Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Назад към Дизелови двигатели



Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот NAVIGATOR_ » Пет Окт 14, 2016 9:55 pm

След проверката по VIN номера се уточни, че при колегата няма няма възможност за доливане на адитив.
Резервоара представлява, найлонова торбичка затворена в пластмасова кутия. Когато свърши адитива в торбичката, се сменя цялата торбичка с нова пълна. Цената на новата торбичка е 335,41лв. след смяната ѝ се конфигурира компютъра, за да може да започне да смята отново и да "свирне" когато отново свърши
За мен първото което трябва да се направи е качествена диагностика на цялата система и проверка на реалното количество на адитива.
Поздрави.
Аватар

NAVIGATOR_
 
Мнения: 159
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 10:34 pm
Местоположение: Варна
Град: Варна
Кара: 307SW 2.0HDi 110h.p. NAVTEQ on board, вози се в Corsa C 1,0i '02 и ще продава 306 1.6i '94
Пол: Мъж
Skype: rossendjendov
My status
    Гараж

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот morty » Пон Окт 17, 2016 3:46 pm

Записах си час в сервиза на Пежо, София... дано не олекна с много пари :)

Благодаря за своевременните и адекватни отговори!
Welcome to the DiscWorld

morty
 
Мнения: 2
Регистриран на: Чет Окт 13, 2016 4:31 pm
Местоположение: Света на Диска
Град: София
Кара: 308 SW, 1.6HDi, 2009 г.
Пол: Мъж

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот ganst » Пон Дек 12, 2016 12:38 am

Здравейте колеги,
на скоро си купих поредното пежо и както при останалите ми 3 пежа пак започвам с проблемите. Нормално.
Да ама това този път е дизел, 407 2.0HDI 136кс. комби от ноември 2007г.
сд-то не работи навигацията не работи ама това не е голяма болка.
Та предполагам е проблем ето това нещо което свети на таблото малко преди да я запаля.
 Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки.
Аз си мисля че е катализатор или този филтър за който става на въпрос в тази тема.
Прочетох доста, не всчико, има варианти за ремонт ако се налага от това което прочетох. Има и магарии.
Сега аз обаче питам ако наистина е проблема във катализатора или филтъра някой от вас сменял ли го е?
Колко горе-долу струва ремонта.
Аз съм в Англия за празниците се прибирам и евентоално ще мъча да го оправя този проблем. И няма да стане с разпробиване дупчене замяна с тръби и всекви такива по простата причина че като отида на преглед и като замерят нивото на изгорелите газове и ще си купя още една кола под формата на такси.
Ако някой знае тази снимка дали е за това което си мисля нека пише ще съм му благодарен.
А може би е за нещо друго не знам.

ganst
 
Мнения: 3
Регистриран на: Нед Дек 11, 2016 8:51 pm
Град: London/Sofiq
Кара: Peugeot 407 2.0 HDI 136 SW aut. 2007г.
Peugeot 306 1.4i 75кс SW 1999г.
Пол: мъж
Skype: Big_Bad_Wolf3
My status
Телефон/и: 0044/ 07718942275

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот So » Вто Дек 13, 2016 9:28 am

Здравей. Индикатора показва, че имаш проблеми с ФАП филтъра. Не знам как стои въпроса с техническите прегледи в Англия и дали при тях се мери размера на саждите, излизащи от генерацията. Щом държиш всичко да е наед ще трябва да отстраниш проблема и да възстановиш коректното действие на системата.
Аватар

So

 
Мнения: 22349
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот ganst » Вто Дек 13, 2016 1:37 pm

До тук добре. А някаква идея колко горе долу струва този филтър в България. И дали ще ме закара с този проблем до България.

ganst
 
Мнения: 3
Регистриран на: Нед Дек 11, 2016 8:51 pm
Град: London/Sofiq
Кара: Peugeot 407 2.0 HDI 136 SW aut. 2007г.
Peugeot 306 1.4i 75кс SW 1999г.
Пол: мъж
Skype: Big_Bad_Wolf3
My status
Телефон/и: 0044/ 07718942275

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот So » Вто Дек 13, 2016 2:05 pm

Точна цена - при проверка с номер на рама. Ориентировъчна - около 1300 лева.
Дали ще те докара до тук няма кой да ти каже така отдалеч. :)
Аватар

So

 
Мнения: 22349
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот ganst » Вто Дек 13, 2016 2:39 pm

А това софтуерно премахване колко ще ми струва и ще работили нормално колата.

ganst
 
Мнения: 3
Регистриран на: Нед Дек 11, 2016 8:51 pm
Град: London/Sofiq
Кара: Peugeot 407 2.0 HDI 136 SW aut. 2007г.
Peugeot 306 1.4i 75кс SW 1999г.
Пол: мъж
Skype: Big_Bad_Wolf3
My status
Телефон/и: 0044/ 07718942275


Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот cocinko » Съб Яну 28, 2017 4:24 pm

Здравейте,на мене чат пат ми всети лампата за фап филтъра но сега е гледах на канал и видях че от двигателя до края на гърнето ми е цяла тръба.Възможно ли е да ми е махнат и да дава пак грешка и каде се намира той на пежо 407 2009 файслифт 407 SEDAN 1.6 HDi 110 FAP (DV6TED4) 5MT

cocinko
 
Мнения: 77
Регистриран на: Вто Ное 22, 2016 9:12 pm
Град: Панагюрище
Кара: Peugeot 407 1.6hdi
Пол: Мъж

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот NAVIGATOR_ » Съб Яну 28, 2017 4:38 pm

При теб филтъра е отпред при двигателя. След турбо-компресора на долу между двигателя и радиаторите.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Аватар

NAVIGATOR_
 
Мнения: 159
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 10:34 pm
Местоположение: Варна
Град: Варна
Кара: 307SW 2.0HDi 110h.p. NAVTEQ on board, вози се в Corsa C 1,0i '02 и ще продава 306 1.6i '94
Пол: Мъж
Skype: rossendjendov
My status
    Гараж

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот cocinko » Съб Яну 28, 2017 4:44 pm

Мерси за бързия отговор

cocinko
 
Мнения: 77
Регистриран на: Вто Ное 22, 2016 9:12 pm
Град: Панагюрище
Кара: Peugeot 407 1.6hdi
Пол: Мъж

PEUGEOT 307 SW FAP/DPF

Мнениеот MDashov666 » Вто Фев 28, 2017 5:16 pm

Здравейте на всички, незнам дали темата е за тук, но току що се регистрирах и имам нужда от малко "Разяснения" относно фап дпф на пежо. Така колата е 307-ца 2005 г ХДИ-то 136 к.с, има фап/дпф система на която е доливано един единствен път около един литър течност, в момента казанчето е празно няма никой, един път колата изписа че нивото е ниско, грешки няма не влиза в авариен режим, реално въпроса ми е има ли смисъл от премахването механично и софтуерно на тази простотия или по скоро да долея литър два от този еолис и според вас голям проблем ли е че съм изминал някво количество километри на бая ниско ниво, въпреки, че колата вързана на диагностика не показва никакви грешки, единствено е по мудна от нормалното и харчи малко повече, благодаря предварително за вниманието, поздрави.

MDashov666
 
Мнения: 2
Регистриран на: Вто Фев 28, 2017 4:10 pm
Град: montana
Кара: peugeot 307sw 136 k.s(340NM) 2005 (6+1)HDI 2.0
Пол: Muj
Skype: freestyler1256
My status
Телефон/и: 0898708803

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот So » Сря Мар 01, 2017 9:40 am

Здравей. Както е казвано и друг път отговора на дилемата доливане/премахване изисква информация за състоянието на ФАП-а. Ако филтъра има все още ресурс не е наложително да го махаш, но това става ясно при компютърна диагностика.
Това, че ти е излязло съобщение за ниско ниво на добавката е предупреждение. При теб системата алармира при под 400 милилитра / по спомен /, така че най-вероятно всичко при ФАП-а ти е добре на този етап.
Ако евентуално решиш да доливаш, погледни и тук:
Само регистрираните потребители имат право да разглеждат линкове и снимки. ... 5Rpeo.html
Аватар

So

 
Мнения: 22349
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот MDashov666 » Сря Мар 01, 2017 10:14 am

Добър ден колега, благодаря за бързия отговор, да предполагам че фапа-а няма да прави проблем след като му долея поне литър на диагностиката не излизат грешки освен грешка р1351 но тя е за прецакано реле, надявам се да се размина тънко, но докато не долея мисля колата да почива, поздрави:)

MDashov666
 
Мнения: 2
Регистриран на: Вто Фев 28, 2017 4:10 pm
Град: montana
Кара: peugeot 307sw 136 k.s(340NM) 2005 (6+1)HDI 2.0
Пол: Muj
Skype: freestyler1256
My status
Телефон/и: 0898708803

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот tolkin88 » Пет Мар 31, 2017 11:21 pm

Здравейте, пичове! Преди 2 седмици си взех Пежо 407 2.0 HDI 136к.с. Преди няколко дена, както си карах, спрях на червено на един светофар и оборотите взеха да ми играят, а като тръгна колата предърпва и не върви нормално. Забелязах и, че взе да пуши черен дим от ауспуха. Общо взето и стана нещо на колата. Малко след това стигнах там за където бях тръгнал, паркирах и я оставих. След това, като я запалих и потеглих си беше добре. Да, но след един ден, вчера, пак същото. Предърва, оборотите играят и пуши черно. На борда не вади никакви грешки. Също така преди да я купя (преди две седмици), я карах в СФА Бургас на преглед и на диагностиката ми извади само 2 грешки, стоп машинка и подгревни свещи. Казаха ми също, че казанчето с течност на ФАПа е наполовина пълно. Общо взето нищо притесненително, стоп машинката ше я сменя (от СФА ми казаха 50лв), а свещите ще ги сменя чак преди другата зима. Та по въпроса... Не ми дава грешки, а колата прави проблем. Какво да правя? Чета, че момчета от форума съветват да се кара известно време извънградско на високи обороти. Помага ли? И за колко време? Кво, през седмица-две ше трябва да ходя някъде да я режа ли? Въобще от кво може да идва този проблем? Честно казано, ако е от тоя ФАП, предпочитам да го махна на цяло. Живея във Варна. Може ли някой да ми каже читав сервиз или човек, дето ще ми го махне като хората? Или някакви други съвети какво да правя? Надявах се да мине поне малко време преди да ми изкочи проблем с колата, но уви само 2 седмици и ето... Проблем! Много хора убеждаваха да не си взимам Пежо, но... Както и да е, искам съвет, какво да правя?

tolkin88
 
Мнения: 2
Регистриран на: Пет Мар 31, 2017 10:52 pm
Град: Варна
Кара: Peugeot 407 2.0 HDI
Пол: Мъж

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот So » Нед Апр 02, 2017 11:34 am

Здрасти. Изобщо не е сигурно, че проблема ти е във ФАП-а, даже обратното - по-скоро не е поне на този етап. Трябва ти читав диагностик, който си има понятие от живи данни при този мотор.
Черния пушек е признак на недостатъчно входящ въздух. Защо не достига въздуха може да се каже само след диагностика.
Дали ще си купиш употребявани Пежо или нещо друго не е от толкова голямо значение. Всички се чупят. От значение е колко пари ще оставиш в сервиза когато се счупи.
Аватар

So

 
Мнения: 22349
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот tolkin88 » Пон Апр 03, 2017 7:18 pm

Събота и неделя мислих да я вадя извън града да я изпъна малко извънградско, нали така се правило... Но имах работа и дори не съм я карал. Днеска сутринта като я карах към работа нямаше проблем. Нито пушак, нито играеха оборотите, нито нищо. На връщане от работа обаче, 8 часа по-късно, колата пак се побърка. Губи мощност, оборотите играят и на моменти отзад излизаха черни кълбета дим. Не мога да разбера кво и става, един път палиш върви, другия път палиш и не върви. От къде може да идва тоя проблем с недостига на въздух в двигателя? Какви са вариантите, ако въобще е от това? А възможно ли е да е от некачествена нафта? Мисля, че може да има нещо общо, защото тука във Варна я заредих до горе с шанаджийска нафта за 1.50лв литъра и малко след това май почна да прави тия проблеми. Макар че, един авер зарежда служебния си бус само с тая нафта и няма проблеми, а и не само той. Буса му между другото е Пежо нов модел, не знам коя година точно. Та възможно ли да е нещо от нафтата? Баси, преди да я купя, обикалях цял ден с нея Бургас и колата нямаше грешка. След една-две седмици все едно не е същата кола, а съм минал по-малко от 200км.

tolkin88
 
Мнения: 2
Регистриран на: Пет Мар 31, 2017 10:52 pm
Град: Варна
Кара: Peugeot 407 2.0 HDI
Пол: Мъж

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот kerchona » Пет Апр 14, 2017 7:56 am

Здравейте колеги,
колата е 308SW eHDi 2011 и при вчерашното ми пътуване, когато напълних резервоара с гориво по пътя и когато тръгнах от бензиностанцията след 50м получих следните съобщения:
"particle filter additive level too low"
"engine fault repair needed"
на дисплея остана да свети "!"
Загасих и запалих отново и грешките си останаха. Тъй като бях по-близо до мястото за където бях тръгнал и в предвид на предстоящите празници, реших да карам до там вместо да се връщам до София. Ясно е какво трябва да се направи - диагностика и след това ще се вземе решение, как да се процедира. Въпросът ми сега е, дали мога да се върна до София (350км) в това състояние или трябва да търся някакво друго решение и колко мога да карам с тези грешки, ако изобщо може да се кара?
Поздрави!

kerchona
 
Мнения: 6
Регистриран на: Пет Сеп 02, 2016 10:34 pm
Град: София
Кара: Пежо 306, дизел, 1997 г.
Пежо 308, eHDi, 2011 г.
Пол: мъж

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот So » Пет Апр 14, 2017 12:27 pm

Можеш, да.
По отношение на проблема - или доливаш Еолис, или махаш ФАП-а. И в двата случая мога да съм ти полезен. Ако решиш нещо - пиши.
Аватар

So

 
Мнения: 22349
Регистриран на: Пет Фев 01, 2013 9:35 pm
Град: Стара Загора / Бургас
Кара: : : : : :
607 restile executive 2.2 Hdi 4HX
406 D8 Estate 2.0i 16V RFV
306 XS N5 1.8i 16v LFY
306SL N3 1.9D D9B
106 S2 1.0 mi CDY
Пол: Мъж
Skype: sosariev
My status

Re: Да поговорим за FAP(DPF) - проблеми и решения

Мнениеот Manches » Пет Апр 28, 2017 7:48 pm

Здравейте колеги. Някой пробвал ли е да чисти ФАП филтъра с добавки на лики моли,бардал и тн.? Гледам че са на същия принцип като Еолис, сипват се в резервоара обаче са доста по-евтини.

Manches
 
Мнения: 2
Регистриран на: Нед Сеп 11, 2016 10:30 pm
Град: London
Кара: 307sw
Пол: maj

ПредишнаСледваща

Назад към Дизелови двигатели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта