PEUGEOT 205 - история, техническа характеристика


Назад към 205



PEUGEOT 205 - история, техническа характеристика

Мнениеот GLeZoRanA » Нед Фев 03, 2013 1:52 pm

Пежо 205, е малък френски автомобил произвеждан между 1983 и 1998 година от автомобилния конструктор Пежо.

Първите 205-ци са използвали "Douvrin" двигателя, от предишния малък модел - Пежо 104, тези двигатели по-късно биват изцяло заменени от новите XU i TU серии, създадени от PSA. Двигателите варират от 954 до 1905 кубика. Има както бензинови карбураторни и инжекционни двигатели, така и дизелови и турбодизелови двигатели. 205-цата веднага се превръща в пазарен хит. Елементи от дизайна на 205, впоследсвтие биват заимствани във следващите модели на Пежо. В историята на 205 има един сериозен фейс-лифт - промяна на вратите, сменени са оранжевите мигачи с бели, както и нови двуцветни стопове през 1990 година. Производството на 205 намалява, след излизането на неговите наследници - Пежо 106 и Пежо 306. Последните бройки слизат от конвейра през 1998. Общо са продадени 5 278 000 205-ци

Редно е да се каже, че дизайнът на 205 донякъде е заимстван от този на Рено 14.

205 има няколко агресивни модификации. 205 GTI отдавна e легенда в автомобилостроенето. Сравнена с модерните коли, 205 GTI е трудна за каране, но веднъж овладяна доставя голямо удоволствие при шофиране. GTI идва с 1,6 и 1.9 двигатели.

205 1,6 GTI в началото е оборудван с XU5J, двигател, даващ 105 к.с. (72 kW). През 1987 година малката GTI-ka е оборудвана с по-големи клапани от 1,9 мотора, с което мощноста и нараства до 115 к.с. (85kW). Към номерацията на двигателя е добавена буквата А и той става - XU5JA. 205 1,9 GTi започва с XU9JA, даващ 130 к.с. (96 kW). При по-късните модели, тази мощност спада до 121 к.с. (89kW) заради добавения катализатор. 1,6 и 1,9 двигателите са почти еднакви, с изключение на различните "strokes" и някои компоненти на инжекциона. Външно 205 1,6 и 1,9 GTI се различават по полу-кожените седалки монтирани на 1,9, за разлика от 1,6 която идва с платнена тапицерия. Друга разлика е че 1,9 е оборудвана с 4-ри дискови спирачки докато при 1,6 те са само две. Последната разлика с която модификациите слизат от конвейра е в джантите, 1,6 идва с 14" джанти, докато при 1,9 те са 15".


Източник :
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
I`m shy at first , but once I`m comfortable with you , get ready for some crazy shit...
Аватар

GLeZoRanA
Диване777
 
Мнения: 566
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:44 pm
Местоположение: София
Град: София
Кара: BMW 318i
Пол: Жена

Назад към 205

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron