Мнения: 8
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:49 pm
Град: София
Кара: 205GTI-6
Пол: мъж

Re: Що е ДРАГ,правила и др...

Мнениеот peugeot206xs » Пон Фев 04, 2013 7:58 pm

Чакаме резултата aeemo
Аватар

peugeot206xs
 
Мнения: 168
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 1:02 pm
Местоположение: Сливен
Град: Сливен
Кара: Peugeot 206 1.6 16v
Пол: Мъж
Skype: rendaka_19
My status
    Гараж

Re: Що е ДРАГ,правила и др...

Мнениеот transformer205 » Пон Фев 04, 2013 8:09 pm

Аз си се развозвам ама е студено да подаваме как си трябва,така че ще почакате още малко нашия "дуел" partydance
Истинските ценности в живота са скрити дълбоко в нас,покрити с алчност завист и злоба
Аватар

transformer205
 
Мнения: 17
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 12:49 am
Местоположение: София
Град: Софийско мръсно поле
Кара: 205T16+205CTI..+CTI донор
Пол: мАж
Skype: zalojnata1
My status

Re: Що е ДРАГ,правила и др...

Мнениеот Sandman » Вто Фев 05, 2013 4:48 am

Видях те в събота по никола мушанов, пораздаваше...а приятелката ми гледаше като ударена с права лопата...отстрани е мазало :) :) :)

П.п да не съм спам: Пропуснали сте клас "Дизел"... и ние сме хора и караме коли :) :) :)
Много е важно, мезето да е блажно.
Да е пасло, а не расло.
Да е драно, а не брано.
Аватар

Sandman
Бухал на форума
 
Мнения: 1067
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:46 pm
Местоположение: София
Град: София
Кара: гумите да пищят от болка
Пол: Мъж
    Гараж

Re: Що е ДРАГ,правила и др...

Мнениеот lubo_franko » Вто Фев 05, 2013 6:36 pm

да,но не е нарочно,скоро ще кача актуализация
12,5 сек / 184км/ч - 402м
Аватар

lubo_franko
 
Мнения: 8
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:49 pm
Град: София
Кара: 205GTI-6
Пол: мъж

Re: Що е ДРАГ,правила и др...

Мнениеот Sandman » Сря Фев 06, 2013 1:16 am

Супер...накратко ..вкараха ли повече класове и ограничения за дизелите или все още караме кой с който му е кеф ?
Много е важно, мезето да е блажно.
Да е пасло, а не расло.
Да е драно, а не брано.
Аватар

Sandman
Бухал на форума
 
Мнения: 1067
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:46 pm
Местоположение: София
Град: София
Кара: гумите да пищят от болка
Пол: Мъж
    Гараж

Re: Що е ДРАГ,правила и др...

Мнениеот GLeZoRanA » Сря Фев 06, 2013 8:27 am

Е колко пък да сте коли grandma . Не съм чуба за нови класове особено за дизел 0_o там са си един клас от години и не вярвам това да се промени
I`m shy at first , but once I`m comfortable with you , get ready for some crazy shit...
Аватар

GLeZoRanA
Диване777
 
Мнения: 566
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:44 pm
Местоположение: София
Град: София
Кара: BMW 318i
Пол: Жена

Re: Що е ДРАГ,правила и др...

Мнениеот Sandman » Сря Фев 06, 2013 8:34 am

"колко да сме коли" заболя ме ...
Много е важно, мезето да е блажно.
Да е пасло, а не расло.
Да е драно, а не брано.
Аватар

Sandman
Бухал на форума
 
Мнения: 1067
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:46 pm
Местоположение: София
Град: София
Кара: гумите да пищят от болка
Пол: Мъж
    Гараж

Re: Що е ДРАГ,правила и др...

Мнениеот GLeZoRanA » Сря Фев 06, 2013 8:45 am

Точно от мен не би трябвало като знаеш къв кеф ми е да я карам...
I`m shy at first , but once I`m comfortable with you , get ready for some crazy shit...
Аватар

GLeZoRanA
Диване777
 
Мнения: 566
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:44 pm
Местоположение: София
Град: София
Кара: BMW 318i
Пол: Жена

Re: Що е ДРАГ,правила и др...

Мнениеот Sandman » Сря Фев 06, 2013 9:37 am

aeemo aeemo aeemo Точно на теб няма как да се вържа tease
Много е важно, мезето да е блажно.
Да е пасло, а не расло.
Да е драно, а не брано.
Аватар

Sandman
Бухал на форума
 
Мнения: 1067
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:46 pm
Местоположение: София
Град: София
Кара: гумите да пищят от болка
Пол: Мъж
    Гараж

Re: Що е ДРАГ,правила и др...

Мнениеот cToeB » Сря Фев 06, 2013 7:18 pm

Не знаят дизел се отнасяше адашче ;)
Иванова, не обиждай дизелите, че много лошо се изстрелват tease
Аватар

cToeB
ВЛЮБЕН
 
Мнения: 4257
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 10:08 pm
Местоположение: В мислите си до любимата
Град: София
Кара: Все 306-и
1.4i XR KDX 1993г ЕВ3237АН
2.0 HDi RHY 2001г ЕВ3237АС
2.0 XSi RFX 1993г ЕВ5057АТ
Пол: Мъж
Skype: martin_hybrid
My status
    Гараж

Re: Що е ДРАГ,правила и др...

Мнениеот lubo_franko » Пет Фев 08, 2013 12:21 am

Последните актуални допълнения към класовете,приети на среща в HEED-91 в края на 2012г.

Класовете ще са 7 , а именно: 4-стрийт и 3-про.
Стрийт ще са : предно, задно, оупън и дизел, като в първите 3 имаме право на по 1 пауър адър, т.е. само турбо, само нитро или само компресор, а в дизел 2 пауър адъра.
За всички стрийт класове важи:
-Класове за модифицирани автомобили, годни да се движат по улиците. Наличието на стъкла(оригинални), врати ( оригинални), интериор, брони,фарове и капаци е задължитено. Формата и размера на автомобила трябва да отговаря на оригинала, Наличието на изпускателна ситема с поне едно гърне и изход на оригиналното място е задължително. Пълен слик за класовете "стрийт" е забранен.( това ще го обсъдим и тук, но засега остава така)
Профи класовете са : А , В и С
А до 2100сс атмосферки, до 1300сс за турбо, до 1500сс за нитро, разрешено е участието на частично* тръбни конструкции
В до 5000сс атмосферки, до 2100сс за турбо и нитро(или само турбо), до 3600сс за нитро, разрешено е участието на частично тръбни конструкции
С свободен за кубатура, турбо и нитро, разрешено е участието на частично и изцяло тръбни конструкции

Има промяна при фалстартовете: Ако направилия фалстарт, загуби гонката ( или се откаже), тя не се повтаря, а се зачита резултата от нея.

Относно сигурноста :
-За профи класовете... задължителна преграда ( кутия) между пилот от една страна и двигател, резервоар и акумулатор от друга страна, изработена от метал, като за ламарина минимума е 1мм, а за алуминий е 2мм. Наличие на външен ключ-маса.
Задължителни спортни гащеризони, каски, тест с дрегер за алкохол.
-За стрийт класовете... задължителни каски, тест с дрегер за алкохол и дълъг панталон ( желателно е да не е синтетичен)
Каски и бонета ще бъдат осигурени от организаторите, но е желателно ( от хигиенична гледна точка) който разполага с такава да си носи ;)

За званието републикански шампион се борят състезатели с минимум 50% участие!

* Частично тръбна конструкция е база сериен автомобил, като носещата конструкция на двигателя ( мост, ботуши, предни колонки, челно стъкло) са в оригинален вид!

П.П От мен успех на всички които ще карат през този сезон и дано виждаме повече автомобили от любимата марка по пистите :z-smilie05:
12,5 сек / 184км/ч - 402м
Аватар

lubo_franko
 
Мнения: 8
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:49 pm
Град: София
Кара: 205GTI-6
Пол: мъж

Re: Що е ДРАГ,правила и др...

Мнениеот Sandman » Пет Фев 08, 2013 12:30 am

Очертава се един наистина доста интересен сезон :)
Много е важно, мезето да е блажно.
Да е пасло, а не расло.
Да е драно, а не брано.
Аватар

Sandman
Бухал на форума
 
Мнения: 1067
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:46 pm
Местоположение: София
Град: София
Кара: гумите да пищят от болка
Пол: Мъж
    Гараж

Re: Що е ДРАГ,правила и др...

Мнениеот lubo_franko » Пет Фев 08, 2013 5:39 pm

определено,само всичко да е наред и да може да покараме,дали на свободно или в самото състезание е без значение
12,5 сек / 184км/ч - 402м
Аватар

lubo_franko
 
Мнения: 8
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:49 pm
Град: София
Кара: 205GTI-6
Пол: мъж

Re: Що е ДРАГ,правила и др...

Мнениеот ra40 » Нед Фев 10, 2013 10:21 pm

Ако при мен се получат,нещата и аз ще замеря VTS-а.
Аватар

ra40
 
Мнения: 23
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 11:56 pm
Град: София
Кара: 306 Dturbo F1 & Xsara VTS MK1
Пол: Мъж
Skype: ivailo.pavlov1
My status


Назад към Драг и дрифт за полупрофесионалисти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron