За генераторите на Браунов газ

Газ, метан, олио, ракия, наложен пелин ...

Назад към Алтернативни горива и системи



За генераторите на Браунов газ

Мнениеот Jess » Вто Фев 05, 2013 7:58 am

... или още ги наричат "водородни клетки", което според мен не е съвсем правилно.

Тези системи се появиха за пръв път преди около 2 години, като устройство, което подава газ HHO към всмукателния колектор на автомобила. ННО е газ който се получава при електролиза на вода (Н2О). Електролизата разделя молекулата на водата на два атома водород (Н) и един атом кислород (О). Твърди се, че с този газ към гориво-въздушната смес се реализира около 30% икономия на гориво и същевременно се подобряват динамичните качества на двигателя. Това се обяснява със свойствата на горене на Брауновия газ (ННО).

Някой има ли преки впечатления от такава система. Бих искал да я пробвам, но все още не намирам излишни 500-600 лв.
Аватар

Jess
 
Мнения: 84
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 4:30 pm
Местоположение: Съмтаймс Бургас, съмтаймс Кембридж
Град: Бургас
Кара: 1992 Opel Astra GLS 1.6i (C16NZ) LPG
Пол: Дете мъжки пол
Skype: Нъц!!!
My status
    Гараж

Re: За генераторите на Браунов газ

Мнениеот denevp » Вто Фев 05, 2013 11:13 am

Хмм, и аз доста се замислих по този въпрос.
Даже проверих и цените. За моята кола - базова цена 500 лв., допълнителни електроники - 150 лв и монтаж към 100 лв. =750 лв.
Ама за сега съм до тук. Всичко опира до кинтите и до простата сметка - за колко време се избива това и т.н. и т.н.

denevp
 
Мнения: 3552
Регистриран на: Пон Фев 04, 2013 12:15 pm
Град: Шумен
Кара: 406
Пол: мъж

Re: За генераторите на Браунов газ

Мнениеот Jess » Вто Фев 05, 2013 3:19 pm

И най-главния въпрос е: "Избива ли си изобщо парите?"
Аватар

Jess
 
Мнения: 84
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 4:30 pm
Местоположение: Съмтаймс Бургас, съмтаймс Кембридж
Град: Бургас
Кара: 1992 Opel Astra GLS 1.6i (C16NZ) LPG
Пол: Дете мъжки пол
Skype: Нъц!!!
My status
    Гараж

Re: За генераторите на Браунов газ

Мнениеот FIL » Вто Фев 05, 2013 6:32 pm

И аз от около година имам мерак да си направя такава клетка, но всички вече направили си не искат да споделят по-подробно. Познат на баща ми преди около 2 седмици сподели, че е започнал да прави, но още няма действаща. Ако се окаже точен и се стигне до там, че и ние да си направим ще споделям с подробности.
Аватар

FIL
 
Мнения: 907
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 1:54 am
Град: Мартен
Кара: Peugeot 406 2,2 HDi - 2002г.
Пол: Мъж
Skype: fil_e30
My status
    Гараж

Re: За генераторите на Браунов газ

Мнениеот maniac » Сря Фев 06, 2013 7:40 pm

А колко ток дърпа въпросният генератор? Може ли да го поеме алтернаторът? С колко би се повишил разходът и би спаднала мощността от допълнителния товар? Водорода гори при доста висока температура. Как това се отразява на двигателя?
Д-р Стоянов
гинеколог-любител
* * * * * * * * * * * * * *
Симпатичните хора не си затъмняват стъклата
Аватар

maniac
 
Мнения: 1148
Регистриран на: Нед Фев 03, 2013 4:57 pm
Град: Варна
Кара: Peugeot 306D '95
Пол: Мъжага

Re: За генераторите на Браунов газ

Мнениеот Jess » Чет Фев 07, 2013 7:11 am

До колкото ми е известно, това е един от недостатъците на генератора на Браунов газ - консумацията на ток. В страниците на производителите пише, че консумацията е от порядъка на около 30А. Всъщност има регулация на тока, според която се изменя количеството генериран (подаден към двигателя) Браунов газ. Т.е. има възможност да се настрои така, че консумацията да е поносима, но и газът ще е малко.

Както писах по-горе, моята информация е почерпена само от информация на производители и търговци. Нямам преки впечатления.

Относно температурата на горене на водорода, предполагам, че няма проблеми за двигателя. Това е заради свойствата на самия Браунов газ. В момента не мога да ги опиша с точност, но ще копирам информация от Нета и ще я кача тук за сведение на всички колеги.
Аватар

Jess
 
Мнения: 84
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 4:30 pm
Местоположение: Съмтаймс Бургас, съмтаймс Кембридж
Град: Бургас
Кара: 1992 Opel Astra GLS 1.6i (C16NZ) LPG
Пол: Дете мъжки пол
Skype: Нъц!!!
My status
    Гараж

Re: За генераторите на Браунов газ

Мнениеот denevp » Чет Фев 07, 2013 10:21 am

Токът за генератора се регулира в зависимост от оборотите на автомобила. Динамото го понася.

denevp
 
Мнения: 3552
Регистриран на: Пон Фев 04, 2013 12:15 pm
Град: Шумен
Кара: 406
Пол: мъж

Re: За генераторите на Браунов газ

Мнениеот stucci_ms » Чет Фев 07, 2013 4:52 pm

Колеги не знам колко има полза това нещо, но понеже се занимавам с лазерно рязане и съм нарязал на около 30-40 различни клиента подобни клетки (понеже клетката отделяща водорода и кислорода е от киселинно устойчива неръждаема стомана (aisi316l) и се реже на лазер) до сега един не се е върнал да каже, поръчвам 50 или 100 комплекта. Нали се сещате че ако тази система беше безопасна, а това е най важното и ако беше и толкова икономична колкото твърдят, щяха ли да ги произвеждат само по 1 комплект и до там, имайки на предвид че около 25% от тези хора които са мой клиенти са много напреде с материала в сервизните дейности на автомобилите. Мислите ли че нямаше да ги слагат на тировете които днеска изминават примерно по 2000 - 3000 км.!? Най-малкото ако тази система работеше и действаше функционално, до сега някой от големите компании да са я разработили (а те са го направили и са видели че полза няма) щяха да си го патентоват и да започне едно голямо и обширно масово производство и вече да се предлагат на пазара, като готов продукт!!!
Аватар

stucci_ms
 
Мнения: 278
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 7:22 pm
Местоположение: Бистрица
Град: София
Кара: 106 rallye S1 / 106 rallye S2 / BMW E30 / Subaru impreza WRX
Пол: Mъж
Skype: stoil_gergov
My status

Re: За генераторите на Браунов газ

Мнениеот denevp » Чет Фев 07, 2013 4:57 pm


denevp
 
Мнения: 3552
Регистриран на: Пон Фев 04, 2013 12:15 pm
Град: Шумен
Кара: 406
Пол: мъж

Re: За генераторите на Браунов газ

Мнениеот stucci_ms » Чет Фев 07, 2013 5:10 pm

Ок, производители има, лошо няма, хората трябва да се изхранваме, кажете ми защо хората не си купуват масово такова устройство при положение че е "много ефективно"?!
Аватар

stucci_ms
 
Мнения: 278
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 7:22 pm
Местоположение: Бистрица
Град: София
Кара: 106 rallye S1 / 106 rallye S2 / BMW E30 / Subaru impreza WRX
Пол: Mъж
Skype: stoil_gergov
My status

Re: За генераторите на Браунов газ

Мнениеот denevp » Чет Фев 07, 2013 5:23 pm

И аз си задавам този въпрос и още много покрай него.

denevp
 
Мнения: 3552
Регистриран на: Пон Фев 04, 2013 12:15 pm
Град: Шумен
Кара: 406
Пол: мъж

Re: За генераторите на Браунов газ

Мнениеот Vato » Чет Фев 07, 2013 8:42 pm

Един приятел си монтира такава уредба на Нисан Съни 1.6 карбуратор '92 преди около 4 месеца. По негови впечатления разхода е намалял с около 1.5 л /100 км. Демонстрира ми как колата може да работи нормално и на 250 об/мин. Така че сигурно има ефект. Според мен се подобрява самия процес на горене. Но не знам как ще реагира компютърът, ако колата е с инжекционна система, каквито са почти всички съвременни автомобили. Сигурно ще трябва някакъв електронен контрол, от типа на газовите инжекциони. И друг проблем е, че системата е доста обемиста. На Ксантията е абсурд да се намери място за монтаж.

Vato
 
Мнения: 55
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 2:24 am
Град: Стара Загора / Варна
Кара: 406 coupe 3.0 V6; 406 3.0 V6; 2 x 405 Мi16x4; Xantia Turbo C.T.
Пол: Мъж
    Гараж

Re: За генераторите на Браунов газ

Мнениеот denevp » Чет Фев 07, 2013 8:51 pm

Явно си има контрол, пък клетката и в багажника може да се сложи.
Все въпроси дали да или дали не!
Преди време ми се беше завъртяла главата по това, но след толкова въпроси :beemo:

denevp
 
Мнения: 3552
Регистриран на: Пон Фев 04, 2013 12:15 pm
Град: Шумен
Кара: 406
Пол: мъж

Re: За генераторите на Браунов газ

Мнениеот Jess » Пет Фев 08, 2013 7:20 am

Т.н. клетка се загрява, когато работи. Монтаж в багажника не е подходящ.
Аватар

Jess
 
Мнения: 84
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 4:30 pm
Местоположение: Съмтаймс Бургас, съмтаймс Кембридж
Град: Бургас
Кара: 1992 Opel Astra GLS 1.6i (C16NZ) LPG
Пол: Дете мъжки пол
Skype: Нъц!!!
My status
    Гараж

Re: За генераторите на Браунов газ

Мнениеот FIL » Съб Фев 09, 2013 12:11 am

В Ситроен форума колега с ХМ 2.5 ТД беше добавил втори алтернатор захранващ само клетката, а тя пък беше монтирана в подкалника. И при други автомобили съм виждал монтаж в подкалника. Място винаги може да се намери, само да имаме работеща система...
Аватар

FIL
 
Мнения: 907
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 1:54 am
Град: Мартен
Кара: Peugeot 406 2,2 HDi - 2002г.
Пол: Мъж
Skype: fil_e30
My status
    Гараж

Re: За генераторите на Браунов газ

Мнениеот maniac » Съб Фев 09, 2013 12:23 am

А как се ревизира/сервизира в подкалника?
Може би идеята не среща разбиране, защото сме поколение от консуматори. Свикнали сме да получаваме всичко наготово и да го използваме. В зората на автомобилизма само за да запалиш колата е трябвал сигурно 1/2 час подготовка...и тук се сещам за най-екзотичното гориво за ДВГ, което ми идва наум - дърва :)
Д-р Стоянов
гинеколог-любител
* * * * * * * * * * * * * *
Симпатичните хора не си затъмняват стъклата
Аватар

maniac
 
Мнения: 1148
Регистриран на: Нед Фев 03, 2013 4:57 pm
Град: Варна
Кара: Peugeot 306D '95
Пол: Мъжага


Re: За генераторите на Браунов газ

Мнениеот stucci_ms » Съб Фев 09, 2013 8:41 am

Ох не знам защо, ама като видя на тия системи маркучетата тип "шлаух" от 0,60лв/м. и ми става лошо, не че няма да вършат същата работа като при по-скъпи и хубави, но си ми изглежда страшна мангасария! Може би това че си падам перфекционист ме избива на смях. :lol: :lol: :lol:
Аватар

stucci_ms
 
Мнения: 278
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 7:22 pm
Местоположение: Бистрица
Град: София
Кара: 106 rallye S1 / 106 rallye S2 / BMW E30 / Subaru impreza WRX
Пол: Mъж
Skype: stoil_gergov
My status

Re: За генераторите на Браунов газ

Мнениеот Faschist » Съб Мар 30, 2013 10:26 am

моите впечатления са свързани с преки случаи . Един познат , има такова нещо на дизелова Е класа , която поради това че има кръчма , я кара на олио . С водородна клетка и олио , 1.500кг мерцедес харчи 4л. / 100 км олио ...

преди .. 2-3 години работех до един газ сервиз , шефа на сервиза си купи някакъв пикап на форд .. който на цена 2лв бензина харчеше 60лв/ 100км ... сложи му метан /метана тогава беше 50ст./ и започна да харчи по 15лв/100км ...
след като сложи и клетка , каза че го е бутнал на 10лв метан и 1 лв дестилирана вода ...

говорих с човек , обаче който има такова нещо на ВФ голф 1.9 тди .. каза че дигнал мощността с 30% , разхода останал същия ....

баща ми има извесно количество таксита ... неиска и да чуе за подобно нещо , защото според него количеството ННО което прави въпросната клетка е непосилно да замести нужния дебит на кислород , който е нужен на колата.
Бил говорил с някакъв тарикат, който явно доста сериозно е оплюл цялата работа , набил 1400лв в такава клетка и нито вдигнал мощност, нито свалил разход ......

преценете сами на кой да вярваме ...


ако колата има дебитомер , този браунов газ как точно му влияе на обмислянето и смятането на горивната смес ?

между другото , имам едно саксо 1.1моно ,което така и така си го пазя за 4та кола :beemo: , имам и 8кг метанова с-ма в мазето , която пазя за екстремни случаи.
Ако някой ми взеле на къс пас с една такава клетка , и заедно я монтираме може да пробваме дали саксото ще харчи 4лв/100км метан , защото по мои сметки на 1.83 метан би харчило 6-7лв/100км , клетката трябва да му свали 30% , а и метана сам по себе си иска по-малко въздух за да има една идея по-силна смес заради октановото си число ...

чакам оферти :) саксото като го ожениме за 6 000лв , заради този "тунинг" ще дойде делчо и ще разделиме по една тройка за добро утро :)
Аватар

Faschist
2nd hand part dealer
 
Мнения: 83
Регистриран на: Вто Мар 05, 2013 5:14 pm
Град: София, Овча купел
Кара: Golf Mk3 VR6
Пол: Мъж 100%
Skype: dado_ok2
My status

Re: За генераторите на Браунов газ

Мнениеот FIL » Съб Мар 30, 2013 4:56 pm

Срещал съм в интернет пространството експериментиращи да пишат, че има оптимално количество водороден газ, който трябва да влиза в горивната камера. По-голямото или не достатъчно количество газ не могат да помогнат за икономията на гориво (бензин, дизел, газ, метан, олио и т.н.).
Пак в интернет съм виждал да вкарват ННО газа след дебитомера.
Аватар

FIL
 
Мнения: 907
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 1:54 am
Град: Мартен
Кара: Peugeot 406 2,2 HDi - 2002г.
Пол: Мъж
Skype: fil_e30
My status
    Гараж

Следваща

Назад към Алтернативни горива и системи

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта