Грешка -турбо и др. Светна лампа и надпис

Назад към Дизелови двигатели



Грешка -турбо и др. Светна лампа и надпис

Мнениеот realprofesora » Чет Юни 06, 2013 4:34 pm

Хело колеги днес след 100км каране ми светна надпис Antipolution fault и светна чек енджина.Колата не загуби мощност и така си я карах още 108кМ(показа че е карана след поява на грешката). Като се прибрах от Пловдив в СтЗагора и я проверих с Лексията за грешки и ми показа следните 3 грешки. Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Последната не й обръщайте внимание -извадих една букса и затова се появи.
Ако на някой са му се появявали подобни грешки ,моля да сподели от какво са.
при нужда ми звънете на тел 0877046889 или скайп dinkosi

realprofesora
 
Мнения: 206
Регистриран на: Сря Май 15, 2013 10:22 pm
Местоположение: StZagora
Град: Зарата
Кара: 307 1.6HDI 110HP 2004
207 1.4 HDI 68HP 2006
Пол: man
Skype: dinkosi
My status

Re: Грешка -турбо и др. Светна лампа и надпис

Мнениеот So » Чет Юни 06, 2013 8:22 pm

Да не си я мокрил нещо? Много странен комплекс от грешки.
Аватар

So

 
Мнения: 23055
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Грешка -турбо и др. Светна лампа и надпис

Мнениеот ralcho85 » Чет Юни 06, 2013 8:23 pm

Значи колега ако не съм в грешка,първата е за датчика за налягането във всмукателния колектор,втората за изгоряла подгревна свещ,а номер 3 за фапа,че е за почистване.Еолис доливал ли си и до сега,по принцип би трябвало да го изпише ако му е ниско нивото.
Между другото е добре всяка година да се сваля фапа и да се почиства в сервиз,защото Еолисът не е змислен за нашата нафта :pssst:

ralcho85
 
Мнения: 47
Регистриран на: Пет Мар 22, 2013 9:08 am
Град: Айтос,Бургас
Кара: 306
Пол: мъж
Skype: ким туй
My status

Re: Грешка -турбо и др. Светна лампа и надпис

Мнениеот realprofesora » Чет Юни 06, 2013 9:55 pm

Колега, ФАПа ми го няма още от както съм я купил. Кажи нещо за другите 2 грешки.
при нужда ми звънете на тел 0877046889 или скайп dinkosi

realprofesora
 
Мнения: 206
Регистриран на: Сря Май 15, 2013 10:22 pm
Местоположение: StZagora
Град: Зарата
Кара: 307 1.6HDI 110HP 2004
207 1.4 HDI 68HP 2006
Пол: man
Skype: dinkosi
My status

Re: Грешка -турбо и др. Светна лампа и надпис

Мнениеот kiko 2008 » Съб Юни 08, 2013 8:21 am

Грешката за турбото е предизвикана от клапана който го управлява над дясната полуос най често подава повече вакуум отколкото трябва ,трябва да се провери и за работата и състоянието на самото турбо дали не му задържа управлението.
За свещите има поне две свещи за смяна.
За фапа тази грешка е че е фап е за смяна ти казваш че го няма но компа си го търси трябва да се занули с диагнозата.
- Ако не можете да обясните нещо на едно дете на 6 години, то това значи, че вие въобще нямате понятие какво означава това нещо
- Опит е името, с което много хора наричат грешките си - Оскар Уайлд (1854 - 1900 г.)
Аватар

kiko 2008
 
Мнения: 40
Регистриран на: Нед Фев 03, 2013 3:49 pm
Местоположение: Пловдив
Град: Пловдив
Кара: Пежо 307 2.0HDI 110ps. 2003.
Пол: мъж

Re: Грешка -турбо и др. Светна лампа и надпис

Мнениеот realprofesora » Нед Юни 09, 2013 12:53 am

kiko 2008 написа:Грешката за турбото е предизвикана от клапана който го управлява над дясната полуос най често подава повече вакуум отколкото трябва ,трябва да се провери и за работата и състоянието на самото турбо дали не му задържа управлението.
За свещите има поне две свещи за смяна.
За фапа тази грешка е че е фап е за смяна ти казваш че го няма но компа си го търси трябва да се занули с диагнозата.

1.6 и 2.0 малко им се различават моторите не само по кубици. При мен турбото е отпред и клапана се пада вляво от него, отдолу и го виждам как действа. При двойката турбото е някъде зад мотора. Но както и да е, ще чакам колата да излезе на дълъг път тия дни и да видим какво ще покаже. Колкото до свещите наистина трябва да ги проверя.
при нужда ми звънете на тел 0877046889 или скайп dinkosi

realprofesora
 
Мнения: 206
Регистриран на: Сря Май 15, 2013 10:22 pm
Местоположение: StZagora
Град: Зарата
Кара: 307 1.6HDI 110HP 2004
207 1.4 HDI 68HP 2006
Пол: man
Skype: dinkosi
My status

Re: Грешка -турбо и др. Светна лампа и надпис

Мнениеот kiko 2008 » Нед Юни 09, 2013 8:04 am

Този който виждаш отпред е изпълнителният елемент а управлението е отзад в зависимост от управлението клапана отпред мести геометрията на турбината а това управление се контролира от датчика за налягане след интеркуулера,и когато колата работи на празен ход компютъра командва клапана който пуска вакуума до турбото на 65% от макс вакуум който създава вакуумпомпата който е около -0,8 / -0,9 bar.При постепенно увеличаване на оборотите този процент намалява а при рязко ускорение за кратко се вдига до 75% след което започва пак да пада може да падне и до 45% и обикновенно при движение този клапан като е изкомандван на някаква стойност да кажем 55% а той пуска 65% и така за около 1-3 мин. датчика за налягане пищи за грешка високо налягане на турбото.
- Ако не можете да обясните нещо на едно дете на 6 години, то това значи, че вие въобще нямате понятие какво означава това нещо
- Опит е името, с което много хора наричат грешките си - Оскар Уайлд (1854 - 1900 г.)
Аватар

kiko 2008
 
Мнения: 40
Регистриран на: Нед Фев 03, 2013 3:49 pm
Местоположение: Пловдив
Град: Пловдив
Кара: Пежо 307 2.0HDI 110ps. 2003.
Пол: мъж

Re: Грешка -турбо и др. Светна лампа и надпис

Мнениеот patrik5 » Нед Апр 24, 2016 11:23 pm

Какво е решението при това положение?

patrik5
 
Мнения: 66
Регистриран на: Вто Мар 15, 2016 10:20 am
Град: София
Кара: Пежо 407 2.0 HDI, Еx Фиат Стило 1,9 jtd 2003
Пол: Мъж

Re: Грешка -турбо и др. Светна лампа и надпис

Мнениеот So » Пон Апр 25, 2016 8:10 am

Смяна на турбината в комплект с датчика, а така също и вакуумклапана, за да е сигурно, че няма да вкара влага в новия датчик. 900 лева за фабрично рециклирана турбина с датчик, 90 лева за клапан, 250 лева за труд.
Говоря за 2.0 136, тъй като проблема е често срещан при този мотор при пробег над 200к. При 1,6 110 е изключение.
Аватар

So

 
Мнения: 23055
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Грешка -турбо и др. Светна лампа и надпис

Мнениеот patrik5 » Пон Апр 25, 2016 1:01 pm

Така не разбрах само проблема в датчика ли е или в турбото? Мойта логика ако един датчик е проблем, какво пречи да се кара с датчик, който от време на време подава грешна информация при положение че турбото може да е читаво(колко е читаво на 200 хиляди друг въпрос :))? Какви ще бъдат последствията да се кара така?

patrik5
 
Мнения: 66
Регистриран на: Вто Мар 15, 2016 10:20 am
Град: София
Кара: Пежо 407 2.0 HDI, Еx Фиат Стило 1,9 jtd 2003
Пол: Мъж

Re: Грешка -турбо и др. Светна лампа и надпис

Мнениеот So » Пон Апр 25, 2016 2:13 pm

Аномалията е в датчика, който казва на ЕКУ-то какво е моментното положение на лопатките на променливата геометрия на турбото. За производителя сензора е част от турбината, така че няма как да се раздели проблема. Както ти казах и на живо - предлагат се алтернативни сензори, които струват 230 лева, но поради факта, че твърде често дефектират ние спряхме да ги слагаме, предвид че труда по операцията е около 250 лева. От друга страна смяната само на датчика задължително налага настройка на положението на актуатора на геометрията по специфичен начин и с помоща на калибровани подложни пластини, което прави операцията невъзможна за почти всеки гаражен майстор.
По отношение на питането за последствията - когато датчика подава грешна информация ЕКУ-то не успява да вкара параметрите на въздуха / налягане във всмукателния колектор и разход на въздух / в нужните граници, съответно записва грешка и последващо вкарва двигателя в авариен режим.
Аватар

So

 
Мнения: 23055
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Грешка -турбо и др. Светна лампа и надпис

Мнениеот patrik5 » Вто Сеп 27, 2016 8:24 pm

So написа:Смяна на турбината в комплект с датчика, а така също и вакуумклапана, за да е сигурно, че няма да вкара влага в новия датчик. 900 лева за фабрично рециклирана турбина с датчик, 90 лева за клапан, 250 лева за труд.
Говоря за 2.0 136, тъй като проблема е често срещан при този мотор при пробег над 200к. При 1,6 110 е изключение.

Кaк дa нaмеря турбо зa 900лв. В пежо зa рециклирaнa ми искaт 1250лв. Тези цени които цитирaш с някaкви отстъпки ли сa?

patrik5
 
Мнения: 66
Регистриран на: Вто Мар 15, 2016 10:20 am
Град: София
Кара: Пежо 407 2.0 HDI, Еx Фиат Стило 1,9 jtd 2003
Пол: Мъж

Re: Грешка -турбо и др. Светна лампа и надпис

Мнениеот So » Сря Сеп 28, 2016 8:33 am

Еми ти явно вчера си се обадил и си питал с твоя номер на рама, защото колежката ми каза, че по този номера на рама, който и давам сутринта е проверявала за турбо и комплект маховик и съединител. Нищо вече не мога да направя за теб. Няма как сега да ти дам друга цена, сори. Просто трябваше да изчакаш малко.
Аватар

So

 
Мнения: 23055
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Грешка -турбо и др. Светна лампа и надпис

Мнениеот patrik5 » Сря Сеп 28, 2016 9:24 am

Ок просто мислех че, товa сa си текущите цени в пежо и aз не могa дa обясня кaквво исaм.

patrik5
 
Мнения: 66
Регистриран на: Вто Мар 15, 2016 10:20 am
Град: София
Кара: Пежо 407 2.0 HDI, Еx Фиат Стило 1,9 jtd 2003
Пол: Мъж

Re: Грешка -турбо и др. Светна лампа и надпис

Мнениеот pitar1 » Пон Фев 24, 2020 9:16 pm

Здравейте,
И аз да попитам ,относно сензора на актуатора за турбината на 307 2.0 -136кс.
Ако се смени само сензор , ане комплект с актуатора, задължително ли е да сменя и вакумк клапана.

pitar1
 
Мнения: 2
Регистриран на: Чет Дек 26, 2019 7:55 pm
Град: пловдив
Кара: Пежо-307 комби /2005г/Дизел/2000куб/136кс
Пол: Мъж


Назад към Дизелови двигатели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта