Компресорът на климатика се изключва по време на дивжение


Назад към 307



Компресорът на климатика се изключва по време на дивжение

Мнениеот Ma®tin » Пет Юли 14, 2017 7:26 pm

Четох разни теми за сходен проблем, основно се касае за липса на достатъчно фреон в системата. При мен обаче, климатикът е обслужен преди няма и месец (почистване, масло, фреон ) защото потокът на студен въздух започна да изчезва по време на движение. Миналата година по същото време му правих пълна профилактика, сега при пълненето количеството фреон, което се беше изпарило за една година беше в малки количества - сиреч, няма течове. Оказа се, че и след тази интервенция, проблемът си остана. Както си карам, студеното изчезва и започва да влиза топъл въздух. От време на време се чува едно изфистяване и започва да духа студено, така до след 5-6 км и отново спира и започва да нахлува въздух с температура от вън. Температурата на охладителната течност не мърда - застава си на 88градуса. Даже включих и OBDII модул и карах с него, да проверя и следя дали температурата на таблото отговаря на тази, които идва от компютъра (някъде бях чел, че могло стрелката на таблото да не показва правилно, като в същото време температурата на охладителната течност е много над допустимите граници). И тази през буксата и тази на таблото са си едни и същи - 88-89 градуса. При спиране и в задръствания става 90-96. Перката се включва, но почти не се чува (на старата ми кола бръмчеше много здраво) и "майсторът", който ми пълни климатика ме изпрати при "жичкаджия" да ми провери, дали перката се върти с нужните обороти :X Да включва втора степен, досега не съм чувал. И двата радиатора са абсолютно чисти, нямат никакви замърсявания. Даже миналата година, когато взех колата и направих почистване на климатичната система - тест на вакуум, почистване, смяна на масло, фреон, "майсторът" ми каза, че най-вероятно някога компресора и радиатора са сменяване, защото първият за тези години правил много добро налягане, а радиатора изглеждал много чист и запазен.
Забелязах, че студеното се връща понякога, при каране във високи обороти - около 4-5 000 (примерно по магистралата със 140-150). Но ми се е случвало и при изключване от скорост (към дома има едно спускане 4 километра) също по някое време да чуя изсвистяването и студения въздух отново се появява. Затова не мога да кажа, че намирам закономерност в оборотите, спрямо работата на климатика. Иначе, преди да достигне работна температура, климатикът охлажда много добре. Мине ли границата от 85 градуса, след няма и 4-5 минути студеното изчезва.
Минах пред "двама" майстори на климатици, и на двамата не им се занимаваше и ме отсвириха - единия ме прати да ми проверяват оборотите на перката, другия ми каза, че колата вдига много висока температура и компресора изключва.
От къде да започна и евентуално, къде да търся проблема? Странното е, че дори когато започне да духа топло, колата държи по високи обороти и когато натисна АС, оборотите падат. Същото се случва и когато пусна АС-то, на изключена от скорост (когато вече е спряло да духа студено и съм го изключил) - оборотите се вдигат, но не започва да вкарва студен въздух. Това ме кара да мисля, че компресорът не изключва, а работи на някакви ниски обороти... знам ли.... Махах клемите на акумулатора за 15-тина минути, проблемът си остава. Датчикът за налягането в системата, който би трябвало да изключи компресора при високо налягане не зная къде е и не зная как може да се провери дали работи? .. поне от някъде да започна...
Ако имате идеи - споделяйте.
Благодаря :pssst:

Ma®tin
 
Мнения: 51
Регистриран на: Сря Мар 23, 2016 11:43 pm
Град: Перник
Кара: Peugeot 307 SW
2004 1.6 16v
Пол: Мъж

Re: Компресорът на климатика се изключва по време на дивжени

Мнениеот didonival » Пет Юли 14, 2017 11:09 pm

Моите предположения са че фреонът ти е точно на границата като количество и затова понякога включва и работи.Другото за което се съмнявам е радиатора(охладителя) на климатика дали не е запушен и затова да вдига висока температура и да аварира климатика.Виж дали между вентилатора и радиатора няма насъбрани боклуци.
Кат не знайш да се радваш на шарено фустанче,ше се радваш на гърбав хЕй!
Аватар

didonival
Поп - мискинин

 
Мнения: 2980
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 11:50 pm
Местоположение: Ловеч
Град: Ловеч-Основен.Командировка в цяла България.
Кара: 807 2,2HDI 4HW 2006г
Пол: Мъж
Skype: didoni_val
My status
Телефон/и: 0878668141

Re: Компресорът на климатика се изключва по време на дивжени

Мнениеот Ma®tin » Пет Юли 14, 2017 11:25 pm

аз затова я закарах преди месец да и сменят маслото и фреона и да изтеглят конденза. казаха ми че на този компресор, фреона е 600грама.. освен нещо да е станало объркване по веригата и количеството на фреона да е повече, пък на мен да са ми сипали по-малко...
Иначе и двата радиатора и пространството между тях е напълно чисто, питите са чисти, няма мръсотия и боклуци. температурата на охладителната течност никога не ми е минавала 100 градуса, втората перка също никога не съм чувал да се включва. Държи си едни 88-90 градуса и не мърда.
Не се бях замислял, че може да са ми доляли по-малко количество фреон от необходимото. По принцип в интернет намерих че за моето пежо, преди фейслифта е 585 -/+ 25 грама, а за фейслифтовото 450
Не мисля че е възможно да има запушване по тръбите, защото когато работи тръбите на климатика са ледено студени, не се пипат. Когато реши да изключи стават почти топли. Лошото е че съм в омагьосания кръг - майстора с климатиците казва - ходи при електричар, електричаря казва - ходи при майстор с климатиците...
Единственото логично за мен е налягането да се повишава и от там датчика, който го мери да подава сигнал на компютъра и той да спира компресора или да намалява неговата работа на някакви супер минимални нива. Ако отида пир някой с машина за пълнене, точно когато климатикът спре да духа студено, предполагам, че може да ми провери налягането и да ми каже дали е извън границите.

Ma®tin
 
Мнения: 51
Регистриран на: Сря Мар 23, 2016 11:43 pm
Град: Перник
Кара: Peugeot 307 SW
2004 1.6 16v
Пол: Мъж

Re: Компресорът на климатика се изключва по време на дивжени

Мнениеот realprofesora » Съб Юли 15, 2017 5:27 pm

Най -добре е по време на движение да е вързана колата към диагностика и да се види какво налягане има в системата и кога се получава изключването.
при нужда ми звънете на тел 0877046889 или скайп dinkosi

realprofesora
 
Мнения: 187
Регистриран на: Сря Май 15, 2013 10:22 pm
Местоположение: StZagora
Град: Зарата
Кара: 307 1.6HDI 110HP 2004
207 1.4 HDI 68HP 2006
Пол: man
Skype: dinkosi
My status

Re: Компресорът на климатика се изключва по време на дивжени

Мнениеот Ma®tin » Нед Юли 16, 2017 1:11 pm

За диагностика на компютър, предполагам говориш? Там "живите данни" за налягането в системата на климатика ще се покажат ли?

Ma®tin
 
Мнения: 51
Регистриран на: Сря Мар 23, 2016 11:43 pm
Град: Перник
Кара: Peugeot 307 SW
2004 1.6 16v
Пол: Мъж

Re: Компресорът на климатика се изключва по време на дивжени

Мнениеот ssiliev » Пет Юли 21, 2017 6:31 pm

Намери читав майстор на климатици

ssiliev
 
Мнения: 126
Регистриран на: Съб Мар 21, 2015 12:34 pm
Град: Русе
Кара: Peugeot 307 2.0 HDi 90 к.с. 2003 год.
Пол: Мъж
Skype: sasho-shark
My status
Телефон/и: 0887383984

Re: Компресорът на климатика се изключва по време на дивжени

Мнениеот Ma®tin » Пон Юли 24, 2017 4:35 pm

аз ако можех да намеря, нямаше да пускам темата.
Сега поне съм сигурен, че когато температурата се вдигне, компресора изключва. Перката продължава да работи, но компресора не.
Измих и двата радиатора, въпреки че на пръв поглед не ми изглеждаха мръсни. Установих и че перката на втората степен се включва със сигурност.
Единствено се чудя, дали е възможно, спонтанно, докато климатика е пуснат перката на радиатора да спре и това автоматично да изключва компресора.

Ma®tin
 
Мнения: 51
Регистриран на: Сря Мар 23, 2016 11:43 pm
Град: Перник
Кара: Peugeot 307 SW
2004 1.6 16v
Пол: Мъж


Назад към 307

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Dev1L и 6 госта