Проблем с охлаждане и перка на радиатора


Назад към 206



Проблем с охлаждане и перка на радиатора

Мнениеот elnino » Пет Ное 17, 2017 11:40 am

Колеги, от половин година съм влязъл в една драма с лъвчето.
Peugeot 206 1.4i 75hp, 1998, VIN : VF32AKFXE40116074
Колата е при мен от повече от 8 години вярна служба, разбира се срещу съответното заслужено и винаги на време обслужване и ремонти.
Проблема започна в един от много топлите дни към края на Август, след около 50км градско каране на климатик и при "изкачване" на бул. България, хванах автомобила как тръгва да прегрява, стрелката на температурата тръгна нагоре към червения сектор и подмина чертата над 90-те градуса, имах късмета да видя нещата на време, веднага спрях климатика, пуснах парно на макс. на топло намалих "зора"/газ-та на двигателчето и всичко е нормализира. След което направих няколко опита да пусна отново климатика, но при всеки опит след 2-3 мин. темепратурата тръгваше нагоре и веднага го спирах. До този момента стрелката на лъвчето за температурата никога не се беше вдигала повече от 1-2мм над 90-те градуса. Явно нещо се случи в този момент. От този момент натам, при малко "зор" моторчето вдигате температура и стрелката стигаше между 90 и следващата стрелка, много е пазена колата, с пускане на парно и т.н. за да не прегрява. Съответно до мин. седмица колата не се изпозлваше активно и не е била ремонтирана, докато не я вкарах за ремонт, с цел да ме слуша зимата. Колата губеше доста антифриз, съответно се направиха следните неща:
- ангренаж + ролка + водна помпа + черната пластмасова планка/приставка
- термостат
- нова капачка на разширителния съд (оригинална от Пежо)
- двете зелени релета с двете букси са преправени, релатата са купени от Пежо.
Когато колата отиде в сервиза, перката на радиатора изобщо не се е включвала като се пусне климатик. При отваряне на кутията с релетата ситуацията беше:
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Съответно се смениха релетата и буксите.
Взех си колата и я покарах, след всички сменени части нещата са с малки промени.
Температурата отново се вдига над 90, повече от нормалното почти стига на 1мм от горната черта и това с обикновенно градско каране по "байр". Когато е наравно или не е натоварен мотора, си седи 1мм под 90. Пусна ли климатика, перката тръгва и върти, но когато стрелката на таблото мине над 90 градуса, перки няма, а си спомням че преди летния ми проблем, колата си пускаше перки доста често и то точно когато стрелката е на мн малко над 90 градуса.
В момента колата и давам газ, за да загреее добре и да вдигне стрелката над 90-те, спирам веднага гледам перки ..... няма никой, нищо не върти.
Извадя ли кафявия датчик, букса, перката тръгва на макс, доста по силно отколкото като пусна климатика.
Вчера мерих с мултицета кафявия датчик, пак давах газ на колата да вдигне над 90, спирам вадя буксата и меря с мултицета 2,69 ~ 2.70, като това е вече след като съм спрял и перката е духнала няколко секунди, в момента с тези стойности на таблото беше 1мм над 90 градуса. Няма как да хвана и да премеря датчика когато е на повече от 90, докато спря и извадя датчика и сложа мултицета, темепратурата си се нормализира.

Колеги давайте акъл, какво може да е, какво да пробвам, какво да сменям.
Бях пред дилема дали да я бракувам преди този ремонт, но реших, ще си го карам и тази зима, налях над 400лв ремонти, но проблема остава.

П.С. и още един проблем напълно различен от този, прословутата оптяжна ролка на пистовия ремък за климатика, никак не е добре, крива е, след последното сваляне и слагане на ремъка дори започна да вие много сериозно, не се кара колата така, има ли някакво решение за тази ролка или нова, че като гледам цената на новите и ми се плаче.

elnino
 
Мнения: 5
Регистриран на: Вто Ное 07, 2017 12:56 pm
Град: sofia
Кара: peugeot 206 1.4 benzin 75hp
Пол: muj

Re: Проблем с охлаждане и перка на радиатора

Мнениеот So » Съб Ное 18, 2017 9:22 am

Здрасти. В сервиза, на който си дал пари за решаване на проблема нещо не се ли ангажират с мнение?
Антифризът къде се е губил? Сега губи ли се? Когато се прояви аномалията маркучите втвърдяват ли се? Най-логичното в случая е, че заради изгнилите пинове на релетата в някакъв момент е прегрята и е изкривила глава. Това обаче може да се установи само на място в сервиз.
Аватар

So

 
Мнения: 22337
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Проблем с охлаждане и перка на радиатора

Мнениеот elnino » Съб Ное 18, 2017 10:40 am

Колата е текла като лейка от водна помпа, темрмостат и пластмасовто тяло при водната помпа.
Съответно всичко е сменено, към момента след излизането от сервиза, антифриза си държи ниво в казанчето и не прави локви, петна както преди под колата.

Главата на колата е правена преди 2-3-4 години, като от тогава не са минати повече от 25-30к км.
Когато колата се опита да прегрее, не е стигала до червеното, и през цялото друго време съм гледал никога да не подминава чертичката на 95-те градуса, чертата след 90-те.

Но дори да е крива главата и от нея да се опитва да прегрява, не би следвало ли като вдигне по-висока от 90 градуса темп, да пуска перките, поне преди охладителната система работеше по тази логика. Какво още мога да проверя около управлението на тази перка?

elnino
 
Мнения: 5
Регистриран на: Вто Ное 07, 2017 12:56 pm
Град: sofia
Кара: peugeot 206 1.4 benzin 75hp
Пол: muj

Re: Проблем с охлаждане и перка на радиатора

Мнениеот makedoneca1968 » Съб Ное 18, 2017 9:39 pm

Колега не искам да съм лош пророк ама отиваш към смяна на гарнитура на глава. Това което прочетох в поста ти се дължи наи често на изгнила гарнитура на главата и от там ти идват всичките проблеми. Ще трябва да се свали главата и да се шлайфа,да се сменят масло обирачите(гумичките) и да се паснат клапаните , тогава да се затвори двигателя , да се зацепи правилно и чак тогава да се запали. С поздрав Македонеца1968. :beer: :beer: :beer:
Човешкия мозък има една хубава функция да мисли и расъждава, но не всеки я притежава.
Мисленето е сложен процес и не се отдaвa нa всеки.
Няма лоши коли, има калпави шофьори и мързеливи монтьори.

makedoneca1968
 
Мнения: 306
Регистриран на: Нед Фев 17, 2013 4:14 pm
Местоположение: Ботевград
Град: Ботевград ул.България 10,ап.37,ет.3
Кара: Renault Espas2, Citroën Saxo 1.1 бензин, Peugeot 306 1.6Бензин 90 кончета,Скутер Honda 50 и Велосипед Tigra7 speed
Пол: Мъж

Re: Проблем с охлаждане и перка на радиатора

Мнениеот So » Съб Ное 18, 2017 10:52 pm

Когато дръпнеш кафявата букса вентилаторът трябва да тръгне на ниска степен и след три секунди да мине на висока. Това случва ли се по този начин?
Аватар

So

 
Мнения: 22337
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Проблем с охлаждане и перка на радиатора

Мнениеот elnino » Съб Ное 18, 2017 11:07 pm

Да така тръгва вентилатора, за кратко на по-ниска и после се развърта яко.

elnino
 
Мнения: 5
Регистриран на: Вто Ное 07, 2017 12:56 pm
Град: sofia
Кара: peugeot 206 1.4 benzin 75hp
Пол: muj


Re: Проблем с охлаждане и перка на радиатора

Мнениеот elnino » Съб Ное 18, 2017 11:27 pm

Не съм ги гледал тях, утре ще ги инспектирам и ще пиша.

elnino
 
Мнения: 5
Регистриран на: Вто Ное 07, 2017 12:56 pm
Град: sofia
Кара: peugeot 206 1.4 benzin 75hp
Пол: muj

Re: Проблем с охлаждане и перка на радиатора

Мнениеот elnino » Сря Ное 22, 2017 10:12 am

Маркучите не са надути повече от нормалното, направих 2 проверки в моменти в които стрелката беше между 90 и горната(95) градуса. Перката на радиатора НЕ се беше включила и в двата случая на проверки. Като цяло изобщо не съм я чувал тази перка да тръгва сама, без да съм я пуснал принудително.

