Peugeot 206 - запознаване с модела


Назад към 206



Peugeot 206 - запознаване с модела

Мнениеот So » Съб Фев 16, 2013 1:08 am

Peugeot 206 е модел от В сегмента / миниавтомобили /, произвеждан от френският производител PSA Peugeot Citroën в периода 1998 - 2009.
В началото на деветдесетте години PSA решили да не бързат със замяната на емблематичното 205, позовавайки се на наблюдения, че суперминитата не били вече изгодни и популярни. Вместо разработка на наследник те заложили на стратегията, че новото по-малко супермини 106 от 1991 ще замести по-слабите версии на 205, докато 306, появило се на пазара през 1993 като заместник на 309 ще поеме клиентите за високият клас на 205. Така те се надявали, че 205 няма да има нужда от директна замяна с нов модел, а постепенно, с идеята купувачите, насочили се към 205 да имат избор между по-голям и по-малък автомобил в лицата на 106 и 306. За съжаление на PSA тази стратегия определено не пожънала успех. Поради отпадането на директен опонент в този сегмент в лицето на 205 минитата на конкуренцията от Ford, Opel, Volkswagen и Renault реализирали отлични продажби. Макар и с чувствително закъснение анализаторите в PSA отчитат грешката си и така през 1998 марката лансира модела 206 като късна замяна на 205. Доста критици смятат, че всъщност автомобилът е трябвало да носи номерация 207. Това е продиктувано от факта, че голяма част от останалите модели от шеста фамилия / 106, 306 и 406 / са на пазара вече повече от пет години, както и предвид това, че поради липсата на вътрешнофирмена „конкуренция” от съответен модел в гамата на Citroën, на който да стъпят, инженерите на PSA разработили напълно нова front drive платформа за 206 модела, правеща неуместна връзката предшественник - наследник между 205 и 206.
Peugeot 206 стартира продажби на 10 Септември 1998г. във вариант хечбек с 1.1, 1.4 и 1.6 бензинови и 1.9 атмосферен дизелов мотори. В края на годината излиза GTi версията с двулитров двигател с мощност 136 конски сили. В началото на 1999 започва влагането на комънрейла 2,0 HDI. През 2002 към моделното семейство се добавят миникомбито SW и купе-кабриолета с твърд електрически покрив CC, а през 2003 излиза расовият спортист RC / GTi 180 за английския пазар /. През същата година моделът получава своя фейслифт, който включва многобройни промени, като основните са кристални фарове, размяна на положението на лампите в стоповете, нов дизайн на предната броня и задната емблема, която вече е качена на багажника, активен борд компютър, промени в материалите за изработка на салона и увеличаване на гамата на предлаганите тапицерии. Рестилът при двигателите включва ново поколение бензинов 1,4 ET3JP4, както и дизелови 1.4 и 1.6 HDI агрегати. През 2005 се появява седан версията 206 SD, съвместна разработка на PSA и иранският производител IRAN KHODRO. Произведените в арабската страна автомобили са предназначени за северноафриканския, китайския, руския, турския, румънския и българския пазари. В средата на 2006 година на сцената се появява наследникът на 206 - Peugeot 207, но въпреки това старият модел се продава успешно паралелно с новия още цели три години. През единадесетте години съществуване на 206 „установяването на стандарти” е ключова дума при разработването на модела. С него PSA представи първия на широкия пазар за автомобили кабриолет с твърд електрически покрив, за първи път въведе мултиплекс технологията в групата на миниавтомобилите и за първи път в историята на автомобилостроенето оборудва дизелов автомобил от В сегмента с филтър за твърди частици. 206 ще остане в историята на марката като най-добре продавания модел, достигайки рекорда на 205 от 4 милиона продадени екземпляра едва за шест години, докато над девет бяха нужни на предходният „шампион” да достигне това ниво на продажби.


Бензинови двигатели

Двигател Тип
двигател
Код
двигател
Цилиндри
клапани
Мощност
kW
Мощност
к.с.
При
обороти
Години на
влагане
1.1 TU1JP HFY 4/8 40 55 5600 1998 - 2005
1.1 TU1JP HFZ 4/8 44 60 5600 1998 - 2005
1.1 TU1JP HFX 4/8 44 60 5500 2000 - 2005
1.4 TU3JP KFX 4/8 55 75 5500 1998 - 2009
1.4 TU3JP KFW 4/8 55 75 5500 2000 - 2002
1.4 ET3JP4 KFU 4/16 65 90 5250 2003 - 2007
1.6 TU5JP NFZ 4/8 65 90 5600 1998 - 2002
1.6 TU5J4 NFU 4/16 80 109 5800 2000 - 2008
2.0 EW10J4 RFR 4/16 99 135 6000 1998 - 2007
2.0 EW10J4 RFN 4/16 100 136 6000 2000 - 2007
2.0 EW10J4S RFK 4/16 130 177 7000 2002 - 2006


Дизелови двигатели

Двигател Тип
двигател
Код
двигател
Цилиндри
клапани
Мощност
kW
Мощност
к.с.
При
обороти
Години на
влагане
1.4 HDI DW4 TD 8HX 4/8 50 68 4000 2001 - 2009
1.4 HDI DW4 TD 8HZ 4/8 50 68 4000 2004 - 2009
1.6 HDI DW6 TED4 9HX 4/16 80 110 4000 2004 - 2007
1.6 HDI DW6 TED4 9HY 4/16 80 110 4000 2004 - 2007
1.6 HDI DW6 TED4 9HZ 4/16 80 110 4000 2004 - 2007
1.9D DW8 WJZ 4/8 51 70 4600 1998 - 2004
1.9D DW8 WJY 4/8 51 70 4600 1999 - 2004
2.0 HDI DW10 TD RHY 4/8 66 90 4000 1999 - 2006




Ревю на модела от 2006 г.

Създаването на достоен наследник на модел, продаден в близо пет и половина милиона екземпляра, не е никак лесна задача. Може би точно затова конструкторите на PSA чакаха чак до 1998 г., за да представят пред публика приемника на суперуспешната 205-ица. Надали някой би възразил, че паузата си е струвала. Peugeot 206 несъмнено е един от най-впечатляващите мъници, пръквали се на световната автомобилна сцена. "Лъвчето" моментално приковава вниманието, а ефектът от външния му вид сред дамите може да се сравни единствено с витрината на луксозен бутик.
Дълги години след дебюта си 206 продължава да изглежда все така добре. В Peugeot направиха всичко възможно да задоволят и най-разностранните претенции на купувачите с невероятно разнообразие от модификации, а дебютът на наследника 207 през 2006-та година доведе до спад в цените на употребяваните екземпляри. Повечето от тях са с приличен пробег, детските им болести са отстранени в рамките на гаранционния срок и се предлагат за разумни суми. Дребосъкът се сочи като една от най-добрите алтернативи за покупка на градски автомобил втора ръка на възраст до 5 години.
Както при почти всяко возило от този клас и възрастова категория обаче, купувачът трябва да знае за някои особености на мечтаното френско бижу преди да се сдобие с него. На първо място това е средностатистическият профил на предишния собственик. В много голяма част от случаите той носи пола, не е особено "маневрен" по паркингите и хал хабер си няма от газоразпределителни механизми. Не бива да се пренебрегва и фактът, че подобно на всеки нов модел през първите година-две от производството обикновено се появяват "трески за дялане" в конструкцията. В случая с 206 те не са много, но все пак съществуват.
Каросерия
За естетическите достойнства на малкото Peugeot могат да се пишат оди. По-важното в случая е, че купето е напълно поцинковано, с великолепно лаково покритие и изключително устойчиво на усуквания. Известно изоставане по последния параметър по понятни причини се наблюдава при версията с пет врати, в чийто салон понякога се появяват паразитни шумове, скърцане и потропване. Модификациите с три врати са за предпочитане и по друга причина. В ежедневната градска експлоатация задният ред седалки се използва крайно рядко, а мястото пред тях така или иначе не е пригодено за пътуване на дълги разстояния. Ако отпред седи човек с ръст над средния, те са практически неизползваеми. Като не достатък обикновено се сочи и малкият обем на багажника. За сметка на това товарното пространство е оразмерено и оформено по най-добрия начин. Стените му са правоъгълни и позволяват оптимална подредба на багатериите без разточителни кухини между тях. Бъдещият собственик обаче непременно трябва да се снабди с фиксиращи ластици, защото липсват каквито и да било ниши или джобове за дреболии като светлоотражателен триъгълник, пожарогасител и аптечка.
Съвсем в духа на френските традиции салонът е образец за ергономия, уют и стил. Сглобката и използваните материали естествено съответстват на стандартите на 90-те. Контактният ключ например издържа "хигиенизиране" в пералнята по невнимание. Чипът в него разполага с гумирана вакуумна защита. Това, разбира се, не значи, че трябва да се “пере” редовно. Сред малкото чисто конструктивни недостатъци на купето е липсата на уплътнение в долната част на вратите, заради която праговете се мърсят. Това едва ли ще се хареса на дамите.
Двигатели
"Двеста и шестиците", които към момента могат да се намерят на пазара на употребявани возила, са оборудвани с четири бензинови и два дизелови мотора. Най-рядко срещани и скъпи естествено са HDi-модификациите с двулитров дизелов агрегат. Макар да притежава удивителна икономичност (среден разход от 4.9 л/100 км) и "бензинов" темперамент, този двигател не се препоръчва поради съвсем проста причина. Поддръжката му изисква крайно отговорно отношение и обслужване само и единствено във фирмен сервиз. Почитателите на нафтата обаче изобщо няма да сбъркат, ако се спрат на традиционния дизел с обем 1.9 литра и мощност 70 к.с. Паролата при него, както и при базовия бензинов мотор, е "икономия". Доста по-пъргав от най-малкото моторче е 1.4-литровият агрегат със 75 коня, макар че и двата могат да се сторят шумни на по-придирчивите купувачи. 1 600-кубиковият бензинов мотор подхожда идеално на лекото купе, като отгоре на всичко се предлага и в две версии - с 85-88 или със 110 к.с. За тези, на които и това е малко, конструкторите са предвидили двулитрова ламя със 135-138 к.с. в зависимост от пазарите. Най-мощните модификации обаче определено изискват наличието на определен набор от умения за справяне с такъв потенциал. Това важи в най-пълна степен за модификацията RC с нейните 177 нервни кончета.
При спазване на елементарните изисквания за правилна поддръжка, проблеми с двигателите са изключени. Повечето възникващи неизправности са свързани периферни възли и със споменатата вече уязвимост на конструкцията през първите няколко години на производството. Според статистиката често срещан дефект е амортизираният горен десен тампон на двигателя, който понякога се износва след 10-ина хил. км. Не особено дълъг живот има и електрическата муфа на климатика. Без логично обяснение остава въпросът защо задният семеринг на коляновия вал на модификациите с автоматична трансмисия започва да изпуска. Що се отнася до високия разход на масло, производителят уверява, че притеснения трябва да се появят едва когато доливаното количество нахвърли 400 гр на 1 000 км. Изправността на датчика за включване на вентилатора на охладителната система обаче трябва да се следи непрестанно. Според статистиката средната продължителност на живота му е около 60 000 км. Бъдещият собственик би постъпил разумно, също ако постави допълнителна защита на картера.
Трансмисия
Peugeot 206 се комплектова с петстепенна механична скоростна кутия или четиристепенен автомат. Характерни проблеми с която и да било от двете до момента не са известни. Единственият нюанс при избора на автомат се състои във факта, че в него са налети 7 литра специално масло, разчетено за целия срок на службата му. С други думи, всякакви уверения, че дочутите съмнителни шумове ще изчезнат след смяната на смазочната течност, са шменти-капели. Такива коли трябва да се избягват.
Окачване
Единствените по-сериозни критики към Peugeot 206 са свързани с ходовата част на мъника. Окачването е типично френско - комфортно и безшумно. Меката возия по българските улици обаче се заплаща първо с цената на разбити втулки на стабилизаторите на напречната устойчивост, а по-сетне и тампони на носачите, които не се разглобяват и трябва да се сменят изцяло. Нерядко след 60-ина хил. км протичат предните амортисьори и започват да се обаждат лагерите на предните главини. Разбира се, състоянието на окачването зависи до голяма степен и от маниера на шофиране.
Спирачна система
Много собственици на 206 се оплакват от краткия живот на накладките на предните спирачки. "Феродото" на Peugeot има отлични фрикционни свойства, но практиката покачва, че изборът на неоригинални накладки от реномиран производител спестява нуждата от смяната им на всеки 10 хил. км. При някои от по-ранните екземпляри се наблюдава и повишено износване на дисковете, макар че дефектът трудно се вмества в графата "хронични".
Електрическа система
Въпреки не особено високото реноме на френските автомобили в областта на електрическото оборудване, типични неизправности с инсталацията на 206 не са установени. В редки случаи дефектира моторчето на чистачките. Заради солните разтвори, с които се третират родните пътища през зимата, са възможни проблеми с разположените пред радиатора на охладителната система релета и резистори. В повечето случаи обаче неизправностите се изчерпват с корозирали клеми, подложени на атаките на нечистотиите по пътя.

www.automedia.investor.bg
Аватар

So

 
Мнения: 23056
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Назад към 206

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта