Охладителна система при D8 - принцип на действие и проверка


Назад към 406



Охладителна система при D8 - принцип на действие и проверка

Мнениеот So » Вто Фев 12, 2013 3:14 pm

Поради нарастващия брой задавани въпроси за проблеми с охладителната система ще се опитам да пообобщя малко информацията по въпроса. Както става ясно от заглавието предмет на темата е охладителната система на 406 D8 - сиреч варианта преди фейслифта с години на производство 1995 - 1999.
Използвани източници са Autodata, Haynes, Peugeot logic, Service box и Bosch ESItronic.


Обща информация:
Охладителната система е от затворен тип, работеща под налягане 1,4 бара. Тя включва водна помпа, задвижвана от ангренажния ремък, алуминиев радиатор, електрически вентилатор/и, термостат, радиатор на парното, термодатчик, управляващ модул и водни връзки.
Системата действа по следният начин. Студената охладителна течност в долната част на радиатора минава през водната помпа, която я нагнетява в каналите на цилиндровия блок и глава и в масления охладител, ако има такъв. След охлаждането на цилиндрите, горивните камери и леглата на клапаните охладителната течност достига до термостата, който е затворен. Оттам тя минава през радиатора на парното и се връща на входа на водната помпа, което означава, че при студен двигател циркулацията се осъществява само в цилиндровия блок, цилиндровата глава и отоплителя на парното. Когато температурата на охладителната течност достигне температурата на сработване на термостата / 83 градуса при 16 клапановите бензинови двигатели и всички дизелови или 89 градуса при 8 клапановите бензинови двигатели / термостатът започва да пропуска охладителна течност към радиатора. Там тя се охлажда от въздушния поток при движение на автомобила и при нужда от вентилаторите на радиатора. Когато двигателя достигне нормална работна температура, охладителната течност се разширява и част от нея се прехвърля в разширителния съд. При изстиването на двигателя от там тя се връща обратно в радиатора. При автомобилите с автоматични скоростни кутии и автомобилите с охладител на маслото част от охладителната течност циркулира и през съответните кулери.

Управление на вентилаторите.
При бензиновите двигатели без климатик вентилатора/рите се управляват от термоключ, поставен в горния ляв ъгъл на водния радиатор. При бензиновите двигатели с климатик, както и при всички дизелови двигатели вентилатора/рите се управляват от електронен модул, познат като „Битрон”.



Управление чрез термоключ / бензиновите двигатели без климатик /.
При оборудване с един вентилатор, той може да бъде с една или с две скорости на въртене. Ако варианта е двускоростен, то при ниската скорост вентилатора се захранва през мощен резистор със съпротивление 0,9 ома, монтиран в долния ляв ъгъл на дифузьора, като по този начин към вентилатора се подава напрежение от около 8 волта. При високата скорост вентилатора се захранва с 12 волта. Комутирането на двете вериги става чрез силово реле, монтирано в близост до вентилатора. Разлика при инсталациите с една и с две скорости е термоключа, който в първия вариант е с два пина, а във втория – с три.
При оборудване с два вентилатора скоростите винаги са две, като при ниската скорост система от три релета захранва двата вентилатора последователно, като по този начин всеки получава половината от работното си напрежение. При високата скорост вентилаторите се вързват в успоредна верига и така получават пълното напрежение от 12 волта.

Търсене на неизправности.
По-долните проверки се правят при условие, че сме сигурни, че въпреки достигането на температура на охладителната течност от 105 – 110 градуса вентилаторите не сработват. Правя това уточнение, защото макар и рядко при 406 / за разлика от 206/307 примерно / понякога датчика за температурата на таблото може да ни подведе за реалната температура.


При вариант с термоключ с два пина.
/ Изправния термоключ включва вентилатора при 97 градуса. /
Откачаме буксата на термоключа, окъсяваме двата пина с парче от подходящ едножилен кабел и включваме на контакт. Ако вентилатора завърти, значи термоключа е повреден и трябва да се замени.
Ако вентилатора продължава да не върти проверяваме с пробна лампа наличието на напрежение на едната от двете клеми на буксата. Ако липсват 12 волта, причините са изгорял предпазител, проблем в кабела от кутията с предпазители до самата букса или проблем в електромотора / най-често износени четки /.
Ако не установим проблем проверяваме с пробната лампа наличието на добра маса на другата клема на буксата.
Ако термоключа и окабеляването са наред проблема е в електромотора на вентилатора. Следва свалянето му, директно захранване с 12 волта и евентуална замяна ако не работи.

При вариант с термоключ с три пина и един електромотор.
/ Изправния термоключ включва първа степен на 97 градуса, а втора – на 101. /
Откачаме буксата на термоключа, окъсяваме трите пина с парчета от подходящ едножилен кабел и включваме на контакт. Ако вентилатора завърти, значи термоключа е повреден и трябва да се замени.
Ако вентилатора продължава да не върти проверяваме с пробна лампа наличието на напрежение на клеми номер 1 и 2 на буксата. Ако липсват 12 волта, причините са проблем в релето зад маската, проблем с предпазителите или проблем в кабели и букси.
Ако не установим проблем проверяваме с пробната лампа наличието на добра маса на клема номер 3 на буксата.
Ако термоключа и окабеляването са наред проблема е в електромотора на вентилатора. Следва свалянето му, директно захранване с 12 волта и евентуална замяна ако не работи.


При вариант с термоключ с три пина и два електромотора.
/ Изправния термоключ включва първа степен на 97 градуса, а втора – на 101. /
Важно е да се знае, че вентилаторите винаги работят едновременно, без значение дали на режима е ниска или висока степен. Проблем с единия вентилатор означава, че на ниската степен няма да работят и двата, а на високата степен ще работи само здравия.
Откачаме буксата на термоключа, окъсяваме трите пина с парчета от подходящ едножилен кабел и включваме на контакт. Ако вентилаторите завъртят на висока степен, значи термоключа е повреден и трябва да се замени.
Ако вентилаторите продължават да не въртят проверяваме с пробна лампа наличието на напрежение на клеми номер 1 и 2 на буксата. Ако липсват 12 волта, причините са проблем в релетата зад маската, проблем с предпазителите или проблем в кабели и букси.
Ако не установим проблем проверяваме с пробната лампа наличието на добра маса на клема номер 3 на буксата.
Ако термоключа и окабеляването са наред проблема е в електромоторите на вентилатора. Следва свалянето им, директно захранване с 12 волта и евентуална замяна ако не работят.



Управление чрез битрон / бензинови двигатели с климатик и всички дизелови двигатели, без значение от наличие или отсъствие на климатик /.
Тук също важи правилото, че вентилаторите винаги работят едновременно, без значение дали режима е ниска или висока степен. Проблем с единия вентилатор означава, че на ниската степен няма да работят и двата, а на високата степен ще работи само здравия. Степените както и по-горе се получават чрез последователно или успоредно свързване на електродвигателите.
Вентилаторите се управляват през система от три релета, комутирани от битрона, монтиран в арката на левия калник. Той от своя страна получава информация за температурата на охладителната течност от термодатчик, монтиран на термостатното тяло при бензиновите двигатели и на основата на горивния филтър при дизеловите двигатели. Можем да го познаем по кафявия цвят на конектора.

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Сензора представлява термистор с положителен линеен температурен коефициент което означава, че съпротивлението между двата му пина расте със повишаването на температурата на осезателя. Типичните стойности са дадени в таблицата.

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Принципната схема на охлаждането е следната:
8010 : Битрон
8008 : Термодатчик на охлаждащата течност на двигателя
8007 : Пресостат
8015 : Реле на компресора - под управлението на битрона
8016 : Реле на компресора - под управлението на ЕКУ
8020 : Компресор на климатика
8000 : Панел за управление на климатика
0004 : Приборно табло
1508 : Реле на ниската скорост на вентилатора
1509 : Реле на високата скорост на вентилатора
1510 : Вентилатор
1320 : ЕКУ
1250 : Управление на EGR-а

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Както се вижда от схемата освен от термосензора битронът получава инфо и от контролния панел на климатика, от пресостата и от ЕКУ-то. Това му дава възможност да изпълни следните задачи:
- Двустепенно управление на вентилаторите на радиатора
- Изключване на компресора на климатика при опасно висока температура на охладителната течност
- Изключване на компресора на климатика при рязко подаване на пълна газ
- Индикиране на опасно висока температура на охладителната течност чрез лампа STOP и лампата на уреда за температура на таблото
- Осигуряване при нужда на предварително програмирана по време работа на вентилаторите и след изключване на запалването на автомобила

При 406 D8 се вграждат два варианта битрони с реферанси 1338А1 и 1338А2, съответно със сива и черна маркировка.
Основните им параметри, касаещи темата са:
- температура при подаване на сигнал към ЕКУ за двигател в режим - 48 градуса
- температура при включване на първа степен на охлаждане – А1-96 градуса, А2-90 градуса
- температура при включване на втора степен на охлаждане – 101 градуса
- температура при аварийно изключване на компресора на климатика – 112 градуса
- температура при включване на сигналните лампи STOP и съответната на уреда на таблото – 118 градуса
- максимално време за постохлаждане при изключен двигател – 6 минути
- долен праг за изключване на постохлаждането – 105 градуса




При този вариант на изпълнение на принудителното охлаждане най-честите причини за проблем в работата са нефункциониращ вентилатор и окислен конектор на битрона. Както се каза и по-горе, при проблем с единия от двата вентилатора нямаме работеща първа степен на охлаждане. При лош контакт при първи пин от буксата на битрона няма да имаме работеща първа степен, а на втора ще върти само единия вентилатор. При лош контакт на десети пин пък ще имаме само първа степен на вентилаторите.
При съмнение за некоректност при работата на вентилаторите постъпваме по следния начин. Откачаме буксата на кафевия датчик и включваме на контакт. Ако всичко е наред двата вентилатора трябва да се развъртят на ниска скорост и след три секунди да преминат на висока скорост. В такъв случай замерваме съпротивлението на кафевия датчик и го сравняваме със стойностите в наблицата по-горе.
Липсата на първата скорост в 99 процента от случаите означава, че единия вентилатор няма да върти на висока скорост. Проверяваме двата предпазителя в макси бокса и ако там няма проблеми тестваме вентилаторите чрез принудително включване.

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Сваляме предната решетка, като откачаме четирите щипки към очиларката, с отвертка натискаме за да освободим зъбчето зад емблемата и после я издърпваме напред за да осигурим достъп до релетата.

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Проверката на вентилаторите е както следва. За да активираме левия вентилатор вадим дясното реле, окъсяваме трета и пета букса в неговото гнездо и включваме на контакт. Вентилатора трябва да се развърти на високи обороти. Махаме моста и връщаме релето на неговото място.

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

За да активираме десния вентилатор вадим лявото и долното релета, окъсяваме трета и пета букса в двете гнезда и включваме на контакт. Вентилатора трябва да се развърти на високи обороти. Махаме мостовете и връщаме релетата по местата им.

Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Неразвъртането на някой от двата вентилатора сочи проблем в него. Необходимо е сваляне и замяна с работещ.

Ако и двата вентилатора се развъртат нормално при принудителния тест проверяваме релетата едно по едно чрез подаване на напрежение на първи и втори крак или чрез замяна с ново.
Ако и при релетата не установим проблем, сваляме левия подкалник и проверяваме състоянието на конектора на битрона.
Аватар

So

 
Мнения: 22780
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Охладителна система при D8 - принцип на действие и прове

Мнениеот KрАсЧо » Вто Фев 12, 2013 8:20 pm

Най-Добрия>Бате СО>Всичко съм го пробвал имах проблем с надуване оказа се клеясал преден ''вентилатор'' перка/ сменихме я и си бачка както е описано така съм го направил и нищо не е било както не трябва,така че,квото каже Бате СО е ВЯРНО!!! (handshake) (handshake) :beer: :old: :grandma:
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Аватар

KрАсЧо
 
Мнения: 37
Регистриран на: Нед Фев 03, 2013 12:25 am
Местоположение: София
Град: ЛюЛиН!!!
Кара: XU10J2TE
Пол: МЪЖ
Skype: krasimir7819
My status
    Гараж

Re: Охладителна система при D8 - принцип на действие и прове

Мнениеот Ванко малкия » Чет Фев 25, 2016 3:10 pm

Здравейте колеги. И аз имам проблем с охлаждането. Проверих релетата и двах на късо както е показал колегата. Остановявам,, че единя вентилатор - левия по посока на движение тръгва като го побутнеш и то на бавна скорост. Десния като го дам на късо тръгва на максимална скорост без проблем. Колата загря на 100 и повече градуса и не се включиха. Защо този тръгва с побутване и възможно ли е от него да е проблема. Помагай те

Ванко малкия
 
Мнения: 4
Регистриран на: Вто Фев 23, 2016 7:35 pm
Град: Вършец
Кара: Пежо 306, 2.0 HDI, 27.09.2000г
Пол: мъж


Re: Охладителна система при D8 - принцип на действие и прове

Мнениеот Ванко малкия » Чет Фев 25, 2016 5:12 pm

Дали заради едната не иска да се включи и другата или проблема ще е друг

Ванко малкия
 
Мнения: 4
Регистриран на: Вто Фев 23, 2016 7:35 pm
Град: Вършец
Кара: Пежо 306, 2.0 HDI, 27.09.2000г
Пол: мъж


Re: Охладителна система при D8 - принцип на действие и прове

Мнениеот Night_pz » Нед Фев 19, 2017 6:55 pm

Благодаря за темата, доста е полезна.
Днес 406-цата на кума ми 1.8 16V на газ 96-та взе да прегрява по път за София. Оказало се, че перките на радиатора не включват въобще. С няколко спирания(след като изпише STOP е спирал за по 10-15мин. да поохлади) се добра до мен. Махнах капака на релетата и едното направо изпадна в ръцете ми. Зарадвах се, че пробема е толкова елементарен, мушнах релето на мястото си и единия вентилатор тръгна на висока степен(явно другия е изгорял). Реших, че с един вентилатор няма проблем да се прибере, но все пак се качихме да направим тестдрайв и колата пак взе да прегрява. Оказа се, че термостата му отваря чак на 100 и кусур градуса и дори когато отвори пак градусите продължават да се покачват докато изпише STOP и антифриза от казанчето почне да фъска.
Имате ли идея какъв може да е проблема?
Аватар

Night_pz
 
Мнения: 21
Регистриран на: Пет Апр 12, 2013 8:46 am
Град: Пазарджик
Кара: 406 HDi 2.0 110к.с. Executive
Пол: Мъж
Skype: Night_pz
My status

Re: Охладителна система при D8 - принцип на действие и прове

Мнениеот Night_pz » Нед Фев 19, 2017 7:51 pm

Не намрих фукция за EDIT
Забравих да напиша, че битрона пуска перката на висока степен още на 90 градуса, доста преди да отвори термостата.
Възможно ли е да е влязъл накак въздух в системата?
Аватар

Night_pz
 
Мнения: 21
Регистриран на: Пет Апр 12, 2013 8:46 am
Град: Пазарджик
Кара: 406 HDi 2.0 110к.с. Executive
Пол: Мъж
Skype: Night_pz
My status

Re: Охладителна система при D8 - принцип на действие и прове

Мнениеот So » Нед Фев 19, 2017 9:50 pm

Тези температури е добре да се мерят с безконтактен термометър директно на главата, защото по табло могат да се окажат нереални.
Така както описваш нещата мога да предположа, че двигателя е прегрял и вече имам проблем с гарнитурата на главата.
Аватар

So

 
Мнения: 22780
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Охладителна система при D8 - принцип на действие и прове

Мнениеот Night_pz » Нед Фев 19, 2017 9:52 pm

И аз ги смятах за нереални докато не видях как антифриза завря и започна да го изхвърля. Чудно ми е какво може да причини термостата да отваря на над 100 градуса?
Аватар

Night_pz
 
Мнения: 21
Регистриран на: Пет Апр 12, 2013 8:46 am
Град: Пазарджик
Кара: 406 HDi 2.0 110к.с. Executive
Пол: Мъж
Skype: Night_pz
My status

Re: Охладителна система при D8 - принцип на действие и прове

Мнениеот So » Нед Фев 19, 2017 9:57 pm

В общия случай това се случва твърде рядко. Много по-чест е обратния вариант - да почне да отваря при ниска температура. Не съмсигурен, че започва да отваря на 100 градуса. По-скоро е блокирал съвсем леко отворен.
Аватар

So

 
Мнения: 22780
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Охладителна система при D8 - принцип на действие и прове

Мнениеот Night_pz » Нед Фев 19, 2017 10:13 pm

Не, горния маркуч е студен до над 100 градуса(по таблото) и рязко става горещ като отвори термостата. Но температурата продължава да се покачва вместо да спадне. Много странно и необяснимо за мен.
Аватар

Night_pz
 
Мнения: 21
Регистриран на: Пет Апр 12, 2013 8:46 am
Град: Пазарджик
Кара: 406 HDi 2.0 110к.с. Executive
Пол: Мъж
Skype: Night_pz
My status

Re: Охладителна система при D8 - принцип на действие и прове

Мнениеот So » Нед Фев 19, 2017 10:18 pm

Няма нищо странно, ако приемем моята версия. Просто ако термостата няма проходимост охладителната система ще се държи точно така. Махни го и пробвай как ще са нещата без него.
Аватар

So

 
Мнения: 22780
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Охладителна система при D8 - принцип на действие и прове

Мнениеот Night_pz » Нед Фев 19, 2017 10:44 pm

Ок, утре ще пробвам. Мерси!
Аватар

Night_pz
 
Мнения: 21
Регистриран на: Пет Апр 12, 2013 8:46 am
Град: Пазарджик
Кара: 406 HDi 2.0 110к.с. Executive
Пол: Мъж
Skype: Night_pz
My status

Re: Охладителна система при D8 - принцип на действие и прове

Мнениеот bat.galin » Нед Дек 31, 2017 7:39 pm

Прочетох (само веднъж ;) ) откриващото мнение в темата - полезно ми е, благодаря.
Проблемът, който имам с 306 XR, XUD9 + intercooler + climatic изглежда така:
Запалвам в 08:00, чакам 3 минути да се постопли двигателя и изминавам 50 м на задна скорост, след това още 200 м на първа и/или втора предавка.
Угасям двигателя и изваждам контактния ключ.
След ~ 10 секунди са включват вентилаторите на дифузьора - първа степен.
Спирам по време на движение (40 км по-късно ), угасям двигателя (и изваждам контактния ключ или не ) - вентилаторите работят.
Откакто имам този проблем, показанието на температурата не надвишава 80 градуса, парно в купето имам, проблеми с прегряване нямам.
Очаквам , че в някоя студена зимна сутрин няма да мога да запаля поради това, че при спрян мотор вентилаторите са продължили да се въртят още ,примерно , 5 мин. ( приблизително толкова дълго се въртят след сприране на мотора), което е и причината да попитам за мнение.

Въпросът който имам е :

От къде трябва да започне диагностиката и какъв е реда, който да следвам, за да локализирам причинителя на това поведение.
Не е спешно, но моля - бъдете подробни.

Благодаря.

bat.galin
 
Мнения: 3
Регистриран на: Нед Мар 12, 2017 12:31 pm
Град: Dobrich
Кара: 405
Пол: Mъж

Re: Охладителна система при D8 - принцип на действие и прове

Мнениеот So » Вто Яну 02, 2018 10:51 pm

Здрасти. Първо разгледай буксата на битрона и неговите пинове за окиси или влага. След това е добре да пробваш как ще се държи системата с друг битрон.
Аватар

So

 
Мнения: 22780
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Охладителна система при D8 - принцип на действие и прове

Мнениеот bat.galin » Сря Яну 03, 2018 8:57 pm

Благодаря, прегледах го днес.
Едното от крачетата на битрона е прегоряло, откъснало се е и е останало в куплунга.
В предвид местоположението на битрона, мисля че ще е силно влагозащитен и подмяната на прегорялото краче макар и възможна , ще наруши изолацията, което ще направи системата ненадеждна след ремонта поради нарушена влагоизолация.
Накратко - едва ли ще успея да защитя толкова добре битрона след интервенцията.
Смятам да го подменя целия, а след това ще приложа снимка на дефетриралия.
Разбира се интрига ще има и в изваждането на прегорялото краче от куплунга.

bat.galin
 
Мнения: 3
Регистриран на: Нед Мар 12, 2017 12:31 pm
Град: Dobrich
Кара: 405
Пол: Mъж

Re: Охладителна система при D8 - принцип на действие и прове

Мнениеот So » Сря Яну 03, 2018 10:40 pm

Цяла букса втора ръка или поне смяна на проблемния женски щекер ти препоръчвам. Кородиралия пин трудно ще го извадиш без да прецакаш щекера.
Аватар

So

 
Мнения: 22780
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status


Re: Охладителна система при D8 - принцип на действие и прове

Мнениеот sotbi » Съб Мар 31, 2018 9:12 pm

Благодаря на So за темата.
При мен - 306 hdi 90 2001г. - миналата пролет (2017) лявата перка си работеше, но имах проблем с дясна (от към шофьорското място), която не работеше нито на ниски нито на високи обороти. Замерих стъпка по стъпка както е описано в темата, и се оказа, че проблема е в електромотора - четките бяха клеясали и не даваха контакт на ротора. Отворих електромотора, смазах четките, разработих ги и проблема беше решен.
Тази година (2018) при първа нужда от перки в топлото време, отказаха и двете. Пак приложих схемата, описана в темата, като така изключвах възможните повреди една по една, но този път не се задвижваха и двете. Разглобих всичко, демонтирах електромотора на лявата перка и когато го отворих, видях това
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Проблема отново беше четките. Три от тях въобще не се движеха. Този път обаче смазването не помогна. Четките не се раздвижиха.
Размених електромоторите и лявата перка заработи само на високи обороти. :)

Моят съвет е: Първо проверете по предоставената от "So" схема. След това търсете другаде проблема.

При 306 HDI 90 2001г. "битрона" не се намира под калника, а зад акумулатора и компютъра. :)

sotbi
 
Мнения: 1
Регистриран на: Пет Окт 04, 2013 10:55 pm
Град: София
Кара: 306/2001/2.0 HDi/combi
Пол: мъж

Следваща

Назад към 406

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта