Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Назад към Дизелови двигатели



Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот ILIYAN ZHIVKOV » Вто Сеп 12, 2017 3:17 pm

Здравейте колеги! Имам питане?
Нормално ли е по време на регенерация на фап филтъра да ми светва и индикацията за запушен филтър. И след приключването на процеса да изгасва .
Благодаря

ILIYAN ZHIVKOV
 
Мнения: 104
Регистриран на: Нед Окт 30, 2016 1:14 am
Град: Ipswich
Кара: 407 HDI
Пол: Men
    Гараж


Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот ILIYAN ZHIVKOV » Сря Сеп 13, 2017 8:26 am

Точно така колега. Това нормално ли е?
Благодаря

ILIYAN ZHIVKOV
 
Мнения: 104
Регистриран на: Нед Окт 30, 2016 1:14 am
Град: Ipswich
Кара: 407 HDI
Пол: Men
    Гараж


Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот ogromnii » Сря Мар 14, 2018 7:29 am

Здравейте. От есента в гаража се появи 206 комби 1.6хди, ужким на баща ми ама май го карам по-често от него. В смисъл че повече седи от колкото се кара.
Колата е лъскаво германче, на почти 180К, дойде с нов ФАП, резервоар с добавка пълен на 3/4. При покупката мрънкаше "Unblock diesel filter".
Първата работа беше обслужване, ангренаж, бла-бла, свалих филтъра, че и без това не беше монтиран добре, беше визуално доста чист, но го измих добре въпреки това, почистих старателно смукателния колектор и каналите към клапаните от егр-налепи, самия егр, смених стойките на въздушния филтър, постарах се всичко да е както трябва. Дотук добре, имаше перманентна грешка за достигнат максимален брой незавършени регенерации която не се трие, казах и че е със сменен фап и сипана добавка, грешката се изтри и всичко "заспа". Диференциално - 2-3мбар на празен ход.
Оттогава само е карана, точно 1 резервоар гориво (около 800км) почти само градско. Миналата седмица ми направи впечатление придърпване при съвсем малко газ и около 2000 об/мин, на следващото излизане взех диагностиката (LAUNCH) имаше 6 грешки - педал на съединител, нещо за вентилаторите, другите не ги помня (но имам лог ако е важно) и отново тази за достигнат максимален брой недовършени регенерации. Другите се изтриха, реших че нещо се е намокрило, понеже баща ми я кара покрай активното снеготопене и беше плувал из локви, и че ще им обърна внимание ако се повторят. Индикация по таблото - никаква. Притесни ме 51% запушване на ФАП. След 15км по околовръстното със 110 на 4-та придърпването изчезна, но реших да направя една принудителна регенерация в движение. Снощи я изкарах на магистралата, но не пожела да влезе в регенерация, реших че е заради неизтриваемата грешка, повторих процедурата с указване че има нов фап, грешката се изтри но пак не влезе в регенерация. Диференциалното достига 110мбар при 130 на 4-та, при други режими е по-ниско, процента запушване естествено е нисък, след интервенциите, но бързо се покачва, предполагам че за още 2-3 карания компютъра ще се осъзнае.

Въпроса ми към знаещите е какво не правя правилно, или какъв друг проблем пропускам? Колко е притеснителното запушване на фап? колко бързо е нормално да се запушва градско? ако трябва да се "издухва" извънградско колко често? евентуален проблем с дюзи? визуално колата не пуши, от ауспуха при загрял двигател не мирише на нищо, сякаш си работи чудесно....

ogromnii
 
Мнения: 2
Регистриран на: Сря Мар 14, 2018 6:44 am
Град: София
Кара: 206SW 2005 1.6HDI 109к.с.
Пол: мъж
Телефон/и: 0896251744


Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот ogromnii » Сря Мар 14, 2018 10:55 am

Количеството добавка във фап-а би трябвало да е под 1/4 резервоарче, колкото липсва. Когато я взех фап-а беше нов, седеше му етикета. Вярвам са напълнили резервоарчето при смяната. Грешките ще пусна по-късно.

ogromnii
 
Мнения: 2
Регистриран на: Сря Мар 14, 2018 6:44 am
Град: София
Кара: 206SW 2005 1.6HDI 109к.с.
Пол: мъж
Телефон/и: 0896251744

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот So » Сря Мар 14, 2018 2:26 pm

Измереното количество натрупана добавка като параметър при диагностиката ме интересува, не физическото наличие в резервоарчето.
Аватар

So

 
Мнения: 22779
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Предишна

Назад към Дизелови двигатели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта