Calendar      Calendar     SFA      SFA     

Peugeot 605 - запознаване с модела


Назад към 605



Peugeot 605 - запознаване с модела

Мнениеот Mathias » Пон Мар 11, 2013 11:34 am

Ако погледнем назад в годините ще видим, че силата на Peugeot винаги е била в компактния и средния клас автомобили. В по-новата история на именитата френска марка има само един модел с претенции за членство в клуба на луксозните лимузини от "тежката категория", но Peugeot 604 никога не постига успеха на големите Citroёn-и или предпочитаните от френската администрация Renault R25 и Safrane. Ето защо на Франкфуртският автосалон през далечната 1989 г. се появиха много надежди и радост за почитателите на "лъвчето". Тогава за първи път бе показан седанът от бизнес клас 605. Десет години по-късно французите уверено продължиха надпреварата в същата категория с 607, за да затвърдят успеха си от предходния етап.
Днес все още Peugeot 605 се смята за едно много удачно предложение на пазара на употребявани автомобили от този клас що се отнася до съотношението между це¬на и качество. Доказва го популярността на модела, който е сред най-разпространените у нас лимузини от тази категория, произведени извън Германия. Първите две години от живота на френския флагман обаче съвсем не са толкова щастливи, колкото са се надявали посетителите на Франкфуртското изложение през 1989-а. Множество "детски болести" измъчвали 605-ицата и наперените й собственици чак до началото на 1993 г. През това време Peugeot полага доста усилия да усъвършенства най-големия си модел и в крайна сметка успява да доведе качеството му до ниво, което да удовлетвори капризната клиентела в този престижен клас. Покупката на употребяван екземпляр все пак е свързана с известни уговорки, а внимателният оглед може да спести значителни инвестиции в бъдещи ремонти.
Това важи на първо място за
каросерията
на 605. Почти 14 години след дебюта си най-голямото Peugeot продължава да изглежда актуално и елегантно въпреки импозантните си размери. Дизайнът съчетава сдържания чар на 405 и екстравагантността на Alfa Romeo 164. Купето притежава великолепна антикорозионна защита. Панелите са двустранно поцинковани, а лаковото покритие е с много високо качество. В този смисъл всякакво наличие на ръжда трябва да поражда съмнение за претърпяна катастрофа и непрофесионално отстраняване на щетите от нея. Освен това дори заводската обработка е безсилна срещу разрушителното въздействие на солта и пясъка, с които се третират пътищата ни през зимата, и липсата на калобрани може да се окаже фатална за състоянието на праговете. Част от 605-иците, внасяни в България, са с удряни предници. Около бравата на предния капак се намира планка с инсталационни данни, чиято липса или видим премонтаж са повод за сериозни колебания относно безаварийното минало на колата. Стъкла с указани различни години на производство също могат да говорят за тежък ремонт на купето.
Peugeot 605 разполага с просторен, светъл и уютен салон и отлично премислена ергономия в духа на най-добрите френски традиции, а оборудването в повечето модификации е повече от богато. Изборът на материали също заслужава висока оценка, макар че от сглобката при най-старите екземпляри има какво да се желае. При движение по неравна настилка, каквато изобилства по родните пътища, дразнещите шумове в салона не са рядкост.
Гамата от
двигатели,
с които се оборудва Peu¬geot 605, е добре позната от други модели на PSA. През 1990 г. моделът дебютира на пазара с три бензинови мотора с обем 1 998 см3 (карбуратор, 108 или 114 к.с.), 1 998 см3 (инжекцион, 121 или 128 к.с.) и 2 975-кубиков V-образен шестак със 167 или 200 к.с. в 24-клапановата версия. Общ недостатък на всички тези двигатели е лошото качество на тръбичките на водното охлаждане, чиято нехерметичност понякога извежда от строя гарнитурата на цилиндровата глава. През 1993 г. Peugeot подменя изцяло моторната гама и започва монтирането на нов двулитров агрегат със същия работен обем (132 или 142 к.с.), а от юли 1994 г. започва предлагането на турбовариант със 147 коня. Дизелите са два - с обем 2.1 (82 или 109 к.с. в значително по-често срещаната турбоверсия) и 2.4 литра (129 к.с.). През лятото на 1996 и 1997 г. последователно е заменен топдвигателят, който отстъпва място на 2.9-литров V6 със 191 к.с. и нов трилитров V6 с 200 коня.
Трябва да се вземат предвид няколко неща, ако сте решили да купите екземпляр оборудван с някой от мощните двигатели. Освен че притежават неутолим апетит, изискват квалифициран сервиз, а евентуален ремонт при по-сериозен проблем струва доста скъпо. Това важи и за големият турбодизелов двигател. Той притежава отлични технически параметри, но минава за капризен, а цената на горивната помпа с високо налягане може да предизвика косопад. От финансова гледна точка за предпочитане са четирицилиндровите двигатели и особено 2.1-литровият турбодизел. Здрави са, непретенциозни и при полагане на нужните грижи имат ресурс за минимум 300 000 км.
Що се отнася до характерните дефекти, повечето от тях засягат колите, произведени до началото на 1993 г. Така например двулитровите бензинови мотори с карбуратор често страдат от нарушено смесообразуване, а инжекционите губят мощност в режим на рязко ускорение заради пробиви в работата на компютъра, управляващ системите за впръскване и запалване. При 24-клапановия V6 са отчетени отделни случаи на строшен колянов вал заради дефектна партида с некачествено отлят метал. До 1991 г. проблеми понякога създават турбокомпресорите Mitsubishi, монтирани на 2.1-литровия дизел, както и обувката на обтегача на ангренажния ремък, която може да го повреди и дори скъса.
Пак в колите от първите две години на производството са регистрирани немалко случаи на калпава сглобка на изпускателния колектор, течове на охладителна течност от гумените съединения на системата и неприятен резонанс от работата на двигателя в режим около 4 000 об./мин. Последният недостатък е отстранен по заводски път с подмяна на тампоните на мотора и
скоростната кутия,
която по принцип рядко създава грижи след 1991 г. Преди това характерен недостатък на механичните трансмисии са износващите се накрайници на лостовете за превключване на предавките. Амортизира се също валът, на който са монтирани зъбните колела на пе¬та скорост, в резултат на което възниква шум и невъзможност за включването и. Четиристепенният автомат ZF се нуждае от своевременна смяна на маслото и промивка на филтъра.
Peugeot 605 радва с образцово пътно поведение и превъзходна возия. Управлението и реакциите на кормилния механизъм обикновено се сочат като едни от най-добрите в класа. Компромисното качество на колите от първите две години на производството обаче не подминава и
ходовата част.
През 1990 г. на конвейера попада дефектна партида маншони за карета, а до 1992-ра предните амортисьори често "дрън¬чат". Отказите в работата на помпата на хидравликата на волана съ¬що не са рядкост. Спирачните дискове и особено накладките нямат особено дълъг живот, появяват се виб¬рации, а ABS-ът има навика внезапно да спре да функционира. Всички изброени дефекти са отстранени напълно през 1994 г.
Окачването на 605-ицата обикновено издържа стоически на издевателствата на родните улици и разполага с голям запас от здравина - особено на фона на други френски автомобили. Най-често първи сдават багажа стойките на стабилизатора на напречната устойчивост. Следват ги тампоните на долния триъгълен носач отпред. Като цяло голямото Peugeot изненадва при¬ятно с ресуса на ходовата си част.
За жалост обаче проблемите не пропускат
електрическата система
на френската лимузина. Освен дреболии като откази на лостчетата за включване на мигачите и безразборната "цветомузика" на контролните уреди по арматурното табло, някои дефекти могат да излязат доста солено. Автомобилът е оборудван с три компютъра - за управление на впръскването и запалването, за командване на антиблокиращата система и за кормилното управление. Особено неприятни са отказите на помпата на ABS-а, която се намира прекалено ниско и често страда от попадналата в нея вода. През 1990-91 г. се монтира акумулатор, който с трудност захранва всички "екстри". Постоянно горят различни крушки, а седалките с електрическа регулировка остават неподвижни. Много 605-ици са оборудвани с програмируем имобилайзер, чието дефектиране повлича след себе си замяна на електронния блок за управление на двигателя.
В периода от 1990 до 1992 г. PSA отзовава в сервизите си неколкократно големи серии Peugeot 605 за отстраняване на по-голямата част от изброените тук дефекти. Въпреки то¬ва рискът да се попадне на калпав екземпляр остава сравнително висок.
При евентуална покупка би било разумно да се спрете на екземпляр, произведен след 1994-95-та. Тези коли почти не създават грижи, а потребителските им качества са отлични за цената. Лесно се познават по това, че предният фар и мигача са едно цяло (подобно на модела 406 например).

Източник:
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
други интернет източници

Технически характеристики за модела Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Аватар

Mathias

 
Мнения: 6521
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 12:52 am
Местоположение: У форума
Град: Козлодуй
Кара: 607 DW12TED4
ex 406 D8 DW10ATED
Пол: Мъж
Skype: eiivanov
My status
    Гараж

Re: Peugeot 605 - запознаване с модела

Мнениеот Vasilev » Сря Сеп 23, 2015 12:09 am

Стари автомобили са но въпреки това моя още ми създава тръпка и усет за сигурност и величие.Не знам само защо нямат цена дори и екземпляри от последните години производство...Интересувам се-тоест-любопитно ми е и защо в сайтовете инфото за моя модел е спорно-технически характеристики като ускорение кубици на мотора и т.н.са различни...Става дума за Пежо 605 СВЕ 24 около 93-та година.Казвам около понеже и чрез ВИН номера не излиза кой знае какво конкретно нещо за колата.Бих се радвал ако тук някой може да ми хвърли повече светлина.Благодаря.

Vasilev
 
Мнения: 5
Регистриран на: Пон Фев 18, 2013 12:23 am
Град: Г.Оряховица
Кара: Пежо 605 СВЕ 24 и Пежо 406 ХДИ 90 -2001
Пол: мъж
Skype: sttorrm
My status
Телефон/и: 0886353772


Re: Peugeot 605 - запознаване с модела

Мнениеот Vasilev » Пет Сеп 25, 2015 12:41 am

Здравей колега.Сега виждам че си писал-ето го и ВИН-а-VF36BSKZ290848103.Благодаря за вниманието Со. :z-smilie05:

Vasilev
 
Мнения: 5
Регистриран на: Пон Фев 18, 2013 12:23 am
Град: Г.Оряховица
Кара: Пежо 605 СВЕ 24 и Пежо 406 ХДИ 90 -2001
Пол: мъж
Skype: sttorrm
My status
Телефон/и: 0886353772

Re: Peugeot 605 - запознаване с модела

Мнениеот So » Пет Сеп 25, 2015 8:44 am

Ухаа, двеста коньовия шестак! 200 коня при 6 000 оборота. Яката работа, браво! :rock: :beer:
Ето ти малко примерно инфо от холандския Ситроен клуб.
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. ... motor-info
Аватар

So

 
Мнения: 21871
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Peugeot 605 - запознаване с модела

Мнениеот Vasilev » Съб Сеп 26, 2015 12:26 am

:z-smilie05: Благодаря ти за сайта Со...И все пак излезе ли нещо от ВИН-а ми и какво е то?В холандския сайт пише това онова за кубиците на мотора и т.н. според номера му...но моя е уж без номер...Как да разбера дали е 2975 или 2963 кубика примерно в тази ситуация?Благодаря. :z-smilie05:

Vasilev
 
Мнения: 5
Регистриран на: Пон Фев 18, 2013 12:23 am
Град: Г.Оряховица
Кара: Пежо 605 СВЕ 24 и Пежо 406 ХДИ 90 -2001
Пол: мъж
Skype: sttorrm
My status
Телефон/и: 0886353772

Re: Peugeot 605 - запознаване с модела

Мнениеот So » Съб Сеп 26, 2015 8:55 am

Кодът на двигателя при Peugeot е част от номера на рамата - съдържа се в шести, седми и осми символ. В твоя случай VF36BSKZ290848103.
По Сървизбокс не излиза почти нищо, което е нормално за тази дата на производство:

Продуктова гама 605
N° сервизно обслужване / РЧ 5573
Обща информация
ТИП ПРОДУКТ КОЛА
ТЪРГОВСКА МАРКА, ВИД АГРЕГАТ ПЕЖО
ПРОДУКТОВА ЛИНИЯ 605
СИЛУЕТ КУПЕ С 4 ВРАТИ
ТРАНСМИСИЯ BVM5
ТИП БОЯ МЕТАЛИЧЕСКА БОЯ
Характеристики на автомобила
ТИП БОЯ МЕТАЛИЧЕСКА БОЯ
ДИРЕКЦИЯ КОРМИЛО С ЕЛЕКТРОННО УПРАВЛЕНИЕ
Скоростна кутия, Трансмисия
ТРАНСМИСИЯ BVM5
Окачване Кормилно управление Спирачна система
АНТИБЛОКАЖ С ABS СПИРАЧКИ
ДИРЕКЦИЯ КОРМИЛО С ЕЛЕКТРОННО УПРАВЛЕНИЕ
Каросерия - оборудване
ОТВАРЯЕМ ПОКРИВ ШИБИДАК С ЕЛЕКТР КОНТРОЛ
Вътрешно оборудване
КЛИМАТИК АВТОМАТИЧЕН КЛИМАТИК
УПРАВЛЕНИЕ ЗАКЛЮЧВАНЕ ОБИКНОВЕНО ЦЕНТРАЛНО ЗАКЛЮЧВАНЕ
Аватар

So

 
Мнения: 21871
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Peugeot 605 - запознаване с модела

Мнениеот Vasilev » Нед Сеп 27, 2015 1:52 am

Благодаря за разяснението за двигателя-трябваше да се сетя...А защо не излиза някаква по-подробна информация за колата -много е стара или...?

Vasilev
 
Мнения: 5
Регистриран на: Пон Фев 18, 2013 12:23 am
Град: Г.Оряховица
Кара: Пежо 605 СВЕ 24 и Пежо 406 ХДИ 90 -2001
Пол: мъж
Skype: sttorrm
My status
Телефон/и: 0886353772



Назад към 605

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта