Страница 1 от 1

Смяна на гарнитура на клапаните

МнениеПубликувано на: Пет Апр 27, 2018 12:52 am
от mosferatu
Здравейте,
Гарнитурата на клапаните беше за смяна- сълзеше и мажеше целия мотор опитах да я притегна- без резултат. Преди време ми дойде музата и свалих въпросния капак:
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Обезмаслих всичко, свалих старата гарнитура и купих нова оригинална оп Пежо. Направи ми впечатление, че оригинално вложената, която свалих имаше периферия, докато новата беше изцяло цилиндрична без периферия. Наместих я по марките, пасна си, сложих пластмасовия сепаратор (не знам как се казва точно), капака и затворих, като натягах на усет- нямам динамометричен ключ :( .
Сега мотора е още по- мазен- мислех, че е от течната гарнитура под разпределителния вал и над гарнитурата между блока и главата, обаче вдигайки капака виждам това:
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
което ме навежда на мисълта, че пак омаслява от същата гарнитура. По друг повод ходих в Пежо и техника ми обясни, че трябва да се силиконизира тази гарнитура.
Може ли напътствия как да стане това- имам наличен черен термоустойчив силикон Виктор Ренц, но никога не съм го използвал в такива случаи. Тук има подобно видео, но все пак не съм сигурен, че това е начина Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.

Re: Смяна на гарнитура на клапаните

МнениеПубликувано на: Пон Апр 30, 2018 11:56 pm
от Tisharev
обезмасляваш капака хубаво после гарнитурата после и повърхноста кадето ще ляга капака минаваш със тънак слои силикон по самата гарнитура и монтираш може и да се оправи много от тях след това пак протичат.

Re: Смяна на гарнитура на клапаните

МнениеПубликувано на: Сря Май 09, 2018 8:54 pm
от mahoki
Аз също сменях гарнитурата на капака с оригинална от СФА и за сега няма проблеми. Не съм ползвал силикон. Трябва болтовете да се затягат в определена последователност, за да може да прилегне добре гарнитурата.

Re: Смяна на гарнитура на клапаните

МнениеПубликувано на: Вто Юли 10, 2018 12:23 am
от mosferatu
Развитие със закъснение:
Смених гарнитурата отново (оригинална, от Пежо, разбира се). На моята кола пластмасовия сепаратор е заводски залепен към капака на клапаните, не като на клипа. Реших да не ползвам силикон, макар да имам наличен. С кумеца ми почистихме педантично всичко, взех от него динамометричен ключ и като изстина колата- повече от 12ч. след като последно е карана завих 8-те болта по схема отвътре навън, по посока на часовниковата стрелка на 13nМ, като по схемата от схемата:
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Ами в позиция 8 пак леко подлизва и капе върху термощита на изходящия колектор. Оказа се, че големия теч е от моя грешка при смяна на маслото- не съм дозатегнал капачката на масления филтър.
Забелязахме, че капака на клапаните е деформиран. Какво не е наред- дали стягането е малко (т.е. да притегна ли всички до Х nM) или трябва нова гарнитура+ силикон за "болното" място?

Re: Смяна на гарнитура на клапаните

МнениеПубликувано на: Пет Май 10, 2019 11:55 am
от mosferatu
След старателно почистване, обезмасляване, обмазване с черен силикон на Виктор Ренц и поставяне на трета нова гарнитура вече изчезна досадния теч. Преди това опитах без силикон (втори път) и нямаше ефект. Миниланната кривина на капка на клапаните се "покри" от силикона и сега всичко е наред.