Давайте съвети къде да търся проблема, мойте идей тотално се изчерпват, единственото което ми идва като идея е да и направя още едно обезвъздушаване, с надеждата това да се случва от някоя въздушна възглавница която е останала някъде по системата, но пък колата си има парно да те отвее и работи без никакви аномалии.

elnino
 
Мнения: 5
Регистриран на: Вто Ное 07, 2017 12:56 pm
Град: sofia
Кара: peugeot 206 1.4 benzin 75hp
Пол: muj

Re: Проблем с охлаждане и перка на радиатора

Мнениеот liuben lazarov » Сря Ное 22, 2017 3:15 pm

Защо не смениш кафявия датчик?

Изпратено от моят Redmi Note 4x с помощта на Tapatalk
Аватар

liuben lazarov
 
Мнения: 48
Регистриран на: Чет Мар 26, 2015 7:10 pm
Град: София
Кара: Пежо 406 DW10TD DAM:8249 и 406 XU10J2TE
Пол: мъж
    Гараж


Re: Проблем с охлаждане и перка на радиатора

Мнениеот Naturalblue » Нед Дек 03, 2017 6:44 pm

Здравейте,
скоро ремонтираха главата на 307ца 1,6 бензин. След всичко сменено продължаваше да загрява, майстора каза че оставала само главата.
В последствие каза, че от температурата се била изкривила. Това, което ми направи впечатление, че е сложен някакъв сив силикон, който преди ремонта го нямаше и се обадих да попитам. Първоначално човекът, не се се сещаше какво го питам и му пратих снимките, които прилагам по-долу. Като ги видя, каза че така трябвало и това бил температурно устойчив силикон, които да уплътни. Иначе, колата след процедурата работи нормално, в задръстване след повече време минава 90, стига следващо деление и охлажда и това се повтаря като цикъл, докато не се раздвижа с по-висока скорост, но сега температурите са ниски и не знам какво ме очаква на пролет.

Този силикон, честно казано ме притеснява и буди съмнения в мен, въпреки уверенията на майстора.
ПС. Отделно колата губи с бавни темпове антифриз, но имам проблем с трипътниците на газовата и трябва да посетя газаджията преди да го свързвам с този ремонт...

Ето снимките: Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Peugeot 307 SW 1.6, 16v 2003 бензин/газ, автомат

Naturalblue
 
Мнения: 13
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2016 1:11 am
Град: София
Кара: Peugeot 307 SW 1.6
Пол: мъж

Re: Проблем с охлаждане и перка на радиатора

Мнениеот makedoneca1968 » Нед Дек 03, 2017 8:02 pm

Колега не се притеснявай за силикона,той служи като гарнитура.По принцип там винаги се слага силикон или силиконов херметик още при първоначално вграждане, но просто колегата малко се е по улял и е сложил повече но нему пречи. С поздрав Македонеца1968. :beer: :beer: :beer:
Човешкия мозък има една хубава функция да мисли и расъждава, но не всеки я притежава.
Мисленето е сложен процес и не се отдaвa нa всеки.
Няма лоши коли, има калпави шофьори и мързеливи монтьори.

makedoneca1968
 
Мнения: 306
Регистриран на: Нед Фев 17, 2013 4:14 pm
Местоположение: Ботевград
Град: Ботевград ул.България 10,ап.37,ет.3
Кара: Renault Espas2, Citroën Saxo 1.1 бензин, Peugeot 306 1.6Бензин 90 кончета,Скутер Honda 50 и Велосипед Tigra7 speed
Пол: Мъж


Назад към 206

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта