Peugeot 406 - запознаване с модела


Назад към 406



Peugeot 406 - запознаване с модела

Мнениеот So » Чет Фев 07, 2013 3:40 am

Най-невероятното при 406 е неговата цена. Като нов, а също и втора ръка автомобилът е сред най-изгодните оферти на пазара. Получавате автомобил с дължина 4.60 метра и достатъчно пространство пътуващите отзад да си кръстосат краката. Даже може да кажем, че в 406 отзад е най-удобно. Седалката е толкова широка, че трима възрастни седят спокойно заедно. Отпред за сметка на това седалките търпят известна критика, тъй като са твърде меки и не дават достатъчно опора на по-едри пътуващи. Освен това са монтирани доста високо, така че възможността за настройване на височина е малко излишна. Облегалките за главите са малки, ниски и се изместват от зададената позиция. С това се изчерпват критиките по отношение на сигурността.
Окачването също спомага за безопасното движение - 406 залепва идеално за шосето. Най-голямата сила на автомобила е да абсорбира дори най-големи неравности по пътя. Моторите не блестят с някаква изключителна култивираност, с изключение на V6. Шестцилиндровият агрегат обаче не играе съществена роля на пазара. Границите на потребителското доверие се простират основно до 1.8 литровия мотор с 110 коня, който не харчи повече от базовия 1.6 литров. По-малкият от двата дизела също разполага с 90 к.с., а проблемите му започват с повишените очаквания към него, по тази причина този агрегат трябва да бъде яко изстискван. Чудеса от разхода на нафта не бива да се очакват при него, по този показател по-добър е по-големият турбодизел 2.1 dT с 109 к.с., който обаче е малко нехармоничен. Към момента най-добрият дизел е предлаганият след фейслифта от май 99 година комън-рейл 2.0 HDI. Цените при този мотор обаче на пазара втора ръка са твърде високи в сравнение с другите представители на модела. При всички случаи изборът на някой от дизелите си заслужава. Интересен е и предлаганият от средата на 2001 година супер модерен бензинов агрегат с директно впръскване.

Най-често срещани повреди:

  • Електрооборудване: дефектни CD чейнджъри поради проникване на вода в багажника, дефектиращи контакти на еърбега.
  • Спирачки: ръжда блокира спирачките на задната ос.
  • Каросерия: вратите тракат (променени 4/99), повредени уплътнения на вратите (променено закрепване 10/99).
  • Обратни повиквания в сервизите на компанията: 2000 и 2001 година, поради серво на спирачките и закрепването на елемент на задната ос.


История на модела:

  • Септември 1995 - премиера на 406, наследник на 405. Предлаганите двигатели са четирицилиндрови, шестнадесетклапанови, с работен обем 1.8 литра 110 конски сили и 2.0 литра 132 конски сили.
  • Декември 1995 - моделът започва да се оборудва с още три нови двигатели - бензинов с обем 1.6 литра 89 конски сили и два турбодизелови - 1.9 литра с мощност 90 конски сили и 2.1 литра със 109 конски сили.
  • Декември 1996 - нов двулитров бензинов мотор с турбокомпресор и мощност 147 конски сили.
  • Януари 1997 - дебют на комби версията Estate и нов 2.9 литров шестцилиндров двигател с мощност 194 конски сили.
  • Март 1997 - представена е версията 406 Coupe.
  • Август 1998 - фейслифт на модела. Множество интериорни и екстериорни промени. Започва вграждането на два двулитрови бензинови мотора с обем 2.0 литра и мощности 136 и 140 конски сили. Досегашните турбодизелови агрегати се заменят с ново поколение комънрейл двигатели с обем 2.0 литра и мощност 90 и 110 конски сили.
  • Февруари 2000 - нови бензинов и дизелов двигатели с обем 2.2 литра и мощности 157 и 133 конски сили.
  • Май 2002 - интериорни промени.
  • Май 2004 - сваляне от производство. Дебютира Peugeot 407.

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.


Когато американците заснеха римейк на "Да изчезнеш за 60 секунди", а по европейските телевизии се завъртя германският "Кобра 11, обади се", французите усетиха, че е крайно време и те да покажат на света какво умеят в областта на автомобилните каскади. Кинематографичен отпор на чуждоземската културна агресия даде Люк Бесон със своето "Такси". Дотук добре, но всеки що-годе запознат с националното самочувствие на галите би се досетил, че Ford Mustang или BMW могат да станат герои на такава продукция само когато английската кралица се качи на полско фиатче. Ето защо изборът на френски автомобил за главната роля във филма не бе изненада. По-любопитни бяха предпочитанията на Бесон към конкретния модел - Peugeot 406.

Наследникът на 405-ицата, дебютирал през есента на 1995 г., наистина разполага с достатъчно качества да се превърне в кинозвезда - изглежда чудесно, намира се в прекрасна физическа форма дори в дизеловите си модификации и не на последно място се задоволява с по-нисък хонорар от "колегите" си. Наред с това, както всяка знаменитост, моделът проявява някои капризи и особености на характера, свързани главно с френската му "кръв".

Така например в иначе изпипания и изключително удобен салон след година две започват да се чуват непривични звуци от задната седалка, чийто произход остава неясен. При по-ранни екземпляри пък се появява дразнещо жужене някъде под жабката. Източникът на шума е моторчето, което управлява клапата за циркулация на въздуха в купето. Дефектът се отнася към детските болести на модела, пък и французите не могат да бъдат обвинявани за него - върху двигателчето пише "Swiss made".

Освен с естетическа издържаност, каросерията на 406 може да се похвали и с качествена изработка. Купето притежава извънредно висока устойчивост на усуквания, а лаковото покритие и антикорозионната защита са на най-високо ниво. Неприятно изключение прави ауспухната система. След 90-100 хил. км гърнетата по правило се нуждаят от замяна, а цената на комплекта не е никак ниска.

Авторските права върху поговорката "Разнообразието е солта на живота" принадлежи на англичаните, но по всичко личи французите са готови да поспорят на тази тема. 406-ицата се предлага в толкова много модификации и варианти, че практически обезоръжава и най-взискателния купувач. Наред със седана и комбито, не без помощта на Pininfarina през 1997 г. Peugeot лансира на пазара едно от най-размазващите спортни купета, завръщайки се по този начин към една позабравена традиция от времената на 504. Цената на тези бижута обаче е прекалено висока дори по западноевропей-ските стандарти. За сметка на това изборът от двигатели за 406 донякъде компенсира недостъпността на спортната версия. Предлагат се 7 бензинови и 2 дизелови модификации с мощност от 89 до 191 к.с. (след август 1998 г. - и 207 коня). Най-малкият мотор с обем 1.6 литра може директно да се пропусне. Освен че е шумен, силите му не стигат за толкова тежка каросерия, което води до непривични натоварвания и до съответната амортизация. Оптимални за габаритите и теглото на модела са 1.8- и 2.0-литровите агрегати. Дърпат здраво и се отличават с много добра икономичност. На купувачите с по-гореща кръв може да се препоръча турбодвигателят със 147 коня, познат в миналото от версията Mi16 на 405. Наред със съответния разход на гориво обаче, бъдещият собственик на тази хала трябва да се приготви за замяна на компресора след 150-170 хил. км. За почитателите на Люк Бесон обаче съществува само един избор - могъщият трилитров V6, който изстрелва автомобила до 100 км/ч за 7.9 секунди. Специално внимание, разбира се, заслужават и турбодизелите. Марката Peugeot отдавна си е извоювала реномето на отличник в тази област.

Освен незначителни течове на масло, хронични проблеми не са известни с нито един от двигателите. Сред по-често срещаните неизправности си струва да се спомене само свистящият ремък на алтернатора. Дължи се на износена ролка или неправилна регулировка, които могат да струват живота му. Характерен е също високият разход на масло - 400 гр. на 1 000 км. Проблемите с неравномерната работа на мотора на празни обороти пък се отстранява с реглаж.

Графата с дефектите по трансмисията може да се попълни само с една потенциална повреда, която освен това се причинява главно от солта и мръсотията по родните пътища. Пластмасовата шарнирна втулка, свързваща механизма за смяна на предавките със скоростната кутия, понякога не издържа на издевателствата на нечистотиите и се износва. В редките случаи, когато се налага обаче, ремонтът е евтин, а периодичният контрол върху състоянието им спестява риска от неизправност.

Меко и комфортно в най-добрите френски традиции, окачването на 406 създава грижи учудващо рядко, макар че пътните настилки в България са способни на чудеса в разбиването и на най-здравата ходова част. Като най-слабо място при 406 се сочат опорните щанги на задния мост, които позволяват на колелата да "завиват". На 100-ина хиляди км могат да възникнат проблеми и с предните лагери.

Що се отнася до спирачната система, оценките за ефективността и надеждността є са изцяло положителни. Оригиналните предни накладки например нерядко изкарват 40 до 50 хил. км. Водачът трудно ще пропусне смяната им, тъй като бордовият компютър известява за състоянието им. Спирачните дискове обаче не могат да се похвалят с дълъг живот и се износват доста по-бързо от нормалното.

За радост на почитателите на Peugeot "електрическите изненади", прославили френското автомобилостроене в миналото, са значително по-малко при 406. Разбира се, това съвсем не значи, че липсват. Най-често срещан и безспорно изключително неприятен дефект са протритите кабели на командния блок на имобилайзера. Последният се отваря подобно на барче и механичното търкане води до прекъсване на проводниците. Ако това се случи, двигателят ще заработи чак в сервиза. Не е рядкост и присветващият датчик за еърбеговете на арматурното табло. Неизправността обикновено се проявява след прекалено често регулиране на седалката до шофьора (любителите на секса в автомобил да внимават), защото под нея се намира контактна клема за датчика на спасителните възглавници. В официалните сервизи на Peugeot познават добре проблема и дори разполагат с инструкции за отстраняването му.

По материали на "Аутомедия"



Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Аватар

So

 
Мнения: 23055
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status



Назад към 406

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта