4 годишен нерешим проблем!


Назад към 807



4 годишен нерешим проблем!

Мнениеот BatkatA® » Вто Юни 20, 2017 11:32 pm

Здравейте.

Имам проблем с моя автомобил който е Фиат Улис 2002г. края (2003) 2.0 бензин 136к.с.
Пускам темата тук за 807 защото реално са еднакви мотори и т.н.

Колата я купих без газова уредба и не е имало следи от монтирана такава до момента.За съжаление след като я купих веднага я обслужих и монтирах газов инжекцион - Романо, затова не съм имал време да засека този проблем който се появи в блиско бъдеще.

А именно проблема е следния:

Сутрин когато запаля колата - независимо от външните температури ( е има разлика при -15 и + 20) но горе долу проблема е идентичен във всички температурни диапазони, колата запалва нормално, но подам ли и веднага малко газ рязко или не започва да детонира, глъхне, загасва, пука, треска и т.н. Ако успея да я подкарам на 2-ра или на задна почти винаги загасва.

След редица диагностики при препоръчани специалисти, оставяне на колата при тях за по няколко дена и т.н. Каране ф СФА - смяна на софтуеър и т.н. се отказах и реших да сменя дроселовата клапа. Купих 2-ра ръка от съшия мотор.
Махнах акумулатора за през ноща и на следващия ден дадох на контакт 10 сек изключих пак за 10 сек и така 3-4 пъти. Запалих. Колата определено беще много по- добре но все пак имаше колебаня. На другата сутрин обаче запали перфектно! ПЕРФЕКТНО!. температурите навън минаха от +10 до -20 такава беше годината и момента. Колата се държеше перфектно. Моментално след запалването и подавах газ малко или много и тя нямаше никакви замисляния или други проблеми. За съжаление това продулжи 2 месеца и след това лека полека започна да се влошава и се върна в изходното си положиение.

След това връщах стария дросел, сменях температурен датчик на водата, температурен датчик на въздуха който е на дроселовата клапа, Мапа който е пак там и т.н. Никакъв резултат.

Карах колата само на бензин 100 октана (малко по- добре) но все пак минимално подобрение.

Принудих се да си купя и кабел за диагностика Ликсия и Пежо Планет. Рестартирах и занулявах адаптивни стойности и т.н. Нулев резултат.

Прозвъних инсталацията от дросела до ЕКУТО (клема до клема на буксата) - кабелите са пипани - наставяни - но все пак са здрави.

Дюзите бензиновите са тествани и разпрашават добре.

ЕГР-а е свалян чистен и тестван работи (дори го байпаснах с пластина само за тест - не е от него.

Просто нямам идея вече никаква какво може да с енаправи.

На газ когато я запаля принудително е по- добре доста.Но все пак се усещат детонации.
Даже онзи ден ми се взриви гърнето задното в движение.

При тест с Пежо планет нямам грешки освен една на хидравликата (датчика за налягането на маслото) тествал съм с друг оправя се.

Но при тест на Ауктуатор - и там на моторизиран дросел ми дава INTERMITTENT FAULT понякога не я дава но е много рядко. И странното е че дросела при този тест започва да се отваря и затваря от 0-100% но издава в някакъв етап от теста леко пристъргващ звук. И затова явно плюе тази грешка, която няма номерация обаче.

Сложих стария доресел - същата работа.

Пробвах 2-та ми дросела на друга същата кола само дето е автоматик - там и двата дросела минават теста без никакво стържене и т.н.


Просто ми дойде до гуша от тази кола!

ИСКАМ ПАК ДА СПОМЕНА: че проблема се реши за 2 месеца при смяната на дросела без никакви рестартирания на адаптации, обучавания на дросели, ремонт на глава, клапани, легла на клапани и т.н.

Надявам се някой да има идея и да даде съвет.

Поздрави

BatkatA®
 
Мнения: 7
Регистриран на: Пон Окт 27, 2014 2:55 pm
Град: София
Кара: Фият
Пол: Мъж

Re: 4 годишен нерешим проблем!

Мнениеот So » Сря Юни 21, 2017 8:15 am

Здрасти. Неприятна работа. В интерес на истината съм имал такъв проблем при 307 с този мотор. В течение на седмица проверих всичко, което може да се провери, като се почне от софтуер, през зацепване, почистване на всмукателните портове и се стигне до почистване на инжектори. Окончателната ми препоръка беше ревизиране на глава, но клиента все още си я кара така.
Аватар

So

 
Мнения: 22349
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: 4 годишен нерешим проблем!

Мнениеот BatkatA® » Сря Юни 21, 2017 10:54 am

С този вариант съм запознат за главата.

Не съм се решил, защото ако беше глава защо при смяната на дросела колата беше перфектна?
Е това е нещото което ме тормози. За съжаление нямам трети дросел да тествам. Ако се оправи пак значи нещо е свързано със разстройването му и т.н.
Имам приятел със същия Улис и пак с Романо газова. Проблемите са ни почти идентични.

Нямам и идея къде да я закарам колата. Няколко препоръчани сервиза нищо не направиха...

Искам да попитам има ли отделно рестартиране / адаптиране само на дросела.
С Пежо Планет направих зануляване на адаптивните стойности (това което ти казва дай контакт, изключи от контакт , изчакай 15 минути) и т.н. Предполагам че това е което е трябвало да направя. Но промяна няма.

Поздрави

BatkatA®
 
Мнения: 7
Регистриран на: Пон Окт 27, 2014 2:55 pm
Град: София
Кара: Фият
Пол: Мъж

Re: 4 годишен нерешим проблем!

Мнениеот makedoneca1968 » Чет Юни 22, 2017 3:32 am

Колега колкото и да ти се не вярва проблема идва от главата, и докато не я ревизираш проблема няма да се реши. Колега когато ревизираш главата проверете за разбити водачи на клапаните и то най вече на изпускателните клапани. Послеслов. маслото за този двигател трябва да е 5W30 за да нямаш повече проблеми. С поздрав Македонеца1968. :beer: Колега ЕКУ то ти е самоадаптивно. Освен това ти беше написал че ти се е взривило гърнето това значи че е имаш недобре затварящи изпускателни клапани. Пиша ти този пост защото съм имал същия проблем с Пежо 807 на мой приятел. С поздрав Македонеца1968.
Човешкия мозък има една хубава функция да мисли и расъждава, но не всеки я притежава.
Мисленето е сложен процес и не се отдaвa нa всеки.
Няма лоши коли, има калпави шофьори и мързеливи монтьори.

makedoneca1968
 
Мнения: 306
Регистриран на: Нед Фев 17, 2013 4:14 pm
Местоположение: Ботевград
Град: Ботевград ул.България 10,ап.37,ет.3
Кара: Renault Espas2, Citroën Saxo 1.1 бензин, Peugeot 306 1.6Бензин 90 кончета,Скутер Honda 50 и Велосипед Tigra7 speed
Пол: Мъж

Re: 4 годишен нерешим проблем!

Мнениеот So » Чет Юни 22, 2017 8:08 am

BatkatA® написа:...Искам да попитам има ли отделно рестартиране / адаптиране само на дросела....

Не, няма отделна инициализация.
Фиксирал си се в дросела, но надали проблема е в него. Вървиш по пътя на друг мой клиент / но с 2,2 бензин / който беше сменил три дросела, като последния го купи нов оригинален. След ревизия на главата и смяна на шест клапана сега има три дросела за продаване. :rolleyes:
Аватар

So

 
Мнения: 22349
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: 4 годишен нерешим проблем!

Мнениеот BatkatA® » Пон Юли 03, 2017 1:18 pm

Ще се нервирам и ще я отворя тази глава.

Много ми се иска ако намеря за тест за 1-2 дена пак дроселова клапа.
Това ме гложди че когато я смених 2 месеца колата беше перфектна!
Немога да го пренебрегна. Сега търся клапа. Ако се оправи пак явно не е глава.
Ако ли не ще я отварям.

Благодаря на всички за мненията и непременно ще докладвам за резултати.

Ако някой има такава клапа и е съгласен да я даде за тест ще си платя за услугата!

Поздрави

BatkatA®
 
Мнения: 7
Регистриран на: Пон Окт 27, 2014 2:55 pm
Град: София
Кара: Фият
Пол: Мъж

Re: 4 годишен нерешим проблем!

Мнениеот BatkatA® » Пон Юли 03, 2017 1:53 pm

Да припомня само:

Дросела ми дава в момента грешка.
Имам 2 дросела и двата са така а на друга такава кола си работят???

Intermittent fault. Без номерация и т.н.

Кабелите са пипани от дросела до ЕКУ-то. Някой е пипал там! Незнам самото ЕКУ нещо да не се е прецакало...

BatkatA®
 
Мнения: 7
Регистриран на: Пон Окт 27, 2014 2:55 pm
Град: София
Кара: Фият
Пол: Мъж


Назад към 807

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта