Проблем с неравномерна работа на двигател


Назад към 407



Проблем с неравномерна работа на двигател

Мнениеот zlatarov » Чет Юни 08, 2017 9:38 pm

Здравейте колеги,

Имам проблем с прекъсване и зачудване при подаване на газ. 407 2.0 136хди 2004
Имах проблем с много припушване, но се оказа, че не е махнат егр-а, а само фап-а и от там идваха проблемите, колата е имала чип и след връщането на стоков софт без фап и ЕГР и чип, лично за мен си е умрел кон :Д ама поне ще пестим от съединител :D цялата галимация 600лв.
Сега сменях предни тампони на носача и шарнири, тоталче 450, обаче колата ми тресе при едни скорости на 6та от 70 до 110 при ниските обороти.
отивам на реглаж, гледам как я правят, взимам си я от сервиза и изненада светна все едно има вода във филтъра за гориво. Покарах 3км и си е*а мамата, почнаха да играят обороти(изключвам от скорост и падат до 800-900 и се вдигат до 1.1-1.2, не работи равномерно и изгасна. отварям гледам по горивопровода има балончета и напомпах крушата. Ефект нямаше, но запали и се върнах с идеята, че някой без да иска е бутнал някой маркуч от резервоара.
Огледаха я и чудо... 1ви цилиндър нямал(никаква) компресия, предния ден и навъртях 300км със 170км(смисъл, че вървеше прилично)
Оказа се, че крушата й е изтървал възвратния клапан, та вече сложих нов след крушата и се втвърди, т.е. това е ОК.
В движение като като освободя като падат оборотите не остават на 800, а мърдат 800-1000
Сега пробвам, карам я, но нещо не стига предполагам въздух, защото припушва черно.
Изреждам какво видях с ЕЛМ
P1598
p1350
p1351
p0263
p1195
p0269
p0272
Придружени с depollution system faulty с активиран чек
След чистене остана само P1598, и чека се махна, но колата трудно пали и дори някой път преди да запали се налага да й дам газ.
При подаване на празен ход на газ се чуди, на 2ра без газ прихълцва и е на тласъци.
Не вярвам да няма(никаква) компресия на 1ви цилиндър, защото върви до 4-4,5к обор. примерно на 3та със 100-110, не вярвам на 3 цилиндъра да върви така.
Моля за съвет от къде да почна да ровя и къде да я карам. При ваденето на дясната полуоска майстора откачи датчика на кол.вал(мисля че е там зад демферната шайба), но като си тръгвах нямаше проблеми
Съмнявам се е разкачила и нещо подобно, не пречи да проверя естествено.
Аз лично се съмнявам в клапана за високо налягане, но може и да бъркам, в сервиза имаше и теория как разпределителния вал едната кобилица(1ви цилиндър) да се е заклинила и да не пуска, но пак колата над 2500 до 4.5 върви)
Другия вариант ме съмнява като са писали софта за без фап и егр нещо да е прецакано, но съм я карал 2к км след манипулацията на фапа и егр(при алекс)
В началото на годината сменях ГНП с 2-ра ръка, защото правеше 200бара, а не 280, замерена беше на стенд и всичко беше на 6.
Моля за някакви насоки

zlatarov
 
Мнения: 49
Регистриран на: Чет Дек 05, 2013 12:01 am
Град: София
Кара: 407 2.0 хди 136
Пол: Мъж

Re: Проблем с неравномерна работа на двигател

Мнениеот zlatarov » Чет Юни 08, 2017 10:10 pm

PS при закачането излизаше корекция на 1ва дюза 137-9% след което замерваха компресия.
Сменен е горивният филтър и о-пръстена с него(части от сфа)

zlatarov
 
Мнения: 49
Регистриран на: Чет Дек 05, 2013 12:01 am
Град: София
Кара: 407 2.0 хди 136
Пол: Мъж

Re: Проблем с неравномерна работа на двигател

Мнениеот So » Чет Юни 08, 2017 11:24 pm

Здрасти. Иди първо някъде другаде да ти измерят компресията и тогава ще я мислим. Ако наистина нямаш компресия в някой цилиндър изобщо няма смисъл да коментираме грешки на този етап.
Аватар

So

 
Мнения: 22023
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Проблем с неравномерна работа на двигател

Мнениеот zlatarov » Чет Юни 08, 2017 11:55 pm

добре бърз въпрос
без компресия ... ще върви ли колата нормално от 2300 до 4500оборота не мисля, че ще развърта нормално.
ще я водя в сфа на цариградско, че другаде не ми идва идея

zlatarov
 
Мнения: 49
Регистриран на: Чет Дек 05, 2013 12:01 am
Град: София
Кара: 407 2.0 хди 136
Пол: Мъж

Re: Проблем с неравномерна работа на двигател

Мнениеот So » Пет Юни 09, 2017 7:59 am

Не, разбира се. Но въпроса тук е в думата "нормално". Тя явно не върви нормално, след като се налага да я коментираме. Щом има дори и подозрения за механичен проблем с мотора, то първо трябва да се провери този момент. Иначе ще си блъскаме здраво главите за да нагодим грешките към някакъв хипотетичен проблем.
В интерес на истината миналата седмица имах точно такъв случай със странни аномалии и черен пушек при такъв мотор и автомобил на съфорумец. Загубихме доста време и нерви, преди да се установи, че два съседни цилиндъра "духат" помежду си.
Аватар

So

 
Мнения: 22023
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Проблем с неравномерна работа на двигател

Мнениеот zlatarov » Пет Юни 09, 2017 11:35 pm

Добре, ще запазя час за СФА, но въпроса е какво да искам

диагностика и ако пак 1ва дюза е с отклонение близо 130% да мина към проверка на компресия, но на всички цилиндри ли?
не съм на ясно как стоят нещата с цените там за тези процедури(бях я карал преди на ботевградско, за това че пуши и дори не взеха пари за диагностика, казаха че всичко е наред и няма проблем било нормално да пуши) както споменах оказа се не махнат егр.
информативно как би си държала кола с прецакан клапан за високо налягане и може ли на диагностика да се хване?
PS откачал съм дебитомера на работещ мотор и няма разлика при подаване на газ (само да кажа какво съм правил)

zlatarov
 
Мнения: 49
Регистриран на: Чет Дек 05, 2013 12:01 am
Град: София
Кара: 407 2.0 хди 136
Пол: Мъж

Re: Проблем с неравномерна работа на двигател

Мнениеот So » Съб Юни 10, 2017 9:17 am

Ще обясниш проблема и ще попиташ за цената на диагностиката и меренето на компресията. Предполагам, че ще ти струва 60 - 70 лева.
Кола с прецакан регулатор на налягане постоянно ще влиза в авариен режим. Откачането на дебитомера на работещ мотор не знам какво ще диагностицира.
Аватар

So

 
Мнения: 22023
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Проблем с неравномерна работа на двигател

Мнениеот zlatarov » Пет Юни 16, 2017 11:42 am

Малко информация по моя проблем :(

Колата беше в СФА(цариградско) и потвърдиха, че работи без 1 цилиндър.
Сега въпроса е какво да правя и къде да го правя. От СФА споделиха, че трябва да се отвори главата, за да се погледне надолу какво става.
Доста неприятна изненада, но ме притеснява факта да не се окаже, че нещо не става и да трябва да търся друг двигател
Да правя ли глупостта да търся дюза, за да пробвам с нея или да я сваля и да я пратя на стенд? Ако намеря 2-ра ръка трябва ли да се обучава?

zlatarov
 
Мнения: 49
Регистриран на: Чет Дек 05, 2013 12:01 am
Град: София
Кара: 407 2.0 хди 136
Пол: Мъж

Re: Проблем с неравномерна работа на двигател

Мнениеот zlatarov » Съб Юни 17, 2017 6:21 pm

Здравейтв,
Днес мерих обратно гориво и на 1ви цилиндър е значително по-голямо количеството на върната нафта... От там рвших да взимам дюза 2ра ръка и я сложих. Ситуацията остава непроменена само дето пуши една идея по-малко. Тресе на 800оборота,та извадих дюзата и мушнах пръст и на стартер не се усеща нищо като налягане.
Равносметката нвма компресия 1еи цилиндър.
Сега почнах да разглобявам всмукателноте колектори, за да стигна до разпределителния вал и да го погледна. Надявам се че там се крие проблема. Не знам без да свалям главата ще се получат ли нещата,но се ядосах и почнах.
Идеята ми е да отворя и да превъртя вала и да гледам кобилицата на 1еи цилиндър дали изобщо мърда. Не ми се вярва буталото да е пробито, че до сега щеше да омеше нафта и масло(предполагам) минати са 200 км в това състояние и то градски.
Сега въпросите са ще стигна ли до този вал като махам лека полекааа Пластмасите?
Залагам на изпуснала кобилица на вала за 1ви цилиндър и при по високи обороти да смогва да върти нещо, макар че ако е хаотично щеше да има и други проблеми

zlatarov
 
Мнения: 49
Регистриран на: Чет Дек 05, 2013 12:01 am
Град: София
Кара: 407 2.0 хди 136
Пол: Мъж

Re: Проблем с неравномерна работа на двигател

Мнениеот makedoneca1968 » Съб Юни 17, 2017 9:06 pm

Колега продължаваш да се въртиш в омагьосан кръг. Не можеш да видиш дали има счупена кобилица без да се свалиш капака на клапаните. Колега имаш прогорели клапани или пробито бутало. С поздрав Македонеца1968. :beer:
Човешкия мозък има една хубава функция да мисли и расъждава, но не всеки я притежава.
Мисленето е сложен процес и не се отдaвa нa всеки.
Няма лоши коли, има калпави шофьори и мързеливи монтьори.

makedoneca1968
 
Мнения: 267
Регистриран на: Нед Фев 17, 2013 4:14 pm
Местоположение: Ботевград
Град: Ботевград ул.България 10,ап.37,ет.3
Кара: Renault Espas2, Citroën Saxo 1.1 бензин, Peugeot 306 1.6Бензин 90 кончета,Скутер Honda 50 и Велосипед Tigra7 speed
Пол: Мъж

Re: Проблем с неравномерна работа на двигател

Мнениеот zlatarov » Съб Юни 17, 2017 11:34 pm

Колеги,
Ясно мине че съм в кофти ситуация, но се мъча сам да оправя каквото мога
Идеята мине да сваля капака,за да погледна да видя дали там е проблема. Не знам колко може да се види след като сваля капака. Това ми е идеята, да сваля капака и да прегледам кобилицатаа. Мисля и за варянт да взема дуга глава цяла ще я шлайфам и сложа, но не мисля да го правя преди да сваля капака и да погледна.
Въпроса е достатъчно ли е да сваля капака (колектори и пластмаси) за да проверя идеята която минидва,а именнонразпределителен вал. Тук въпросите са два аз ще видя единия, той ли е въпросния вал причина за недоимъка за компресия или е другия койтоне по скрит.
Не съм от най големите разбирачи,но минсе занимава,лошото е че не съм с гараж и съм на паркинга.
Бих я закарал в провинцията,защото цената на ремонта съигурно ще е %2
Сори не видях за прогорелите клапани,т.е да мисля варианта за глава 2ра ръка?
Не залагам на пробито бутало,защото щеше да меси масло и нафта или бъркаам?

zlatarov
 
Мнения: 49
Регистриран на: Чет Дек 05, 2013 12:01 am
Град: София
Кара: 407 2.0 хди 136
Пол: Мъж

Re: Проблем с неравномерна работа на двигател

Мнениеот makedoneca1968 » Нед Юни 18, 2017 12:35 am

Колега 1:Проблема не може да се е от кобилиците защото има по 4 клапана на цилиндър. 2:Даже и да има по една счупена кобилица на всмукателните и изпускателните клапани пак ще има някаква компресия. 3 Най вероятно е пробито буталото от калпавата дюза защото тя е пикаела нафтата и тогава горенето става като от оксиженова горелка и от високата температура се стопява буталото и прави дупка в него. Порциона нафта не е толкова много за да разреди нафтата. С поздрав Македонеца1968. :beer:
Човешкия мозък има една хубава функция да мисли и расъждава, но не всеки я притежава.
Мисленето е сложен процес и не се отдaвa нa всеки.
Няма лоши коли, има калпави шофьори и мързеливи монтьори.

makedoneca1968
 
Мнения: 267
Регистриран на: Нед Фев 17, 2013 4:14 pm
Местоположение: Ботевград
Град: Ботевград ул.България 10,ап.37,ет.3
Кара: Renault Espas2, Citroën Saxo 1.1 бензин, Peugeot 306 1.6Бензин 90 кончета,Скутер Honda 50 и Велосипед Tigra7 speed
Пол: Мъж

Re: Проблем с неравномерна работа на двигател

Мнениеот Svetlio » Нед Юни 18, 2017 7:27 am

Трудно е да повярваш, че си за основен ремонт на двигателя...
Секса е като бриджа, ако нямаш добър партньор ти трябва добра ръка...
Бат Светльо кара:
Насъскано Peugeot 407 2.2ST16V Sport
LPG Romano-Antonio

ОРИГИНАЛНИ АВТО ЧАСТИ ЗА ВСИЧКИ АВТОМОБИЛИ НА ПРЕФЕРЕНЦИЯЛНИ ЦЕНИ!!!
ЗА ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ НА ЛИЧНИ.
Аватар

Svetlio
 
Мнения: 1504
Регистриран на: Пон Дек 09, 2013 3:20 pm
Град: София
Кара: Peugeot 407, 2006г., 2.2ST 16V Sport
Пол: Мъж

Re: Проблем с неравномерна работа на двигател

Мнениеот So » Нед Юни 18, 2017 9:11 am

zlatarov написа:... Днес мерих обратно гориво и на 1ви цилиндър е значително по-голямо количеството на върната нафта ...

Тома Неверни си ти! :) След като в два сервиза / единия е официалния на марката / са ти казали, че имаш механичен проблем с първи цилиндър какво очакваш да получиш като показания на обратното гориво? Нали затова казахме, че щом има съмнения за липса на компресия спираме диагностиката и вземаме гаечните ключове. Като не ти работи някой цилиндър работата на ЕКУ-то е да го ограничи, като се опита да компенсира с повече гориво към другите. Само си загубил време, нерви и пари с тези размени на инжектори.
Приемам желанието ти сам да решиш проблема, но имам леки съмнения дали ще успееш. Иди някъде да ти пуснат ендоскоп в първи цилиндър и да погледнат какво е положението вътре. Добре е да е препоръчан майстор, защото това, което се вижда обикновено е доста абстрактно и неопитно око нищо няма да разбере.
Аватар

So

 
Мнения: 22023
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Проблем с неравномерна работа на двигател

Мнениеот zlatarov » Нед Юни 18, 2017 12:00 pm

Колата вися 2 дни в пежо и само казаха,че работи на три цилиндъра,но защо може да се форсира до 4.5к нямат идея.
Вчера изключих 1ва дюза и тогава колата с натиснат педал до край вдига няма и 3к оборота. Не знам защо е така.
Ясно е че ще трябва да се прави, но имам последна идея да сваля всмукателния колектор и да видя да не е пълен с гняс на 1ви цилиндър.
Сега въпроса е къде да се насоча да я правя. Ссъмнявам се да има дупка в буталото, защото до сега щеше да напълни маслото с нафта нали така? Колата е минала 200ккм в това състояние
В софия ли да я правя или някъде в провинцията бих я закарал някъде където ще я оправят. Варианта ми е алекс, но масрафа ще е *2.
Не знам за каква сума да се подготвя психически :(

zlatarov
 
Мнения: 49
Регистриран на: Чет Дек 05, 2013 12:01 am
Град: София
Кара: 407 2.0 хди 136
Пол: Мъж

Re: Проблем с неравномерна работа на двигател

Мнениеот zlatarov » Пон Юни 19, 2017 9:08 am

Здравейте колеги,

Аз си продължавам разглобаването лека-полека.
Вчера свалих всмукателния колектор и капака на валовете. След като свалих кобилиците на 1ви цилиндър, двата повдигача от страната на купето, не излязоха с кобилиците. Вадих ги с клещи. Въпроса ми е дали има вариант тези повдигача да не функционират и от там да идва целия проблем. Ясно е че ще купя 4 повдигача , но струва ли си да сглобя всичко и пак да няма ефект.
Сега търся къде да я карам, за да ми свалят главата и да я видят, надявам се да са клапани, но някъде някой беше писал, че са 4-ри и все някой щял да работи.
Мина ми и друго през главата, след като при подаване на газ колата върви малко по-зле от когато нямаше проблеми, възможно ли е повдигачите да са се прецакали и като дам газ да им идва налягане на масло и да заработват, съответно и цилиндъра да работи?

zlatarov
 
Мнения: 49
Регистриран на: Чет Дек 05, 2013 12:01 am
Град: София
Кара: 407 2.0 хди 136
Пол: Мъж

Re: Проблем с неравномерна работа на двигател

Мнениеот zlatarov » Вто Юли 04, 2017 8:55 pm

Днес взех колата от ремонт... шлайф глава, обслужване, вс гарнитури, повдигачи и още един куп др глупости.
Взимам колата и няма тяга. Турбото не се усеща да развърта, не виня майстора, защото му я закарах в насипно състояние.
Въпроса е следния при вихровите клапи двете за запушени със съчми(фапа е махнат при алекс и той ги сложи)
Имам под тях един вакумен, който излиза от вакум помпата и не е боцнат никъде, а като си сложа пръста при запален мотор и смуче.
Въпроса е къде се намира въпросната дупка, за да го мушна. Предполагам от там идва проблема, но 2ч убих в търсене и клепане, но файда нема.

На снимките като духам от маркуча при вакум помпата, който е разкачен, въздуха излиза през маркуча на следващата снимка обозначен "?"
Маркучите 1 влиза във управлението на клапа 1, и маркуч 2 влиза в управлението на клапа 2 тези са ми ясни, те са и запушени със съчми.
Въпроса е за другото маркуче, ако някой ми даде няква схема ще съм благодарен.
Убих се да ровя и нищо, а съм и бесен една камара с пари и колата все едно е умрела.
Генерира грешка P2562 - свързана с турбото. Не знам дали ще се промени ситуацията след като боцка маркуча където трябва, но искрено се надявам. Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

zlatarov
 
Мнения: 49
Регистриран на: Чет Дек 05, 2013 12:01 am
Град: София
Кара: 407 2.0 хди 136
Пол: Мъж

Re: Проблем с неравномерна работа на двигател

Мнениеот zlatarov » Чет Юли 06, 2017 9:31 am

Маркуча влиза във вакуумен резервоар и от там идваше проблема.
Последствие при освобождаване да кажем от 3к ми мърдаха оборотите, проверих единия маркуч излизащ от вакуум помпата и от там свистеше, след като го стегнах със скоба няма проблем.

При закачане и преглед на грешки излиза:
Cooling circuit Permanent bypass valve solenoid valve circuit Shortcircuitbetween two wires or short circuit to positive (+ )

Reference fuel pressure 243 Bar

и работата на дюзите:
cilinder injector 1 flow correction 99.84%
cilinder injector 2 flow correction 94.38%
cilinder injector 3 flow correction 98.28%
cilinder injector 4 flow correction 105.30 %

zlatarov
 
Мнения: 49
Регистриран на: Чет Дек 05, 2013 12:01 am
Град: София
Кара: 407 2.0 хди 136
Пол: Мъж

Re: Проблем с неравномерна работа на двигател

Мнениеот zlatarov » Чет Юли 06, 2017 1:46 pm

Здравейте,

Сега пак покарах колата и при освобождаване от скорост да речем 3к, стрелката пада до 900обр. и леко се мърда до 1-1.1 и се нормализират.
Къде да търся проблема, възможно ли да е някой вакум да прави проблем?
Страшно ме дразни това и искам да го реша, но се надявам да не е регулатор на ГНП, но на празен ход в покой не се наблюдава промяна в оборотите.

zlatarov
 
Мнения: 49
Регистриран на: Чет Дек 05, 2013 12:01 am
Град: София
Кара: 407 2.0 хди 136
Пол: Мъж

Re: Проблем с неравномерна работа на двигател

Мнениеот zlatarov » Вто Юли 25, 2017 12:50 pm

Здравейте колеги,

На ниски обороти при подаване на "рязко газ" няма пъргавината която трябва и няма значение колко натискаш педала все по един начин вдига оборотите. Така се държи до 2000 оборота, след това си има желаната тяга.
Предполагах някой вакуум ще е проблем, но не намирам логиката да върви след 2000оборота.
Няма грешки свързани с ниско или високо налягане на турбото.
На магистрала като съм на круйзконтрол и идва нагорнище, километрите падат. На равно си ги държи, но много ме дразни.
Другият проблем, предполагам е свързан с този, а именно на скорост, след като освободя да кажем от 4-та със 70км и падайки оборотите до 900 се качват до 1000-1050 един два пъти и се заковават на 900.
Диагностика не е правена, защото няма вариант да ме приемат по рано от 1.08.2017
Аз лично съмнявам да не е регулатор на ГНП, защото предното ми пежо 2.0 (109кс) след почистване на регулатора, оборотите спряха да мърдат, но тук на празен ход са си бетон.
Довечера ще пробвам да разменя маркучите излизащи от вакум помпата и отиващи в резервоар за вакуум(под горивната рейка), макар че това ме съмнява да помогне. Някой ако ме просветли за какво служи този резервоар за вакуум и идващият от тройник маркуч в горния или долният щуцер се вкарва и има ли значение ?

zlatarov
 
Мнения: 49
Регистриран на: Чет Дек 05, 2013 12:01 am
Град: София
Кара: 407 2.0 хди 136
Пол: Мъж

Следваща

Назад към 407

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта