Относно захранващи кабели

In Car Entertainment - яка музика, видео и т.н. Обсъждаме кар аудио и мултимедия.

Назад към I.C.E.



Относно захранващи кабели

Мнениеот Angel_Bonchev » Нед Фев 24, 2013 3:16 am

Добър вечер, колеги. Става въпрос за активен буфер Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. ... ducts2_pi1[view]=1497
8-Inch Preloaded Active Subwoofer System
150 Watts Peak Power, 75 Watts Rated Power
Spun Paper Cone
Low Pass Filter: 70-200Hz Gain/Phase Control: 0.3-8V/0-180°
Sensitivity: 91dB

Ясно ми е, че няма да "дъни", не се цели това.
Имам наличен меден кабел 2.5квадрата (СВТ, или САВТ, ще излъжа), по моите сметки е достатъчен, но започнах да се ровя и взех да се разколебавам.
По формулата 2хRMS/Un ли да го смятам тока ? Много хора, гледам, така изчисляват, чак пък толкова ли да са тези загуби?
В manual-а пише, че се слага 7.5 А предпазител. Доста е разпространено и мнението, че на 1кв.мм меден проводник не трябва да тече над 2-2,5А ток. Като свържа буфера така или иначе ще замеря дали/колко е падът на напрежение, но как мислите, ще "мина" ли с тея 2.5 квадрата или ще се ходи до магазина за 4 ?
п.с. Амбиции за по-сериозно озвучаване в близкото бъдеще нямам.
п.с.2 - Откъде ще е най-удачно да прекарам кабела от акумулатора? - отстрани на вратата, покрай челното стъкло;
Четох и че около сервото имало възможност ( не съм се загледал ).
Благодаря, лека вечер.

Angel_Bonchev
 
Мнения: 27
Регистриран на: Нед Фев 03, 2013 1:07 am
Град: Стара Загора/Пловдив
Кара: 306/1,4 моно . 1994.
Пол: Мъж
Skype: anio_g
My status

Re: Относно захранващи кабели

Мнениеот Dr_zax » Нед Фев 24, 2013 4:39 am

Колега според мен е по добреда сложиш 4кв. за да си спокоен, че кабела ще е ок.

Dr_zax
 
Мнения: 6215
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 12:50 am
Град: Пловдив
Кара: 307
Пол: мъж

Re: Относно захранващи кабели

Мнениеот different » Нед Фев 24, 2013 10:05 am

На 306 най-добре се прави дупка до спирачния педал, оттам после по кората на шофьорската седалка тоест вдясно и назад, лично аз така си прекарах моя кабел, и както каза Любо е хубаво да е поне 4 кв. кабела
НОРМАЛНИТЕ НЕ ОЦЕЛЯВАТ, ЛУДИТЕ СМЕ НА ПРИВЪРШВАНЕ
Аватар

different
Чревоугодник

 
Мнения: 1754
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 10:12 pm
Местоположение: кв. Стоян Заимов 58
Град: Сливен
Кара: Пежо 306 СН4645НН
Пол: мъж
Skype: razli4en_men
My status
    Гараж

Re: Относно захранващи кабели

Мнениеот maniac » Нед Фев 24, 2013 10:34 am

75W на 12V на теория означава 6,25A ток. На практика са малко повече. Освен това дължината ще е в пъти по-голяма, отколкото ако беше до централната конзола. Специално с усилватели не съм се занимавал, но и аз бих заложил на поне 4 квадрата.
Последна промяна maniac на Нед Фев 24, 2013 10:46 am, променена общо 1 път
Д-р Стоянов
гинеколог-любител
* * * * * * * * * * * * * *
Симпатичните хора не си затъмняват стъклата
Аватар

maniac
 
Мнения: 1148
Регистриран на: Нед Фев 03, 2013 4:57 pm
Град: Варна
Кара: Peugeot 306D '95
Пол: Мъжага

Re: Относно захранващи кабели

Мнениеот Angel_Bonchev » Нед Фев 24, 2013 10:43 am

Ясно, благодаря за отговорите, 4 квадрата ще е. Преди малко слязох и го пробвах с моите кабели- свири, но забравих волтметъра, както и да е.
Другият въпрос- чинч-овете от CD-то, да ги мъча изпод жабката или от другата страна? (трябва да са по-далече от захранващите кабели, нали? ) Мислих го - отляво - захр. кабели, отдясно - сигнал от CD.

Angel_Bonchev
 
Мнения: 27
Регистриран на: Нед Фев 03, 2013 1:07 am
Град: Стара Загора/Пловдив
Кара: 306/1,4 моно . 1994.
Пол: Мъж
Skype: anio_g
My status

Re: Относно захранващи кабели

Мнениеот different » Нед Фев 24, 2013 10:45 am

Кабелите на усилвателя пак ги прекарай до захранващите, поне на моята са си така, изкарай ги отдолу пак да стигнат до педалите на колата
НОРМАЛНИТЕ НЕ ОЦЕЛЯВАТ, ЛУДИТЕ СМЕ НА ПРИВЪРШВАНЕ
Аватар

different
Чревоугодник

 
Мнения: 1754
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 10:12 pm
Местоположение: кв. Стоян Заимов 58
Град: Сливен
Кара: Пежо 306 СН4645НН
Пол: мъж
Skype: razli4en_men
My status
    Гараж

Re: Относно захранващи кабели

Мнениеот Angel_Bonchev » Нед Фев 24, 2013 11:06 am

Благодаря за разясненията. Много ми помогнахте. :z-smilie05:

Angel_Bonchev
 
Мнения: 27
Регистриран на: Нед Фев 03, 2013 1:07 am
Град: Стара Загора/Пловдив
Кара: 306/1,4 моно . 1994.
Пол: Мъж
Skype: anio_g
My status

Re: Относно захранващи кабели

Мнениеот different » Нед Фев 24, 2013 11:08 am

Затова сме тука
НОРМАЛНИТЕ НЕ ОЦЕЛЯВАТ, ЛУДИТЕ СМЕ НА ПРИВЪРШВАНЕ
Аватар

different
Чревоугодник

 
Мнения: 1754
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 10:12 pm
Местоположение: кв. Стоян Заимов 58
Град: Сливен
Кара: Пежо 306 СН4645НН
Пол: мъж
Skype: razli4en_men
My status
    Гараж

Re: Относно захранващи кабели

Мнениеот Angel_Bonchev » Чет Фев 28, 2013 10:41 pm

Повдигам леко темата. Все още не съм купувал и свързал нищо. Случайно попаднах на снимка на кабелите, които идват с комплекта, ще я споделя:

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Не я качвам снимката да оспорвам нечие мнение или да се заяждам, но ми се струва, че тези кабелчета и 2.5 квадрата нямат :beemo: . Напомнят ми на евтините компютърни захранвания от едно време...
Вероятно утре или вдругиден ще прекарвам жиците, спестихте ми доста време и нерви умуване, благодаря !

Angel_Bonchev
 
Мнения: 27
Регистриран на: Нед Фев 03, 2013 1:07 am
Град: Стара Загора/Пловдив
Кара: 306/1,4 моно . 1994.
Пол: Мъж
Skype: anio_g
My status

Re: Относно захранващи кабели

Мнениеот maniac » Чет Фев 28, 2013 11:00 pm

И аз винаги съм се чудил защо за говорителите примерно обявяват някакви гръмки мощности и слагат телчета за телбод вместо кабели. Факт.
Д-р Стоянов
гинеколог-любител
* * * * * * * * * * * * * *
Симпатичните хора не си затъмняват стъклата
Аватар

maniac
 
Мнения: 1148
Регистриран на: Нед Фев 03, 2013 4:57 pm
Град: Варна
Кара: Peugeot 306D '95
Пол: Мъжага

Re: Относно захранващи кабели

Мнениеот Misho 605 SVti » Сря Апр 17, 2013 9:40 am

Angel_Bonchev написа:... но ми се струва, че тези кабелчета и 2.5 квадрата нямат :beemo:


Така е. И ние внасяхме едни кабели от САЩ, които уж ги дават за 50 кв.мм, те нямаха и 30 кв.мм.

Затова аз разчитам изцяло на българските кабели. Хем са евтини, хем са с необходимото сечение. И със сигурност са по-качествени. Когато човек хване един български меден кабел, и после един вносен "американски" със същото реално сечение, и установи как нашенският е 3-4 пъти по-тежък, сам ще се сети колко "меден" е вносният кабел.
Аватар

Misho 605 SVti
 
Мнения: 4
Регистриран на: Сря Апр 10, 2013 11:13 am
Местоположение: София, засега
Град: София
Кара: Peugeot 605 SVti 2.0 16v Turbo Conversion
Пол: мъж
Skype: m.tabakov
My status

Re: Относно захранващи кабели

Мнениеот Misho 605 SVti » Сря Апр 17, 2013 12:25 pm

Геле, малко съвети от мен.

Никога не залагай захранващ кабел съобразно текущата ти конфигурация. Днес си със 7.5А бушон, утре ще решиш да ъпгрейднеш на усилвател с 30А бушон, накрая може да решиш да изнаглееш с усилвател с 60А бушон ....

Ако няма да ходиш по състезания, води се от правилото за плътност на токва 6 - 10 ампера на квдаратен милиметър. Това са максимално допустимите стойности, които не трябва да надвишаваш, ако не искаш да почне да ти грее захранващият кабел. За автомобилно озвучаване обаче тези стойности идват малко височки предвид ниското захранващо напрежение (12В) и голямата консумация на ток, който протичайки през проводник с малко сечение, създава относително голям пад на напрежение в двата края на кабела. Не е желателно. Така че се цели на плътност максимум 4 А/кв.мм.

От личен опит знам, че тези 75 Вт в багажника няма да ги траеш дълго време. Една разумна и доста популярна мощност е 150-300 Вт басов говорител. Ако решиш да ти свири доста по-силно, около 600 Вт вече могат да ти разтресат доста сериозно стъклата на колата. Над 600 Вт си е вече кощунство спрямо автомобила.

Аз лично бих ти препоръчал да се ориентираш към 16 кв.мм захранващ кабел. С този кабел можеш да осигуриш достатъчно ток за усилвател с изходна мощност до 600 Вт. На 300 Вт даже ще си се презапасил с 50%, което в никакъв случай няма да ти навреди, даже напротив, само ще помогне са по-високото и по-стабилно напрежение на клемите на усилвателя.

Друго. Не използвай кабели СВТ. едножилните не са подходящи. Вземи си ПВ-А2 16 кв.мм, който е многожилен и гъвкав. Иван на неговата 205-ца си е сложил кабел за електрожен, който е с някаква силиконово-каучокова външна изолация, което предполага, че ще е по-издръжлив на атмосферни влияния.

Захранващите кабели е препоръчително да ги прекараш далече от чинчовете и от тези за тонколоните. В противен случай има риск да се появи брум в колоните, страничен шум, наведен от други източници по силовите кабели, и други електромагнитни смущения. Няма да е приятно за ухото.

Задължително сложи бушон на захранващия кабел непосредствено след акумулатора, примерно на 30-на сантиметра от клемата на акумулатора.

Бих ти порепоръчал да сложиш отзад един разпределителен блок за масата. Към този блок свържи както масата на тубата, така и пусни един кабел до плеера ти. В звуковата техника е изключително важно всички устройства по звуковия тракт да бъдат свързани към една обща маса. Даже ако можеш да си го позволиш, вземи и един разпределителен блок с бушони, от който да захраниш както тубата, така и плеера, като последният го захрани с 2.5 до 4 кв.мм многожилен ПВ-А2 кабел. Така си гарантираш вече И добро и стабилно захранване на плеера.
Аватар

Misho 605 SVti
 
Мнения: 4
Регистриран на: Сря Апр 10, 2013 11:13 am
Местоположение: София, засега
Град: София
Кара: Peugeot 605 SVti 2.0 16v Turbo Conversion
Пол: мъж
Skype: m.tabakov
My status


Назад към I.C.E.

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта