Peugeot 405 +/- при покупка на старо


Назад към 405



Peugeot 405 +/- при покупка на старо

Мнениеот genchevvv » Съб Фев 02, 2013 9:01 pm

Peugeot 405 е типичен представител на автомобилите от средния клас - широко купе, голям багажник, богата гама двигатели. Точно с този свой модел френската фирма започна да гради новия си имидж. Качеството на изработка, благодарение на супермодерната технология, внедрена в заводите на PSA, е на много по-високо ниво отпреди.
Peugeot 405 се появи на пазара преди около 25 години - през септември 1987. Но и днес френското лъвче не изглежда като модел, изскочил от страниците на стари списания. Заслугата е на известния италиански дизайнер Пинифарина, сътворил силуета на класическа лимузина с четири врати, без модернистични изхвърляния. Дизайнът, но и качествата на Peugeot 405 спокойно се конкурират с лидерите в класа: Audi, Volkswagen, Opel и Ford. Цените на германската кохорта обаче са значително по-високи.
Возията на Peugeot 405 е типично френска - мека и комфортна. Предното предаване определя до голяма степен стабилността на автомобила при мокър и заснежен път, дори и в критични ситуации. Ако ще управлявате лимузината в наситено градско движение препоръчвам Ви да изберете модел със серво на волана. В противен случай кормилото се нуждае от здрави ръце и солидни мускули. Добре е, че повечето разновидности (главно след 1992 год.) са със серийно монтирана антиблокираща система на спирачките - ABS, което гарантира допълнително сигурност. За съжаление едва в последните години на производство се предлага задължителният вече "еърбег" - въздушна спасителна възглавница.
Разнообразието на предлаганите модификации - над 40 са възможните комбинации с различни двигатели, допринася изборът да бъде оптимален според различния вкус и потребност на купувача. Осем бензинови и три дизелови двигателя се монтират в лимузината и комбито (Break). Най-икономични са бензиновият двигател с ходов обем 1 600 куб. см. и мощност 72 к.с. и "нормалният" атмосферен дизел с малко флегматичните 64 к.с. Истинско удоволствие за шофьора са двулитровият бензинов инжекцион със своите 120 к.с. и забележителния, типично френски турбодизелов двигател с мощност 90 к.с. Те отлично хармонизират с каросерията, еластични са в целия диапазон от обороти и освен това не харчат много повече от маломощните си събратя. Твърде рядко на пазара се появява спортната "ракета" - топ модела Mi 16 със 147 /152/ к.с., а още по-голям шанс ще Ви трябва да намерите същия вариант комбиниран с перманентно задвижване на четирите колела /4х4/, продаван от септември 1989 год. в малка серия.
Цялата гама от предлаганите двигатели се характеризира с механична здравина, непретенциозност към обслужването и надеждността. Самотно изключение правят само някои екземпляри от първата година на производство, известни с прегорели гарнитури на двигателя и изкривена цилиндрова глава. Цената на ремонта е доста солена: между 1 000 DM и 1 500 DM, но едва ли ще се намери някой автомобил, движещ се с подобен дефект по пътищата на Европа. Глупаво е, че причината за тази авария е съвсем елементарна. Най-често вина носи блокирал термо-включвател (датчик), който не задвижва перката пред радиатора. Това води до "гръмнали" водните съединения и липсата на охладителна течност до гибелта на двигателя. Внимание при покупката на модел с инжекционно впръскване на горивото - ако двигателят работи нестабилно на празен ход (сменя непрекъснато обороти), а от ауспуха излиза дим, следва сложен ремонт или подмяна на електронния блок командващ инжекциона: цената лесно надхвърля 1 000 DM. Според фирмената статистика, от този дефект се е оплакал всеки четвърти собственик на Peugeot 405 с бензинов двигател.
Електрическата система, както при повечето френски и италиански автомобили, е едно от чувствителните места при Peugeot 405. Основни виновници са стартерът и динамото (алтернатора). Те предизвикват 46% от дефектите в ел. системата. Следват по-елементарни и сравнително лесно отстраними проблеми: овлажняване на дистрибуторната капачка, неустойчиви (чупливи) кабели за високо напрежение, корозирали контакти. За разлика от предишните модели на Peugeot, при 405 ръждата на каросерията е напълно овладяна благодарение на сериозната антикорозионна защита, нанесена във фабриката. На кафявата напаст се поддава единствено ауспухната система и то при автомобили, използвани предимно в градски условия. Те много рядко достигат оптимална температура на двигателя, защото се карат на къси разстояния. Кондензиращата вода "удря" по задното гърне, което не издържа повече от 3-4 години. Понякога се чуват упреци към виещи синхрони на скоростната кутия. Тук вината обаче трябва да се търси единствено в недобросъвестна поддръжка от предишния собственик. Причината е нередовен контрол и недоливане на масло в скоростите, без което всеки механичен агрегат капитулира.
Към моделите, произведени преди септември 1992 год., когато Peugeot 405 претърпя модернизация на външната и вътрешната част на каросерията, има забележки към скърцащото, понякога и напукано арматурно табло. След 150000 - 200 000 км пробег седалките вече са към края на живота си. Не само заради това препоръчвам да изберете Вашето Peugeot 405 от гамата на последните пет години на производство. Всички, така наречени детски болести са напълно "излекувани", а качеството на изработка - още по-добро.
Особено внимание от семейства с повече деца и хора с туристически амбиции заслужава комбито, традиционно наричано във Франция - Break. Освен сполучливия дизайн на каросерията, то съчетава всички практични и икономични качества на Peugeot 405. Неслучайно повече от 60% от европейците избират този модел. Ако пък и под капака бие дизелово "сърце", успехът ще е пълен. Въпреки всички качества, изброени дотук, галската лимузина трудно може да конкурира имиджа на германските си конкуренти. Затова собственикът не трябва да обръща внимание на някои дребни дефекти, които между другото спохождат и конкуренцията. Става дума за скъсаните гумени маншони на каретата, тампоните на предната стабилизираща щанга. Добрата новина за българските притежатели на Peugeot 405 е, че официалният вносител - фирмата Sofia France Auto, държи цените на резервните части наполовина по-ниски, отколкото в Европа.

Историята
Септември 1987 год. Представяне на Peugeot 405 - лимузина с четири врати, двигатели с ходов обем 1600 куб. см. - 1 900 куб. см., мощност 72 к.с. - 105 к.с.
Април 1988 год. Започва производството на комби (Break), дизелов двигател с обем 1 900 куб. см. и мощност 70 к.с., топ-модел Mi 16 с мощност 147 к.с.
Януари 1990 год. Лимузината Peugeot 405 се предлага с перманентно задвижване на четирите колела (4х4), нов турбодизелов двигател с мощност 90 к.с.
Април 1990 год. Peugeot 405 комби с предаване 4х4.
Септември 1992 год. Изменения на модела: ново арматурно табло, стопове и нов заден капак, монтира се серийно ABS при бензиновите двигатели.
Септември 1995 год. Премиера на наследника Peugeot 406, 405 все още се произвежда.
Септември 1996 год. Представяне на Peugeot 406 комби.

автор: Александър Хранов
Аватар

genchevvv
 
Мнения: 5
Регистриран на: Съб Фев 02, 2013 12:11 am
Местоположение: Габрово
Град: Габрово
Кара: Peugeot 405
Пол: мъж

Re: Peugeot 405 +/- при покупка на старо

Мнениеот d1m0v » Сря Окт 09, 2013 2:20 pm

Здравейте, колеги!
На скоро се сдобих с Пежо 405ца, но не мога да открия никъде из мрежата информация за двг, понеже го закупих със стария талон и новите номера(сивия), и не знаех нито колко кубик, нито колко к.с. е. Когато смених талоните в КАТ се оказа, че е 1.9 80kW, което е равно на 108.8к.с.
Въпроса ми е има ли такъв бензинов ДВГ на Пежо 405 или е станала някаква грешка?

d1m0v
 
Мнения: 1
Регистриран на: Сря Окт 09, 2013 2:09 pm
Град: Трявна
Кара: Peugeot 405 SRI
Пол: Мъж
Skype: d1m0v-
My status

Re: Peugeot 405 +/- при покупка на старо

Мнениеот So » Сря Окт 09, 2013 4:26 pm

Да, има такъв двигател. XU92C D2H е кода му.
Аватар

So

 
Мнения: 23056
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status


Назад към 405

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта