Загуба на масло-рециклиране на турбо?


Назад към 307



Загуба на масло-рециклиране на турбо?

Мнениеот PesH » Сря Дек 20, 2017 8:24 pm

Здравейте, колеги.
Колата е Пежо 307 HDI 1,6 90 HP. Маслото е сменено преди 4500 км. Започна да показва съобщение за проверка на нивото на маслото. Правеше го от време на време. Нивото на маслото беше добре. След време започна при всяко даване на контакт да изкарва това предупреждение. Нивото на маслото беше спаднало доста. Долял съм може би около 750 мл. Оказа се, че турбото е омаслено. Иначе няма никакви видими течове. В доверения сервиз ме посъветваха, че турбото трябва да се рециклира.
Моля да споделите и препоръчате къде е най-удачно да се направи рециклиране и колко ще ми струва. По спомени от четене из форума е около 600 лв, но може и да се бъркам.

Съжалявам, ако има подобна тема, но не успях да я намеря.

Благодаря предварително за всеки съвет.

PesH
 
Мнения: 12
Регистриран на: Нед Фев 26, 2017 9:53 pm
Град: Търговище
Кара: Peugeot 307 1.6 HDI 90 HP
Пол: Мъж

Re: Загуба на масло-рециклиране на турбо?

Мнениеот So » Сря Дек 20, 2017 9:59 pm

Здрасти. Аз ползвам Унитех за този тип турбини. Цената ще е около 550 лева.
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Аватар

So

 
Мнения: 23056
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Загуба на масло-рециклиране на турбо?

Мнениеот PesH » Чет Дек 21, 2017 11:58 pm

Благодаря за информацията.
Ще отправя запитване към Унитех.

PesH
 
Мнения: 12
Регистриран на: Нед Фев 26, 2017 9:53 pm
Град: Търговище
Кара: Peugeot 307 1.6 HDI 90 HP
Пол: Мъж

Re: Загуба на масло-рециклиране на турбо?

Мнениеот So » Пет Дек 22, 2017 8:46 am

Пиши какво е развитието. :beer:
Аватар

So

 
Мнения: 23056
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Загуба на масло-рециклиране на турбо?

Мнениеот PesH » Нед Яну 21, 2018 6:40 pm

Привет.
След като отправих запитване към Унитех, ето какво ми отговориха те:
"При двигателите 1.6 Hdi съществува чест дефект на турбокомпресора предизвикан от  
задръстване на маслената система с коксов нагар. Преди да подмените вашия дефектирал 
турбокомпресор трябва да се отстрани причината за повредата. В противен случай новия или 
ремонтиран турбокомпресор дефектира моментално.
Дефекта е породен от разхлабване на инжекторите (дизелови дюзи) към главата. Може да се 
познае по омасляването и нагара около дюзите.При разхлабена дюза или дюзи изгорелите газове с висока температура от цилиндъра изпускат от медната дифтунга на дюзата и покрай тялото на дюзата влизат в маслото в капака на 
клапаните. Маслото прегаря до кокс и тези коксови отлагания се движат с маслото и запушват 
маслената система. Турбокомпресора е най‐чувствителен към проблеми с смазването затова 
първо дефектира той. При неглижиране на проблема блокира и двигателя. "

При мен е факт, че около инжекторите е доста омаслено. От Унитех предлагат промивка на маслената система, подмяна на дифтунги, семеринги, претектори на дюзите, смяха на смукателя на маслената помпа, смяна с ново масло 5W40 за сумата от 600 лв.
Това при положение, че дори не се провери турбокомпресора.

Колеги, моля за вашето мнение по въпроса. Удачно ли е да се направи първо това "промиване" и подмяната на уплътненията на дюзите, или може би загубата на масло при мен е следствие от много фактори. Например освен горепосочения проблем, в същото време може и гумичките на клапаните да са за смяна. :(

PesH
 
Мнения: 12
Регистриран на: Нед Фев 26, 2017 9:53 pm
Град: Търговище
Кара: Peugeot 307 1.6 HDI 90 HP
Пол: Мъж

Re: Загуба на масло-рециклиране на турбо?

Мнениеот So » Нед Яну 21, 2018 10:34 pm

Това, което са ти казали колегите е вярно, да. Друг е въпроса какво е положението с твоите инжектори. Трябва да се види има ли изпускаща дюза, или маслото там е от другаде / примерно от шпилките им /. Освен това 600 лева ми се вижда множко за процедурата дори да се правят и четирите инжектора. Дифтунгите са по 5 лева, семерингите - по 6, протекторите - по 4, смукателя на помпата е 35 лева, гарнитурата на капака е към 15 лева. И осемте шпилки на инжекторите да се скъсат, това ще са още осем лева, но такъв случай няма. ще трябва малко силикон за презалепване на картера. Говоря за цени на оригинални части. Алтернативните са на половин цена, но това не е добро спестяване. Масло, маслен филтър и смяна е 90 лева с добър Тотал 5/30. Труда по тази операция в Пежо е около 3,5 часа, сиреч още към 140 лева. Къде са останалите 250 не ми е ясно на мен.
Аватар

So

 
Мнения: 23056
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Загуба на масло-рециклиране на турбо?

Мнениеот PesH » Пон Окт 22, 2018 6:40 pm

С доста голямо забавяне, но както се казва по-добре късно отколкото никога, да кажа и какво бе развитието.
Рециклиране на турбината от Унитех Варна 360 лв, монтаж, демонтаж на турбината + нова тръбичка за подаване на масло към турбината - 120 лв. Общо 480 лв.

Лошото е, че проблема не се реши с това. :( Загубата на масло продължава да я има. Преди месец дойде време за смяна на масло, сега отново ще съблюдавам колко бързо и с колко ще падне нивото на маслото.

PesH
 
Мнения: 12
Регистриран на: Нед Фев 26, 2017 9:53 pm
Град: Търговище
Кара: Peugeot 307 1.6 HDI 90 HP
Пол: Мъж


Назад към 307

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта