Страница 3 от 3

Re: Забраненото образование (2012)

МнениеПубликувано на: Вто Май 02, 2017 11:31 am
от MishoM

Re: Забраненото образование (2012)

МнениеПубликувано на: Пон Май 08, 2017 7:14 pm
от MishoM
Из "Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки."
Калин Донков

...
Племенницата на читателката ми Р. Пр. сътрудничи на организация, която извършва проучвания сред българските общности по света. Според техни анкети, децата на новата ни емиграция в западния свят имат по-верни и по-стройни знания за българската история от своите връстници в България. Повечето от тях, особено родените в чужбина, са ги получили в семействата си, от своите родители и от малкото книги, донесени от родината. Разликата идвала от това, че тези знания са им заредени с "лично отношение", осмислени и дори изстрадани, с гордост и плам, докато в тукашното училище историята се преподава объркано, противоречиво, смотолевено и на места откровено фалшифицирана. Очевидно родителите и учителите зад граница имат по-точно съзнание какво е нужно на българина, където и да се намира той в съвременния свят. Внасяли сме си министри на просвещението от чужбина, защо да не си внесем и сега - само че някой българин, непоразен от местния образователен нихилизъм, несъблазнен от грантове, нито размазан от големство и снобизъм.

Не можем изцяло да заобиколим трагичното участие на българската педагогическа система в отглеждането на здрави, осъзнато-патриотични, с ясни ценности и заредени с родолюбив устрем утрешни поколения. По ред основни, а в надвисналия световен катарзис и съдбовни за нацията въпроси,това участие си е направо с отрицателен знак. И докато усилията, броженията и борбите за отговорно, приземено и морално реформиране на системата си остават проблематични, дълбоко в недрата, в масите зрее някакво ново качество на участие в националните дела.

(Може би защото вече сме видели как с поправки, преправки и със зрелищно историческо салтомортале един народ край нас бе превърнат в друг народ и вече дори няма памет за това.)

Един баща отворил учебника на детето си на урока за Цар Симеон Велики. Цитира какво е прочел в него: "Цар Симеон е водил много войни с византийците, обаче от тях не е останала особена следа в историята". Такова изречение може да разяри и да амбицира и по-хладнокръвни граждани. Прелиства таткото учебника, запретва ръкави и съставя едно отделно, различно "Родинознание", което въпреки неглижирането му от официалното ни днешно просвещение отеква в националното съзнание със своята неподправена, жадувана днес историческа правда. Стъкмил е книжица за семейни нужди, а тя тръгва от ръка на ръка, влиза в безброй домове по всички континенти.

Това е млад човек, по-малък е от синовете ми,
а вече има завършено едно значително житейско дело

Има път в политиката, в обществените каузи (предизборно не искам да ви го представям повече), но извършеното е вече факт, който може да се коментира, но не и да се отмени. Печатните тиражи се изчерпват светкавично, данните за изтеглянето на книжката от световната мрежа се движат между 400 и 500 хиляди. Всичко това се случва извън вниманието на медиите, без никаква реклама.

Разгледах това "Родинознание". Има нещо много родно в него. Не глобално, не. И разбира се, нещо напомня. А това е твърде важно - когато нещо ни напомня, то значи, че и нещо продължава. Имаме какво да продължим,значи, главното е да го помним. Разлистете го и вие.

И още нещо, проверете, ако не вярвате: със същите подбуди, със същата амбиция е написана и безсмъртната "История славянобългарска". От един подтик да се разкаже истината за народа започва оная велика книга. Създадена е без помощ от държава, даже зад гърба на държавата - каквато е била тя тогава. (А каква е била? Турска е била.) Мисля си, дали няма да се наложи така да започне и новото българско Възраждане - не от държавата, а от сърцето? Вече сме го правили и още как...

_________________

Ето и въпросният Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Блогът на автора, откъдето се тегли, включително и за печат: Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Re: Забраненото образование (2012)

МнениеПубликувано на: Съб Окт 07, 2017 11:47 am
от MishoM
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

И от коментарите под статията:

"Едно обединение на СУ с УНСС и МА че и спортната "академия" всъщност би било университет без кавички.
Всичките инженерни неща също са си реално един университет.
Просто е достатъчно да се види какъв е обхвата на всеки от по-големите и известни класически западни университети."

"Ако продължава да има повече "университетски" бройки от тези на завършващите средно образование, както и тяхното гарантирано завършване, нищо няма да се промени. Само една смяна на етикети и табели не променя нещата."

"Иначе сметката е доста проста. (Оптимистично) кръгло 50 000 завършват средно образование ежегодно. (Много оптимистично) за висше образование стават до 40% от завършилите или 20 000 човека. От тези 20 000 човека (Оптимистично) 5 000 отиват в чужбина. За оставащите 15 000 по 5 години (половината бакалаври ще станат магистри, половината магистри - доктори.... ) и идва обща бройка студенти за висше образование 75 000. В общи линии - 5 истински университета са предостатъчни. Следва обаче неистов вой на кандидати за хартийки на които пише "висше образование" и на производители на такива артикули."

"При един адекватен брой студенти и преподаватели и запазване на същата сума за висше образование, средствата за 1 студент и 1 преподавател автоматично ще скочат между 3 и 5 пъти. Само дето това означава към 150 000 човека да не се правят на студенти и да чакат хартийката със заветното "вишу", а 10-12 000 (половината от сегашните) бройки да престанат да се правят на преподаватели. При такава огромна част от системата която ще е ощетена от това което трябва да се направи, нищо няма да стане. Само ще си приказваме..."

Когато бъдат създадени незаслужено привилегировани малцинства, за да се отнемат незаслужените привилегии т.е. да се нормализират нещата трябват или политическа воля и кураж (каквито у нас очевидно липсват), или народовластие.

Re: Забраненото образование (2012)

МнениеПубликувано на: Пон Окт 23, 2017 12:08 am
от MishoM

Re: Забраненото образование (2012)

МнениеПубликувано на: Вто Ное 07, 2017 10:14 pm
от MishoM

Re: Забраненото образование (2012)

МнениеПубликувано на: Чет Ное 16, 2017 10:39 pm
от MishoM

Re: Забраненото образование (2012)

МнениеПубликувано на: Нед Ное 26, 2017 3:39 pm
от MishoM

Re: Забраненото образование (2012)

МнениеПубликувано на: Чет Ное 30, 2017 11:30 pm
от MishoM

Re: Забраненото образование (2012)

МнениеПубликувано на: Сря Дек 27, 2017 1:32 pm
от MishoM

Re: Забраненото образование (2012)

МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2018 8:05 pm
от MishoM
Нещо свързано с българското образование, ама не сегашното:



ДЕЦАТА НА IT БОСОВЕ УЧАТ В УЧИЛИЩА БЕЗ ЛАПТОПИ И ТАБЛЕТИ
Все по-често най-умните и богати хора избират за наследниците си "старомодно" образование



Техническият директор на eBay е изпратил децата си на училище без компютри. Същото се отнася и за служители в други гиганти на Силициевата долина - Google, Apple, Yahoo!, Hewlett-Packard, пише в. „Аргументи и факти”. Във времена, когато останалата част от света все повече се пристрастява към интернет, умните хора избират за децата си „старомодно" образование.

Сега, сред работещите в Силициевата долина, на особена мода било училището „Waldorf of the Peninsula”. Класните стаи имат максимално старомоден стил: обикновени чинове; дъски, на които се пише с тебешир; библиотеки с най-различни книги, никакви таблети вместо учебници и тетрадки. Употребата на таблети и други електронни устройства е забранена в класните стаи. Не се поощрява и у дома.

Трите деца на Бил Гейтс до 14-годишна възраст също не са имали правото да имат смартфон.А и след навършването на тази възраст бащата ограничавал „електронизацията им“. Основателят на Apple Стив Джобс също строго ограничавал четирите си деца от прекомерното увлечение към технологични устройства, в това число и към iPad, пише изданието, цитирано от БГНЕС. Той въвел за децата си забрана да използват таблетите си нощно време и през почивните дни. Мобилните телефони не присъствали на масата за вечеря.

Примерът на Гейтс и Джобс е последван и от изпълнителния директор на 3D Robotics Крис Андерсън. Според Андерсън опасността от нови технологии се крие във вредното съдържание и нарастващата зависимост от електронни нововъведения. По подобен начин разсъждават и други представители на IT революцията. Основателят на Twitter Еван Уилямс позволявал на децата си да използват таблета и смартфона само по един час на ден. Когато се опитали да организират протест, бащата казал: "Има няколкостотин книги на хартия у дома. Ако искате да се забавлявате, четете колкото искате!".

Наскоро на училище тръгна и 4-годишният британски принц Джордж. В неговото престижно училище – „Thomas's Battersea”, също е забранено ползването на компютърни джаджи.


__________________________

Източник: Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. ... _i_tableti


ПС Това е много по-лесно да се направи за деца, които учат в училища с такива ограничения, отколкото в масовите училища, където такива ограничения няма.

Re: Забраненото образование (2012)

МнениеПубликувано на: Нед Юли 08, 2018 11:31 pm
от MishoM

Re: Забраненото образование (2012)

МнениеПубликувано на: Сря Авг 08, 2018 12:55 am
от MishoM
Тазгодишната кампания по кандидатстване след 7-ми клас вече практически приключи, което е удобен повод да видим някои класации на училищата в София, а и не само. След инсталирането на камери в класните стаи, където се провеждат националното външно оценяване (НВО) в седми клас и държавните зрелостни изпити (ДЗИ) в 12 клас обективността им е по-добра, още повече, че в София събираха на едно място деца от различни училища. Друг въпрос е доколко са удачни сегашните учебни планове и изисквания към учениците.


1. Избор на училище за обучение до седми клас (основно образование) според показаните от възпитаниците резултати на националното външно оценяване (НВО) в седми клас:

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

*

2. Избор на училище за обучение от 8-ми до 12-ти клас (средно образование) според показаните от възпитаниците резултати на държавните зрелостни изпити (ДЗИ) в дванадесети клас:

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

За съжаление не намерих такава информация за резултатите от втората матура / ДЗИ, която е по избор, освен за първите десет училища:

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

*

3.1. 2017 г. минимални и максимални балове за първо и второ класиране в гимназиите в София:

За първо класиране:

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. ... heta-2017/

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. ... heta-2017/

За второ класиране:

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. ... klasirane/

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. ... rane-2017/

Информация за третото класиране в София през 2017 г. не е публикувана.

*
3.2. 2018 г. минимални и максимални балове за първо, второ и трето класиране и свободни места за четвърто класиране в гимназиите в София

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. Това е т. нар. "директорско" класиране, защото приемът не се извършва централно (както е при първото, второто и третото класирания), а зависи основно от директорите на съответните училища.

***

За добиване на реалистична представа е добре освен изнесените по-горе данни да има и допълнителна информация за съответните училища от близки, познати, евентуално от форуми и т.н. - например за дисциплината в часовете; за нивото на преподаване и изискванията към учениците; ако училището е с интензивно изучаване на чужд език - за броя предмети, които след 8-ми клас се преподават на съответния чужд език (не във всички сайтове на училищата това е обявено, а някъде информацията е невярна). Защото е въпрос дали добрите резултати на учениците от т. нар. елитни гимназии се дължат на училището, на качествата на възпитаниците му и техните родители, които плащат допълнително за частни уроци или и на двете. Поне в някои от случаите е второто.
И последно - при избора на училище има значение и отдалечеността му от дома на ученика. Едно е детето да пътува в едната посока 15 мин., а съвсем друго 45 мин - 1 час на ден разлика в двете посоки. В някои случаи може да си заслужава, но в други не.

***

Приложение:

1. Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.;

2. Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.